Gå til innhold

Er jenter bare ute etter å finne seg en

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke likestillinga kommet lengre - her på KG ? Mange av spørsmålene her omhandler menn som går, og mange av svarene påpeker at jentene må stå på egne ben, la han være i fred, si nei, ikke la se tvinge til noe man egentlig ikke vil osv. Hva slags relasjoner har unge og voksne kvinner til menn nå for tida ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg skjønte ikke helt, skal man jage etter en mann selv om han har gått? :klø:

Skal man syte og trygle dem om å komme tilbake?

Utdyp, min gode mann!

Endret av d'Arc
Skrevet

hm?

Du er inne på et kvinneligt diskusjonsforum.. Samliv og relasjoner.. kjärlighet - menn?

Skrevet

jada, jeg banna vel litt kjerka her, burde kanskje brukt et annet diskusjonstema :sjenert: Men ikke misforstå - jeg liker dette forumet. Finner nyttig info her, og mye morsomt inni mellom. Ok å se at andre tenker på noe av det samme som meg selv (jeg er ikke mann).

Likevel - etter å ha lest "tråd opp og tråd ned" om hendelser der :

jenter leter etter argumenter for å holde på en mann som ikke vil ha de eller ikke behandler de greit - og mange svarer fordi de tydeligvis identifiserer seg med henne

jenta sier ja til sexvideo som hun egentlig ikke vil

kvinner diskuterer oppussing og barneoppdragelse som om han ikke eksisterer,

hva gjør jeg feil / hvordan skal jeg forstå han bedre

osv osv så måtte jeg bare spørre.

Er alle her hjemmeværende eller dobbeltarbeidende kvinner ? Vil de tradisjonelle kjønnsrollene aldri forsvinne fra samlivene våre - men prege relasjonene for evig tid ?

Leste en artikkel i Magasinet i helga om en kvinnelig teatersjef (eller noe lignende) - avbildet med barn, i full hus- og klesvask som gjorde den "store" innrømmelsen at hun gav barnet sitt mat med sukker og barnemat på glass. Så var hun "heldig" som fikk 20 min hver morgen av mannen sin for å lese og drikke sin caffe latte. Er det sånn kvinner vil ha det, er vi da så likestilte ?

Skrevet
jada, jeg banna vel litt kjerka her, burde kanskje brukt et annet diskusjonstema :sjenert:  Men ikke misforstå - jeg liker dette forumet.  Finner nyttig info her, og mye morsomt inni mellom. Ok å se at andre tenker på noe av det samme som meg selv (jeg er ikke mann).

Likevel - etter å ha lest "tråd opp og tråd ned" om hendelser der :

jenter leter etter argumenter for å holde på en mann som ikke vil ha de eller ikke behandler de greit - og mange svarer fordi de tydeligvis identifiserer seg med henne

jenta sier ja til sexvideo som hun egentlig ikke vil

kvinner diskuterer oppussing og barneoppdragelse som om han ikke eksisterer,

hva gjør jeg feil / hvordan skal jeg forstå han bedre

osv osv så måtte jeg bare spørre.

Er alle her hjemmeværende eller dobbeltarbeidende kvinner ? Vil de tradisjonelle kjønnsrollene aldri forsvinne fra samlivene våre - men prege relasjonene for evig tid ?

Leste en artikkel i Magasinet i helga om en kvinnelig teatersjef (eller noe lignende) -  avbildet med barn, i full hus- og klesvask som gjorde den "store" innrømmelsen at hun gav barnet sitt mat med sukker og barnemat på glass. Så var hun "heldig" som fikk 20 min hver morgen av mannen sin for å lese og drikke sin caffe latte. Er det sånn kvinner vil ha det, er vi da så likestilte ?

Du, vi her inne er nok like komplekse som det du selv mener du er... Du kan ikke forvente å få dröfte et kvinnesyn eller en hvilken som helst kvinne over ett eneste innlegg her... Synsing om hva som er viktig for alle her inne..??

Du får forske litt mer i saken og komme tilbake da du har et sterkere grunnlag å bygge dine påstander/tanker på.

Skrevet

Jeg syns trådstarter har et godt poeng.....

Har ofte lurt på det samme - er vi virkelig ikke kommet lenger??

Det inntrykket som skapes fra svært mange av innleggene her inne, er nettopp av at kvinner skal og må slik og sånn innenfor ganske så trange rammer.

Virker som det fortsatt forventes - også av andre kvinner - at vi skal tekkes mannen og strekke oss hit og dit for å få til det.

Skrevet
Du, vi her inne er nok like komplekse som det du selv mener du er... Du kan ikke forvente å få dröfte et kvinnesyn eller en hvilken som helst kvinne over ett eneste innlegg her... Synsing om hva som er viktig for alle her inne..??

Du får forske litt mer i saken og komme tilbake da du har et sterkere grunnlag å bygge dine påstander/tanker på.

Synes ikke jeg trenger å forske mer på det, prøver heller ikke å henge ut enkeltbrukere som spør om ting her ( eksempelvis jenta som ufrivillig hadde sendt video til kjæresten sin - unnskyld i såfall, noen får slette det hvis det er brudd på reglene).

Har lest innleggene i Samliv og relasjoner over en tid nå, fordi jeg begynte å følge med på en spesiell tråd. Da leser man jo litt av de andre også. Synes ikke de som diskuterer her er så veldig komplekse egentlig, mange gjengangere i spørsmålene som tas opp, det kan selvsagt være en årsak til at teamene oppleves som ensidige (ikke likestilte)

Synsing tja, men likestilling diskuteres overalt, hvorfor skulle det ikke gjenspeile seg her? Eller er det et ikke tema for kvinner som diskuterer her (hvilket ville støtte opp under innlegget mitt)?

Skrevet

Det blir en voldsom generalisering å spørre om jenter bare er ute etter å finne seg en mann - men det vet du sikkert. Det virker som om du har hengt deg opp i en gruppe, men ikke glem at det finnes mange flotte, selvstendige kvinner på KG også.

Skrevet
Synes ikke jeg trenger å forske mer på det, prøver heller ikke å henge ut enkeltbrukere som spør om ting her ( eksempelvis jenta som ufrivillig hadde sendt video til kjæresten sin - unnskyld i såfall, noen får slette det hvis det er brudd på reglene).

Har lest innleggene i Samliv og relasjoner over en tid nå, fordi jeg begynte å følge med på en spesiell tråd. Da leser man jo litt av de andre også. Synes ikke de som diskuterer her er så veldig komplekse egentlig, mange gjengangere i spørsmålene som tas opp, det kan selvsagt være en årsak til at teamene oppleves som ensidige (ikke likestilte)

Synsing tja, men likestilling diskuteres overalt, hvorfor skulle det ikke gjenspeile seg her?  Eller er det et ikke tema for kvinner som diskuterer her (hvilket ville støtte opp under innlegget mitt)?

Men likestilling diskuteres jo her.. hva mener du egentlig??

Skrevet

Nei.

Ikke alle jenter er bare ute etter å få seg en mann.

Noen er kanskje det. På samme måte som noen menn bare er ute etter.... ja, "gutter er bare eute etter en ting..." som vi har hørt før...

Nei, kvinner og menn er stort sett komplekse mennesker og litt mer avansert enn som så. Og opptatt av mange sider av livet. (og ikke nødvendigvis diskutrer alle her heller, men det er en annen sak...)

Skrevet (endret)

Nei. Jeg er ikke "bare" ute etter en mann. Jeg er ute etter av at livet mitt i helhet skal være bra. Var samboer i mange år og setter utrolig stor pris på friheten jeg fikk da jeg gikk.

Når det ser ut til at innleggene her inne dreier seg om å "bare" være ute etter en mann, tror jeg mange skriver om temaet først når noe rammer dem. Altså skriver de noe i desperasjon fordi de føler de trenger råd og støtte i noe de føler vanskelig.

Ergo er det slike innlegg vi ser her, og ikke innlegg av typen "livet er så herlig uten en mann" og "hurra, vi har likestilling hjemme". Det er det ingen indre konflikt i for oss, derfor er det ikke noe tema heller. Man har ikke behov for å "få det ut". Når folk har summa seg og fått avstand, vil muligens et innlegg fra den samme personen ha hørtes annerledes ut.

Men selvsagt. Noen er selvfølgelig bare ute etter å få seg en mann. Akkurat som om noen menn er opptatte av å få seg en liten søt konemor.

Glemte et ord

Endret av Clementine
Gjest Fjellsippa
Skrevet

Når jeg leser trådstarters innlegg lurer jeg på om vi har vært på samme forum i det siste. De trådene jeg har lest i det siste handler om menn som ikke vil gi slipp og om kvinner som ikke blir kvitt dem

Skrevet
Når det ser ut til at innleggene her inne dreier seg om å "bare" være ute etter en mann, tror jeg mange skriver om temaet først når noe rammer dem.

Du har nok rett i at innleggene ikke reflekterer virkeligheten. Men jeg tolker TS' underliggende spørsmål som hvorfor endel kvinner godtar så mye dårlig oppførsel fra partneren. Hvorfor kaster de ikke badassen ut i stedet for å søke etter argumenter for å unnskylde ham?

Noen situasjoner blir nærmest absurde når kjønnsrollene byttes om. F. eks. er det vanskelig å tenke seg at en kvinne kan presse mannen til å la seg bli tatt bilde av mot hans vilje. Det er også sjelden en mann vil diskutere oppussing og interiør uten at partneren er sterkt involvert.

Svaret er kanskje at ingen av kjønnene vil oppgi de privilegiene de har, og derfor godtar de mer av visse typer oppførsel fra den andre.

Skrevet
Du har nok rett i at innleggene ikke reflekterer virkeligheten.  Men jeg tolker TS' underliggende spørsmål som hvorfor endel kvinner godtar så mye dårlig oppførsel fra partneren.  Hvorfor kaster de ikke badassen ut i stedet for å søke etter argumenter for å unnskylde ham?

Noen situasjoner blir nærmest absurde når kjønnsrollene byttes om.  F. eks. er det vanskelig å tenke seg at en kvinne kan presse mannen til å la seg bli tatt bilde av mot hans vilje.  Det er også sjelden en mann vil diskutere oppussing og interiør uten at partneren er sterkt involvert.

Svaret er kanskje at ingen av kjønnene vil oppgi de privilegiene de har, og derfor godtar de mer av visse typer oppførsel fra den andre.

Det var et klokt innlegg, (og han kommer til å late som det var akkurat det han mente) og nå kommer trådstarter til å si: Det var som om jeg skulle skrevet det selv, akk, om jeg bare kunne formulere det. ;)

Skrevet
Jeg syns trådstarter har et godt poeng.....

Har ofte lurt på det samme - er vi virkelig ikke kommet lenger??

Det inntrykket som skapes fra svært mange av innleggene her inne, er nettopp av at kvinner skal og må slik og sånn innenfor ganske så trange rammer.

Virker som det fortsatt forventes - også av andre kvinner - at vi skal tekkes mannen og strekke oss hit og dit for å få til det.

Jepp. Slik som fokuset er i de aller fleste ''damebladene'' som finnes også. Tragisk.

Skrevet

Virker som alle her går i forsvarsposisjon overfor det TS påstår her. Men jeg har tenkt litt på det samme: mange kvinner som i sin ungdom snakket om å være frie hele individer ender opp med å ikke kunne være borte fra mannen mer enn 12 timer.

Og jeg kan jo ta et eksempel med min mor: hun var feminist som ung, og skulle ikke gå husmorskole som de andre på hennes alder gjorde. I stedet tok hun utdannelse og fikk seg jobb. Men hun endte jo opp med mann og masse unger, og har en lavstatusjobb i forhold til henens mann.

Det ser for meg ut som hele meningen med livet for enkelte er å skaffe seg en mann og få barn. Det er greit nok det, men la nå oss som lever et fritt liv få gjøre det uten å bli sett ned på. :forvirret:

Skrevet (endret)
Virker som alle her går i forsvarsposisjon overfor det TS påstår her. Men jeg har tenkt litt på det samme: mange kvinner som i sin ungdom snakket om å være frie hele individer ender opp med å ikke kunne være borte fra mannen mer enn 12 timer.

Og jeg kan jo ta et eksempel med min mor: hun var feminist som ung, og skulle ikke gå husmorskole som de andre på hennes alder gjorde. I stedet tok hun utdannelse og fikk seg jobb. Men hun endte jo opp med mann og masse unger, og har en lavstatusjobb i forhold til henens mann.

Det ser for meg ut som hele meningen med livet for enkelte er å skaffe seg en mann og få barn. Det er greit nok det, men la nå oss som lever et fritt liv få gjøre det uten å bli sett ned på. :forvirret:

Dette er jo bare helt absurd!

Vi lever alle livene våre på vår egen måte. Tenk nå på det - de fleste unge kvinner i vårt samfunn har ganske mange valg å forholde seg til. Og de fleste av oss velger å väre selvstendige, rett og slett fordi individet forlanger det. Men jeg forelsket meg! Jeg skal gifte meg! Og jeg skal ha barn!

Betyr det at jeg ikke er et tenkende vesen? :) Vel, jeg tror du skal vende på krona og se den andre siden för du skriver noe så dumt igjen. Kanskje du evner å se livet fra en litt annen vinkel enn din egen?

Jeg tror ikke det som rörer seg i hodene til unge jenter först og fremst er å tanker om hvordan man behager sin partner. He he, jeg VET at det ikke er tilfellet.

Vi jenter har lärt oss å kommunisere mye mye mer enn gutter. Dessverre for guttene. Og vi har derfor fått et behov for å kommunisere ut våre problemer. Vi har lärt oss at dette er selvhjelp. Og at et forum kan väre helende for hundrevis av sjeler. Hva er galt i det? Og... Ånei du! Det finns 90 % seriöse brukere - så ikke pröv deg :)

Endret av Neffi
Skrevet
Nei. Jeg er ikke "bare" ute etter en mann. Jeg er ute etter av at livet mitt i helhet skal være bra. Var samboer i mange år og setter utrolig stor pris på friheten jeg fikk da jeg gikk.

Når det ser ut til at innleggene her inne dreier seg om å "bare" være ute etter en mann, tror jeg mange skriver om temaet først når noe rammer dem. Altså skriver de noe i desperasjon fordi de føler de trenger råd og støtte i noe de føler vanskelig.

Ergo er det slike innlegg vi ser her, og ikke innlegg av typen "livet er så herlig uten en mann" og "hurra, vi har likestilling hjemme". Det er det ingen indre konflikt i for oss, derfor er det ikke noe tema heller. Man har ikke behov for å "få det ut". Når folk har summa seg og fått avstand, vil muligens et innlegg fra den samme personen ha hørtes annerledes ut.

Men selvsagt. Noen er selvfølgelig bare ute etter å få seg en mann. Akkurat som om noen menn er opptatte av å få seg en liten søt konemor.

Godt sagt!

Glemte et ord

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...