Gå til innhold

vaksiner i thailand?

Gjest thai

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, hepatitt A og polie og difteri hvis man ikke har tatt dette i det siste.

Dessuten må man ha med malariamedisin og begynne å ta tabletter en dag før man skal inn i et malariområde. F.eks. hvis man skal på flere dagers trekking i nord anbefales dette. Hvis du holder til i Oslo har Reiseklinikken på St. Olavs plass oversikt over alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg reiste halvannen måned rundt i Thailand i fjor så tok jeg ingen vaksiner ettersom flere leger sa at det ikke var nødvendig. Ingen andre jeg kjenner har vaksinert seg før tur dit heller... Men nå har jo vi fått all obligatorisk vaksinering gjennom skolegang da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørst på hvilken type ferie du skal på. Jeg var der en gang på bare "badeferie" og tok ingenting. Neste tur var jeg i jungelen på fottur i et malariaområde og tok derfor et par vaksiner og malariapiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var også på jungeltur i regnskogen når jeg var der i fjor. Overlevde uten medisiner... Så det kommer vel an på hvor mye piller og vaksiner man gidder å putte i kroppen sin... Helsesøster sier jo ikke akkurat nei om man insisterer på å vaksinere seg, er jo penger som ruller inn for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...