Grooo Skrevet 17. september 2006 #1 Skrevet 17. september 2006 Ja, så har vi prøvd å pumpe og å gi med flaske for første gang, og det gikk ganske bra Mor skal nemmelig på 10-årsjubileum for ungdomsskolen neste helg og vil ikke ha med Babylille på fest. Vet jo at man kan fryse melk, men hvis jeg pumper på (torsdag) fredag og lørdag trenger jeg vel ikke fryse ned for at veslemor skal få litt mat på flaske fra pappa på lørdagskvelden? Hvor lenge kan melka oppbevares i kjøleskapet?
Tusenfryd Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 Du kan ha melk i kjøleskapet i hvert fall et par dager. To døgn er det vel de sier. Tror vi har brukt melk etter tre døgn også... En pakke poser fra apoteket koster ca 120,- såvidt jeg husker, i den er det 20 poser som du kan skrive på dato og klokkeslett.
Imax Skrevet 17. september 2006 #3 Skrevet 17. september 2006 Melk fryser jeg i isterningsposer. Kllistrer på tape som jeg skriver datoen på, sånn at jeg kan bruke den eldste melka først. Når vi har hatt barnevakt har jeg pumpet meg natta før (men hvis du ikke har nok melk så kan du jo gjøre dette over to dager). Da har jeg bare pumpet rett i flaska og satt hele flaska i kjøleskapet (og pumpet på samme flaske når jeg har gjort det to dager). Har ikke brukt poser osv da. Har gått greit.
Grooo Skrevet 17. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2006 Har noen flasker som kan "kobles" rett på pumpa så jeg trenger ikke noe annet å oppbevare i denne gang. Har ikke tenkt å fryse ned noe ennå (tror jeg...) Må teste ut litt denne uka, tror jeg har masse melk så det holder å pumpe samme dag, skal bort til klokka sju og tror vel hun klarer seg med to måltider mens jeg er borte... Tror jeg.. hehe... Blir spennende dette her
Furstina Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Jag pumpade direkt i flaskan och förvarade i kylen. Mjölken håller sig i 2-3 dagar men det SER snabbt ut som den är dålig. Bröstmjölkens fett delar sig vilket vanlig pastöriserad mjölk inte gör. Skaka bara flaskan så blandas allt igen. En del barn har svårt att tycka om den frysta upptidade mjölken. Är du osäker på om mjölken du pumpar ut ska räcka så kan du ju köpa en sådan tetraförpackning med MME att ha i skafferiet i reserv. De har lång hållbarhet och är bra att ha i nödfalll.
Grooo Skrevet 18. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2006 Lurt Furstina! Så på restene av melken jeg pumpet ut i går kveld nå, den har virkelig skilt seg ja! Er så fasinert av alt dette her som skjer jeg.. hehe.. Har en tilgodelapp å BabyProffsen, tror jeg skal bruke den på "flaskeutstyr" for det vil jo helt sikkert bli litt pumping og falskemating etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå