Gå til innhold

Skinnpose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tilbud om å få en skinnpose av den gode gamle typen. (Sånn som ble brukt for 30 år siden.)

Har jo tenkt at det blir kjempefint til min lille desemberbaby.

Men så leser jeg at dagens skinnposer gjerne har glidelås, så de er delbare, og også kan brukes som lammeskinn i seng og vogn. Dessuten har de åpninger for feste av 5-punkt sele.

Burde jeg egentlig kjøpe en nymotens lammeskinnspose med stofftrekk, eller kan jeg isteden bruke den gode gamle, og heller supplere med et lammeskinn?

Noen erfaringer?

Skrevet

Jeg har fått arve en som er 10 år eller noe, skal levere den på rens nå for den har ligget en god del år. Har kjøpt lammeskinn ved siden av, gidder ikke bruke penger på en "ny og moderne" pose, tror den gode gamle funker like fint :)

Skrevet

Vi har hatt skinnpose uten glidelås og ikke savnet det. de gode gamle er nettopp det - gode.

Skrevet

De gamle er av en langt høyere kvalitet enn de nye! Fikk det bekreftet på en butikk som solgte - nettopp nye poser!

Jeg har kjøpt skinn ved siden av. Dessuten er det ingen problem å kjøpe seler som du fester i siden av vogna når ungen begynner å sette seg opp. Posene får et stort varmetap når du skal klippe hull til seler.

Sats på den gamle, så får du kjøpe et skinn ved siden av og kanskje ekstra seler.

Lykke til med desemberbabyen!!!

:klem:

Skrevet
De gamle er av en langt høyere kvalitet enn de nye! Fikk det bekreftet på en butikk som solgte - nettopp nye poser!

Jeg har kjøpt skinn ved siden av. Dessuten er det ingen problem å kjøpe seler som du fester i siden av vogna når ungen begynner å sette seg opp. Posene får et stort varmetap når du skal klippe hull til seler.

Sats på den gamle, så får du kjøpe et skinn ved siden av og kanskje ekstra seler.

Lykke til med desemberbabyen!!!

:klem:

Det med 5-punkt sele er vel i første omgang en ting å tenke på i blisetet. (Trodde jeg...)

Har nemlig en illusjon om at når vi skal hjem fra sykehuset, så putter vi babyen bare i skinnposen, fester hele klumpen i bilsetet, og kjører hjem.

Men det blir vel kun skinnpose for vogna, og vinterdress i bilstolen? :)

Høres ut som vi går for den gamle, siden ingen ser problemet med det.

Skrevet

Vi arvet den søsteren min hadde da hun var baby (36 år siden) og den svigerfar hadde da han var baby (65 år siden). Brukte begge da våre barn var små.

Den eldste var litt hardere og ulla var litt mer slitt, så den brukte jeg da det ikke var sprengkaldt. Men den "yngste" brukte vi da det var på det kaldeste. Var veldig glad i disse posene.

Skrevet

Sele skal du uansett ikke ha til babyen denne vinteren nei...

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Mamma har vært på koftet å hentet ned den gamle skinnposen. Den ble kjøpt inn til min eldste bror. Så posen er 36år gammel. Men god som ny!! Søstra mi brukte den til sine to, og nå er det min tur!! Skal levere den på rens nå før jul. Den er kjempegod og myk i ulla ennda, og ser ingen problem i å bruke denne gammle posen. Nå har jeg voksipose i tillegg da som jeg får arve, blir å bruke den helt i begynnelsen.

Men som de fleste andre sier. tror de gammle er best. og ikke nødvendigvis de nye med glidelås osv.

Skrevet

Er jo sannsynligvis så heldig at den "gamle" posen jeg får er helt ny...

Min mormor har nemlig sydd endel sånne tidligere, og sa ut hun gjerne gjør det igjen, hvis jeg vil bruke den.

(De gamle er gitt bort til gode formål.)

Hvis jeg ikke går på litt mer perifer familie og spør da... :sjenert: Vet det er flere som har liggende.

Tror det blir til at vi går for god gammeldags skinnpose.

Så kjøper vi heller et skinn i tillegg. (Kan jo være fint å ha i sengea også det! :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...