Gå til innhold

Hvilke navn forbinder du med økonomikriminalitet?

Bønna

Anbefalte innlegg

Når du tenker på økonomisk kriminalitet, også kalt hvitsnippforbrytelser, hvilke navn er det forbinder med den type aktivitet? Selv tenker jeg med en gang på navn som: Oscar, Fredrick, Carl, Hedda, Nora, William og Preben.

Har du navn du oppfatter som mer belastet med økonomisk kriminalitet enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alf Kaida

De mest aktuelle er vel Torgeir, Jim og Willy, sånn i forhold til saker man kjenner til.

I tillegg til Trygve, selvsagt. Alltid er det noe med Trygve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mest aktuelle er vel Torgeir, Jim og Willy, sånn i forhold til saker man kjenner til.

Trond Kristoffersen og Torgeir Stensrud ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tenker på økonomisk kriminalitet, også kalt hvitsnippforbrytelser, hvilke navn er det forbinder med den type aktivitet? Selv tenker jeg med en gang på navn som: Oscar, Fredrick, Carl, Hedda, Nora, William og Preben.

Har du navn du oppfatter som mer belastet med økonomisk kriminalitet enn andre?

Blant de harry kommunistene mener jeg navnet "Bønna" utmerker seg som et typisk kriminalitetsnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Kaida
Blant de harry kommunistene mener jeg navnet "Bønna" utmerker seg som et typisk kriminalitetsnavn.

Dette kan jeg bekrefte, basert på kundegrunnlaget vårt i kriminalomsorgen. Det er en stor (relativ, selvsagt) overvekt av folk som kalles "Bønna"; Bjørn, Bjørn Eirik, Bjørn Helge, Bjørn Arild, etc.

Men i økonomiske saker er de absolutt ikke overrepresentert. Overrepresentasjonen av "Bønna" er tydeligst i sedelighetssaker, og med innbrudd som en god nummer 2.

Endret av Alf Kaida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thomas, Ole Christian, Trond, Torgeir, Jim, Harald, David, Kjell, Dan og Erling.

Ikke helt enig...

Jeg mener navn som Harald og Erling er fine navn, mens de andre der er harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Dette kan jeg bekrefte, basert på kundegrunnlaget vårt i kriminalomsorgen. Det er en stor (relativ, selvsagt) overvekt av folk som kalles "Bønna"; Bjørn, Bjørn Eirik, Bjørn Helge, Bjørn Arild, etc.

Det er jo ikke helt uten grunn at jeg har valgt å kalle meg Bønna. Akkurat som jeg regner med at det er en grunn til at du kaller deg Alf Kaida. Men slik sett burde nok du jobbet for Norsk(?) Organisasjon for Asylsøkere (NOAS) heller enn i kriminalomsorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i økonomiske saker er de absolutt ikke overrepresentert. Overrepresentasjonen av "Bønna" er tydeligst i sedelighetssaker, og med innbrudd som en god nummer 2.

Det er vel bare å gå inn på SSB sin navnestatistikk og se hvilke navn som var mest populære for den aldersgruppen som er mest kriminelt aktive, så får man vel en viss pekepinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Kaida
Det er vel bare å gå inn på SSB sin navnestatistikk og se hvilke navn som var mest populære for den aldersgruppen som er mest kriminelt aktive, så får man vel en viss pekepinn?

Ikke nødvendigvis, basert på det faktum at sosioøkonomisk status, herunder også tilbøyelighet til kriminalitet, til en viss grad reproduseres.

Typiske eksempler på overrepresenterte navn er Bjørn (med eller uten dobbeltnavn), Atle og navn som ender på 'y. Dog gjelder det også navn som gjerne forkortes, slik som Kenneth svært ofte blir Kenny.

Fredrik og Preben var f.eks. bortimot like populære navn i de aktuelle kullene, men sees langt, langt sjeldnere i andre kriminelle sfærer enn den med hvit snipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får du egentlig bare alle de som er elendige kriminelle. Les; de som blir fersket. De andre, de som kan sitt fag, de slipper helst unna all statistikk som identifiserer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fatter ikke alle disse som klager over muslimene. Jeg er mer bekymret for Trygvene jeg :blaaruss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Johnny og Ronny etc forbinder jeg med kriminalitet, men spesifikt innen økonomisk kriminalitet er vel heller snobbenavn som Preben etc. Les Tyvenes Marked av Guillou!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om mange kriminelle Helge'r.

Og ellers selvfølgelig

Rune, Roy, Johnny, Ronny, Kim, Kent etc. Gjerne i kombinasjon, Kent-Rune, Kim-Ronny...

Hvitsnipp forbinder vel jeg også med sossenavn. Didrik, Preben osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis, basert på det faktum at sosioøkonomisk status, herunder også tilbøyelighet til kriminalitet, til en viss grad reproduseres..

Noe som betyr at innvandringstilhengergekkoene er ansvarlig for lidelsene til massevis av nordmenn, og enda flere svensker, som følge av innvandringen til våre respektive land. Dersom kriminalitet har sosioøkonomiske forklaringer, noe alle sosialistiske innvandringstilhengergekkoer er enige om har, har innvandringen til de skandinaviske landene produsert kriminalitet. Ganske enkelt fordi innvandringen til våre respektive land har produsert, eller opprettholdt, fattigdom som ellers ikke ville vært her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...