Gjest gjesten Skrevet 17. september 2006 #1 Skrevet 17. september 2006 Jeg har flyttet til et nytt sted for å studere. De fleste andre jentene i klassen har vært bestevenner fra første dag, og jeg har på en måte havnet litt utenfor. Vi har kanskje veldig forskjellige personligheter, og de har egentlig ikke vist noen stor interesse for å bli kjent med meg. Guttene i klassen er mer åpne, og jeg snakker mest med dem egentlig. Så, forrige uke, ble de alle helt forandret i forhold til meg. Ikke vet jeg om de ler av meg eller med meg, men de får et sånn merkelig ansiktsuttrykk (smiler, men....på en litt rar måte) når de snakker med meg. Både når jeg treffer dem på skolen, og når de har invitert meg hjem o.l. Det virker nesten som om det går et rykte. Så nå sitter jeg og prøver å huske om jeg har gjort eller sagt noe spesielt som har fått dem til å reagere, men jeg kan bare ikke komme på noe. Jeg har ikke vært full siden den første festen, og jeg kan ikke komme på å ha sagt noe negativt om noen. Jeg fikk besøk av vennene mine og lot dem treffe de i klassen på en fest vi hadde, det er alt jeg kan komme på at har skjedd, og vennene mine er veldig hyggelige så det kan ikke være direkte relatert til det heller. Er det oppførselen min, lukter jeg fælt, sier jeg dumme ting? Jeg aner ikke. Fikk de bare et nytt og enda mer negativt inntrykk av meg når de fikk se hvordan jeg var sammen med vennene mine og så at jeg ikke alltid er reservert? Jeg tør ikke spørre dem, det vil jo bare gi dem enda mer å le av hvis det er sånn at ler av meg fra før. Hjelp... hva kan det være? Hva får deg til å "se" på en jente på den måten, helt ærlig?
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 Vet ikke jeg, men er du sikker på at det ikke bare er noe du innbiller deg? Først så begynner du å tenke på det, og så "leter" du etter fler og fler tegn på at du tror de ler av deg bak din rygg, moe som kanskje ikke stemmer.
Gjest gjesten Skrevet 17. september 2006 #3 Skrevet 17. september 2006 Ja, helt sikkert. Jeg tenkte det var tilfeldig helt til de alle begynte sånn.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #4 Skrevet 17. september 2006 Det høres ut som om noen har spredd et rykte om deg. Det trenger ikke være neg ativt - kanskje noen vil blir bedre kjent ??? Eller har du noen skikkelige VIP venner som tar luven av de fleste ?
Nelle Skrevet 17. september 2006 #5 Skrevet 17. september 2006 Merkelig. Jeg tipper du er i midten av 20 åra siden du studerer? *huske tilbake* Hvis det var noen som dreit seg skikkelig ut på fest eller noe da jeg var i den alderen så hendte det aldri at noen/vi/jeg lo av vedkommende på den måten du beskriver. Også hvis det gikk et rykte om noen, så lo vi aldri sånn. Det var mer sånn at vi evt. ble usikre, og heller trakk oss litt unna. Kan ikke skjønne at det kan være noe voldsomme rykter eller driti deg ut på fest eller noe - og særlig ikke når du også forteller at du bare har vært full en gang på det nye stedet. Sikker på at det ikke er hyggelige smil? At de plutselig har sett hvor fin/morsom du er sammen med vennene dine, at de ble glade for at du ikke var så "reservert" allikevel - og på en måte bare prøver å signalisere til deg at de likte det de så da du var sammen med vennene dine? Hmmm... Jeg bare tenker høyt, altså.
Gjest gjesten Skrevet 17. september 2006 #6 Skrevet 17. september 2006 Det høres ut som om noen har spredd et rykte om deg. Det trenger ikke være neg ativt - kanskje noen vil blir bedre kjent ??? Eller har du noen skikkelige VIP venner som tar luven av de fleste ? ← Vip og vip... De av venninnene mine som kom er jordnære og ekte, sporty jenter, og de guttene som kom over gjennomsnittet kjekke, men absolutt ikke ovenpå av den grunn, veldig greie. Det er mulig vi kan se ut som om vi tror vi er noe, men ingen av oss er snobbete. Vennene mine snakket med alle i klassen, og var hyggelige mot alle så vidt jeg kunne se. Vi er alle kanskje mer selvstendige enn mange, og vi jentene er kanskje litt guttejenter (heterofile guttejenter, altså), og..hmm... Mulig at jentene i klassen hadde sett på meg som den store taperen (JEg fikk tidlig følelsen av at jeg ikke var bra nok for dem.), og så fikk en liten oppvekker når de så meg være meg selv sammen med vennene mine. Eller kanskje det irriterer dem at jeg stort sett holder meg til guttene i klassen. Jeg har aldri rotet med noen av dem, så.. hmmmm.
Gjest gjesten Skrevet 17. september 2006 #7 Skrevet 17. september 2006 Sikker på at det ikke er hyggelige smil? At de plutselig har sett hvor fin/morsom du er sammen med vennene dine, at de ble glade for at du ikke var så "reservert" allikevel - og på en måte bare prøver å signalisere til deg at de likte det de så da du var sammen med vennene dine? ← Jeg har hørt hvordan de snakker om andre, og de er ganske, hva skal jeg si, nådeløse... De har en slags blanding mellom smil og rynking på nesa, og ser på hverandre, så jeg får ikke inntrykk av at det er noe positivt i det, nei. Uff, nei...jeg vet ikke.
Gjest Gjesta Skrevet 17. september 2006 #8 Skrevet 17. september 2006 De trodde de visste hvor de hadde deg på rangstigen, men fant ut at du var høyere opp. Nå er de usikre på hvordan de skal få deg ned der du var. Om de ikke allerede har produsert rykter, så kommer de nok
Gjest Neffi Skrevet 17. september 2006 #9 Skrevet 17. september 2006 Det er töft å föle seg utenfor! jeg tipper ikke at du er i midten av 20-årene. Jeg HÅPER ikke du er det. Jeg skulle tro du nettopp var ferdig med VGS eller at du er noen år eldre. Da man er mer voksen opptrer man ikke hovent ovenfor hverandre - men enkelt unngår personen man ikke liker... Man vil heller ikke luske med falske smil, eller skjulte meninger. Det er fult mulig de pröver å få ut informasjon av deg.. Kanskje har du värt sammen med en gutt noen av de narde jentene kjenner? Kanskje venninnen din har hatt et dårlig rykte? Det höres iallefall ikke vennlig ut. Et ekte smil kan ikke misforstås.
Gjest gjesten Skrevet 17. september 2006 #10 Skrevet 17. september 2006 De trodde de visste hvor de hadde deg på rangstigen, men fant ut at du var høyere opp. Nå er de usikre på hvordan de skal få deg ned der du var. Om de ikke allerede har produsert rykter, så kommer de nok ← :hår: Jises...er det sånn verden er. Hvorfor, hvorfor? Og hvordan kan det være lurt å forholde seg til dette?
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #11 Skrevet 17. september 2006 Det er töft å föle seg utenfor! jeg tipper ikke at du er i midten av 20-årene. Jeg HÅPER ikke du er det. Jeg skulle tro du nettopp var ferdig med VGS eller at du er noen år eldre. Da man er mer voksen opptrer man ikke hovent ovenfor hverandre - men enkelt unngår personen man ikke liker... Man vil heller ikke luske med falske smil, eller skjulte meninger. Det er fult mulig de pröver å få ut informasjon av deg.. Kanskje har du värt sammen med en gutt noen av de narde jentene kjenner? Kanskje venninnen din har hatt et dårlig rykte? Det höres iallefall ikke vennlig ut. Et ekte smil kan ikke misforstås. ← Jeg er 22, og de andre er 19-25. Det var kanskje det de gjorde i begynnelsen da, unngikk meg. Skjønner bare ikke hva jeg har gjort galt. Virker som om de tror seg bedre enn meg, kort og enkelt. Det virker ikke som sånn smiske-falskhet-for-å-få-ut-informasjon, nei... bare rart. Jeg har aldri vært sammen med noen som kjenner noen av de jentene, og ingen av dem kjenner vennene mine fra før av. Litt kult var det likevel, da tre av dem begynte å prøve seg på kameratene mine. (Overså meg totalt, selv om jeg stod like ved, selvfølgelig.) ...og fikk ikke napp.
Scorpina Skrevet 17. september 2006 #12 Skrevet 17. september 2006 Å kjære vene...ja jeg husker fra den tiden jeg studerte langt fra mitt hjemsted. Dette var første året og jeg kjente ikke så veldig mange, men jeg fikk meg noen venninner iløpet av det første halvåret. Etter jul så syntes jeg det var så "merkelig" stemning blant oss jentene som hang sammen. Litt sånn..hvisketiske-knise-fnise...you see? Vel, dette fant jeg meg faen ikke i - og etter siste timen en dag sa jeg til 4 av dem "sett dere ned her på benken. jeg skal snakke med dere!!!" Også sa jeg hva jeg hadde på hjertet og at denne barnslige holdningen med hvisking irriterte meg grenseløst. Hva faen har jeg gjort/ikke gjort dere egentlig? Jeg trodde vi var venner!!", nærmest tordnet jeg. Hun ene kremta og sa "ja altså....ehm...." også la hun ut om en helt vanviiiiiiiiittig historie som de hadde hørt via rykter etter at jeg dro hjem på juleferie. Jeg begynte å le - og le høyt!! Mitt sinne var som blåst for vinden og forklarte hva som EGENTLIG hadde skjedd. Jentene ble himmelfalne og ble dritflaue alle sammen. Men, jeg ble litt irritert og spurte hvorfor i svarrrrrrte de ikke kunne SPURT meg direkte. -Ærlig talt, sa jeg...SÅPASS trodde jeg at jeg var verdt dere! De ble skamfulle og ba alle om unnskyldning. Hele greia var altså kokt ned i et rykte uten snev av virkelighet i seg og de var redd for å spørre meg direkte... Så, ta for deg noen av jentene i denne gjengen TS - og spør direkte "HVA har egentlig skjedd her? Jeg synes det er ekkelt å gå rundt å lure på hva jeg har gjort/ikke gjort, sagt/ikke sagt. Og HAR jeg sagt noe gæli vil jeg gjerne rett opp det". I stedet for å gå rundt å "skule" på hverandre synes jeg at du skal være den første til å ta "roten ved det onde" og rydda opp i dette (som kanskje bare viser seg å være en misforståelse) Lykke til
Gjest Kitten Skrevet 18. september 2006 #13 Skrevet 18. september 2006 De trodde de visste hvor de hadde deg på rangstigen, men fant ut at du var høyere opp. Nå er de usikre på hvordan de skal få deg ned der du var. Om de ikke allerede har produsert rykter, så kommer de nok ← Det tror jeg og. Du steg vel også noen hakk med de kjekke kameratene som de ikke hadde tjangs på? Etter hva du skriver om blikkene, så er det tydelig at de har snakket om deg. Du trenger ikke ha gjort noe galt, det er bare å vri og vende litt på noe som har skjedd så klarer de å lage seg noen historier. Jeg ville ikke tatt det for tungt, tydelig at de ikke har bedre ting å finne på. Jeg har vært i ganske lik situasjon selv, det eneste tipset mitt er å prøve å overse. Kanskje det går over? Eller gjøre som Scorpina?
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #14 Skrevet 18. september 2006 Er du en hyggelig, tiltrekkende jente som flytter til og blir venner med guttene "deres" og i tillegg har kjekke guttevenner fra før ? Eh, er ikke dette typisk jenter som føler seg truet av andre ? Ville nok tatt en prat, men lyttet mer enn jeg snakket for å si det sånn. Avklar alle misforståelser.
Gjest Neffi Skrevet 18. september 2006 #15 Skrevet 18. september 2006 Nei du, ta tak i dette og spör hvorfor de oppförer seg dårlig ovenfor deg. Ikke vär i tvil - men vis tydelig at du forstår lunta. Det er faktisk helt greit å "SE" det som skjer rundt en. Det er ikke noe poeng i å pakke det inn i silketöy om de faktisk ikke er trivelige mot deg. Du fortjener bedre! Forvent at du skal bli behandlet med respekt - ikke gi dem mulighet til noe annet. Dette er jo bare noen små drittkjerringer - hva har du å tape ved å väre litt frekk og åpen mot dem?
Nelle Skrevet 18. september 2006 #16 Skrevet 18. september 2006 Å kjære vene...ja jeg husker fra den tiden jeg studerte langt fra mitt hjemsted. Dette var første året og jeg kjente ikke så veldig mange, men jeg fikk meg noen venninner iløpet av det første halvåret. Etter jul så syntes jeg det var så "merkelig" stemning blant oss jentene som hang sammen. Litt sånn..hvisketiske-knise-fnise...you see? Vel, dette fant jeg meg faen ikke i - og etter siste timen en dag sa jeg til 4 av dem "sett dere ned her på benken. jeg skal snakke med dere!!!" Også sa jeg hva jeg hadde på hjertet og at denne barnslige holdningen med hvisking irriterte meg grenseløst. Hva faen har jeg gjort/ikke gjort dere egentlig? Jeg trodde vi var venner!!", nærmest tordnet jeg. Hun ene kremta og sa "ja altså....ehm...." også la hun ut om en helt vanviiiiiiiiittig historie som de hadde hørt via rykter etter at jeg dro hjem på juleferie. Jeg begynte å le - og le høyt!! Mitt sinne var som blåst for vinden og forklarte hva som EGENTLIG hadde skjedd. Jentene ble himmelfalne og ble dritflaue alle sammen. Men, jeg ble litt irritert og spurte hvorfor i svarrrrrrte de ikke kunne SPURT meg direkte. -Ærlig talt, sa jeg...SÅPASS trodde jeg at jeg var verdt dere! De ble skamfulle og ba alle om unnskyldning. Hele greia var altså kokt ned i et rykte uten snev av virkelighet i seg og de var redd for å spørre meg direkte... Så, ta for deg noen av jentene i denne gjengen TS - og spør direkte "HVA har egentlig skjedd her? Jeg synes det er ekkelt å gå rundt å lure på hva jeg har gjort/ikke gjort, sagt/ikke sagt. Og HAR jeg sagt noe gæli vil jeg gjerne rett opp det". I stedet for å gå rundt å "skule" på hverandre synes jeg at du skal være den første til å ta "roten ved det onde" og rydda opp i dette (som kanskje bare viser seg å være en misforståelse) Lykke til ← En veldig imponerende måte og takle det på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå