Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #1 Skrevet 17. september 2006 Jeg har blitt plaget med at etter jeg dusjer, klør det såå sinnsykt på armene og bena.......det holder på en stund, så går det over. Jeg dusjer "bare" en gang om dagen og det ønsker jeg heller ikke å stoppe med. Er det noe jeg kan gjøre? Har dere forslag til dusjsåpe, kremer??
Gjest gjest1 Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 Nivea dusjolje Dusjmousse (finnes i enkelte merker) Er jeg ekstra tørr smører jeg inn kroppen med kroppsolje FØR dusjen (det er merker som har oljer til det formålet, Clarins bl.a. Det er sikkert flere) Finner du Monoïolje hjelper den og kan brukes både før og etter dusj. Rike bodykremer, særlig de med jojoba. Bodybutterne fra Body Shop
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #3 Skrevet 17. september 2006 En venninne av meg hadde det slik da hun tok solarium.
Gjest bente85 Skrevet 17. september 2006 #4 Skrevet 17. september 2006 Fuktighetskrem er viktig! Særlig om man dusjer ofte.
Labomba_83 Skrevet 17. september 2006 #5 Skrevet 17. september 2006 Jeg har blitt plaget med at etter jeg dusjer, klør det såå sinnsykt på armene og bena.......det holder på en stund, så går det over. Jeg dusjer "bare" en gang om dagen og det ønsker jeg heller ikke å stoppe med. Er det noe jeg kan gjøre? Har dere forslag til dusjsåpe, kremer?? ← Prøv å kun vask deg med såpe annen hver dag. Du kan dusje vanlig, men kun bruke såpe annen hver gang du dusjer. Bruker du forresten krem? Hvis jeg ikke smører krem på etter dusjen, blir jeg gaaal fordi det klør sånn!
Gjest gjesta Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 Dusjsåpe fra Palmolive har vi måttet slutte helt med. Den klør vi av. Jeg bruker Dove samt før jeg tørker meg så smører jeg på litt Natusan Babyoil med Aloe Vera. Da blir huden myk og fin.
Ling Skrevet 18. september 2006 #7 Skrevet 18. september 2006 Få tak i en vegetabilsk olje og smør deg med den før dusjen. Dusj i godt, varmt vann og unngå såpe utenom på de mest strategiske steder. Det er viktig at oljen er vegetabilsk og ikke mineralolje! De fleste produkter man får kjøpt på apoteket er mineralolje, det samme gjelder Nivea og Natusan fra butikken. Mineralolje føles veldig mykt og godt med en gang, men i lengden virker den ekstremt uttørrende. Mitt beste tips: Les innholdsfortegnelsen!
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #8 Skrevet 18. september 2006 For det første: Ligg unna Nivea!! Nivea kommer dårligst ut på alle allergitester og for meg fungerer det som en klø-eksplosjon! * Bruk kun helt nøytral dusjsåpe. Lactacyd, Asan, Vivag e.l. Bruk kun de stedene det trengs. * Bruk temperert vann. Varmt vann = kløanfall * Klapp deg tørr med håndkleet, ikke bruk håndkle som "unnskyldning til å klø" * Vent i 10-15 min etter å ha tørket deg (huden trenger tid etter å ha vært våt før den kan ta i mot fuktighet) * Smør inn hele kroppen i jojobaolje. Jojobaolje er en vegetabilsk olje (egentlig flytende voks, men regnes som en olje) som har veldig lik oppbygging som huden vår. Den er også antiseptisk, så den renser, og hjelper å gjennopprette hudens egen balanse, enten huden er tørr eller fet. * La oljen trekke inn før du kler på deg * De dagene du er ekstra tørr, kan du smøre deg inn med fuktighetskrem etterpå. Prøv deg frem til du finner en du liker. Kan godt være at du er overomfindtlig for den du har. Selv er jeg veldig glad i body butter'ne fra body shop, spesielt mango, den for veldig tørr hud. Clarins har også en veldig god, som jeg ikke husker hva heter, men det vet de på parfymeriene, for den selger som varmt hvetebrød. * Drikk MASSE vann * Drikk minimalt med alkohol * Røyk minimalt * Minimalt med sukker/sjokolade * Minimalt med sitrusfrukter/jordbær og nøtter * Få nok mosjon * Sov nok * Og sist, men overhodet ikke minst: stress ned. Psykisk stress er det verste for tørr og irritert hud. Åja! Solarium! Det er en velsignelse for huden å bli brun, for da blir huden tykkere, og tåler mer. Og hva du enn gjør, knus heller noen tallerkner: IKKE KLØ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Klorvann gjør heller ikke susen, så ligg unna. Saltvann derimot er fantastisk!! Spis masse fisk og få i deg de fine oljene (omega3/6 osv), prøv også Udo's Choice på helsekosten.) Lykke til! :-D
Labomba_83 Skrevet 18. september 2006 #9 Skrevet 18. september 2006 * Vent i 10-15 min etter å ha tørket deg (huden trenger tid etter å ha vært våt før den kan ta i mot fuktighet) Lykke til! :-D ← Jeg har lest at man skal smøre seg inn med engang etter at man har tørket seg, fordi da "stenger" man vannet inne i huden og tilfører mer fuktighet!
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #10 Skrevet 18. september 2006 Mulig et dusjfilter kan hjelpe deg.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #11 Skrevet 18. september 2006 Har du mye klor i vannet? Kanskje du kan prøve å bytte ssåpe? Kjøpe en som er allergivennlig?
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #12 Skrevet 18. september 2006 Kanskje bor du i et hus som har gamle rør som avgir nikkel el. som du reagerer allergisk på?
Mirage Skrevet 18. september 2006 #13 Skrevet 18. september 2006 Jeg klør også etter dusj.. SÆRLIG etter VARME, dampende dusjer..som jo er såå deilig samboeren min sier når jeg kommer ut av dusjen at jeg ser ut som en nykokt hummer.. Nå har jeg måttet slutte me de dusjene, for da klør jeg meg ihjel.. så: kaldere vann er mitt tips
Henna Skrevet 19. september 2006 #14 Skrevet 19. september 2006 Hadde et innlegg om dette for ikke lenge siden, og fikk mange gode råd. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=222967&hl For meg funket det å dusje med kaldere vann, skiftet shampoo og balsam og begynte å bruke dusjolje fra apoteket (sebamed eller noe heter den). Er så godt som kløfri, ihvertfall sammenlignet med hvordan det var for noen uker siden
Gjest Lizbet Skrevet 19. september 2006 #15 Skrevet 19. september 2006 Såpefri dusjolje reddet meg. Og en god bodylotion etterpå. Uparfymert sådann.
Helen Skrevet 19. september 2006 #16 Skrevet 19. september 2006 Sønnen min på 10 år klør helt vannvittig inne i håndflatene etter at han har dusjet, han bruker da en fet krem eller aloe vera gelè da går det over
Gjest Gjesta Skrevet 24. september 2006 #17 Skrevet 24. september 2006 Jeg er også plaget med dette i perioder, her var det mange gode råd!! :-D
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #18 Skrevet 24. september 2006 Blir det ikke veldig mye griseri i dusjen av å bruke dusjolje? Tror jeg hadde hatt godt av å gå over til det, men er litt skeptisk med tanke på å rengjøre dusjen etterpå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå