Gå til innhold

mp3

Anbefalte innlegg

Gjest stinepine
Skrevet

veit noen hvordan i huleste jeg skal få de låtene jeg kjøpte på ITunes over til Windows Media Player?for så å laste de inn på MP# spiller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gratulerer, du har nettopp erfart hva DRM (Digital Rights Management) vil si. Dette er også grunnen til at Forbrukerrådet har gått til sak mot Apple, samt hvorfor EFF/EFN lenge har advart mot bruk av iTunes og tilsvarende monopolskapende, brukerfientlige løsninger.

Musikk du kjøper fra ITunes leveres med en innebygget sperre som gjør at du kun kan spille den av i iTunes eller på en iPod (den oppskrytte og "moteriktige" plastdingsen fra Apple). Alt for å tekkes gamle, grådige og bakstreverske mørkemenn i plateindustrien.

Du kan fjerne DRM fra slike filer, men det har jeg ingen intensjoner om å hjelpe deg med. Dette ville uansett sensureres fra dette forumet (i følge reglene).

Endret av Pokerfjes
Skrevet

Ja, problemet er at de store aktørene har lagt inn kopisperrer for at kjøperen ikke skal kunne ubegrenset kopiere en nedlastet sang. Det er vel i rettferdighetens navn ikke butikken som er "skyld" i dette men heller produsenten som setter dette som et krav for at sangen skal kunne nedlastes i det hele tatt. Og jeg kan forstå det, men resultatet er at folk heller laster ned på ulovlig måte.

Løsningen er som sagt over å søke på nett. Ikke vanskelig å finne noe å prøve med velvalgte søkeord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...