Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #1 Skrevet 17. september 2006 Planlegger nytt kjøkken og vil ha alt av hvitevarer integrert; ovn, micro, kjøleskap osv. Jeg syns det gir en flott helhet og tenker som så at går noe i stykker må det repareres/erstattes uansett om det er integrert eller frittstående. Men mange jeg har snakket med er negative til integrerte hvitevarer, spesielt dette med ovn og kjøleskap. Går det i stykker, må du ha spesielle typer som kan integreres osv. Men altså, som sagt, erstattes/fikses må det jo da uansett... Skjønner ikke helt logikken i den kritikken, men jeg har ikke erfaring med integrerte hvitevarer, så jeg har kansje gått glipp av noe. Noen som kan dele sine erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 Det eneste jeg kan tenke meg er at integrerte hvitevarer ofte er noe dyrere, og at hvis man har f.eks IKEA kjøkken og man ikke er fornøyd med hvitevarene derfra er det noe begrenset hva man kan bytte til (tror hvertfall kjøleskap og mikro ikke har helt standard mål, mulig jeg tar feil). Det er vel også en del som kjøper pakkeløsninger for å få alt i samme stil, kjedelig hvis man da må bytte til et annet merke? Når dette er sagt skal jeg også ha nytt kjøkken, og alle hvitevarer blir integrerte, så det er vel opp til den enkeltes smak. Jeg har sjekket rundt og sparer en del på det, blir litt IEKA og litt annet. Lite tips forresten, hvis du driver og pusser opp nå; jeg fikk meg fin ventliator (ny) på nettauksjon til 1/3 av normal pris, kan være lurt å sjekke innimellom, de har litt ulike typer, også andre hvitevarer.
Krista83 Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Integrerte kjøleskap har ofte kortere levetid enn vanlige kjøleskap (ventilasjonen til kondensatoren og motoren er dårligere når den er bygget inn), de har også mindre plass... Vi skal også kjøpe integrert hvitevarer nå snart, men kjøleskapet blir frittstående. Jo så er det nokså dyrt med innebygd kjøleskap i forhold til frittstående.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 Har hatt integrert komfyr og nå kjøleskap. Skal ha så mye som mulig av det når vi nå lager nytt kjøkken. Ikke noen praktiske problemer med integrerte hvitevarer, du tar de bare ut hvis er det er noe feil på de. Ikke vanskelige å sette inn heller.
Nella Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Lages så mye integrerte varer nå at å få noe nytt ganske likt er ikke noe problem. Men det er litt dyrere enn frittstående. Og som nevnt over er det kjøleskapet som er det dårligste + at i et integrert kjøleskap er det ofte dårligere plass enn i et frittstående. Kommer til å kjøpe integrert når vi flytter en gang, men ikke kjøleskap her heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå