Gjest thai Skrevet 17. september 2006 #1 Del Skrevet 17. september 2006 må man ha vaksiner når man skal til thailand? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #2 Del Skrevet 17. september 2006 Ja, hepatitt A og polie og difteri hvis man ikke har tatt dette i det siste. Dessuten må man ha med malariamedisin og begynne å ta tabletter en dag før man skal inn i et malariområde. F.eks. hvis man skal på flere dagers trekking i nord anbefales dette. Hvis du holder til i Oslo har Reiseklinikken på St. Olavs plass oversikt over alt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maja_83 Skrevet 19. september 2006 #3 Del Skrevet 19. september 2006 Når jeg reiste halvannen måned rundt i Thailand i fjor så tok jeg ingen vaksiner ettersom flere leger sa at det ikke var nødvendig. Ingen andre jeg kjenner har vaksinert seg før tur dit heller... Men nå har jo vi fått all obligatorisk vaksinering gjennom skolegang da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest squeeky Skrevet 19. september 2006 #4 Del Skrevet 19. september 2006 Var der i sommer. Tok ingen vaksiner. Lever enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
68.mod. Skrevet 19. september 2006 #5 Del Skrevet 19. september 2006 var der for fire år siden,tok ingen vaksiner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #6 Del Skrevet 19. september 2006 Det spørst på hvilken type ferie du skal på. Jeg var der en gang på bare "badeferie" og tok ingenting. Neste tur var jeg i jungelen på fottur i et malariaområde og tok derfor et par vaksiner og malariapiller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maja_83 Skrevet 20. september 2006 #7 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg var også på jungeltur i regnskogen når jeg var der i fjor. Overlevde uten medisiner... Så det kommer vel an på hvor mye piller og vaksiner man gidder å putte i kroppen sin... Helsesøster sier jo ikke akkurat nei om man insisterer på å vaksinere seg, er jo penger som ruller inn for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. september 2006 #8 Del Skrevet 20. september 2006 Link til nasjonalt folkehelseinstitutt sine sider, de har oppdadert info både på by/turiststed og utenfor by i thailand: Klikk her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. september 2006 #9 Del Skrevet 20. september 2006 Ble bare rot dette, sorry!!! Gå inn på http://www.fhi.no/ og velg reisevaksiner på menyen til venstre så finner du frem. Sorry enda en gang, er ikke noe datageni... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå