Gå til innhold

Skriver dere reisedagbok?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pleier alltid kjøpe en liten skrivebok når jeg er ute og reiser, der jeg noterer smått og stort som skjer underveis. Tar også vare på inngangsbilletter o.l. og limer inn. Det blir kjempefine minner, og når man blar tilbake husker man masse småting som ellers ville vært glemt. Har jeg samlemani? Mine reisekamerater kaster alt sånt. Men de blar gjerne i mine bøker og sier at det og det hadde de sannelig glemt :)

I tillegg skriver jeg reiseblogg når jeg kommer hjem, men husker mer detaljer når jeg leser i boka :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt bok og intensjon ved flere reiser. Dessverre har det vært mye notater de første 3-4 dagene, og dabbet av etterhvet. Men jeg har spart på en del biletter etc, så jeg kan lage scrap book når jeg kommer hjem. Det har liksom ikke blitt noe av, det heller. Men intensjonen er jo der. :)

Det beste jeg har klart å gjennomføre var å kjøpe postkort og skrive dagbok på disse hver dag. Vi kjørte en del på en ferie, og da passet jeg på å kjøpe kort på hvert nye sted. Det fungerte bra, fikk notert ned noe hver dag. For min del er det støøre sjanse for at jeg klarer å skrive 5 setninger på et kort, enn omtrent det samme på et blankt ark. :)

Catzy

Skrevet

Jeg skal teste det ut på neste ferie. Men jeg gidder ikke ta vare på ting og lime det inn tror jeg, for det er jeg for lite dillete til. Selv om det sikkert hadde vært gøy å hatt. Tror nok det må bli en interaktiv reisedagbok for min del.

Skrevet

De fleste feriene mine er blitt dokumentert i reisedagbøker, ja. Skriver hver dag, og ofte i detalj! (Det hender det blir vel detaljert, men det er mange småting man glemmer!)

Skrevet

Jeg pleier alltid å skrive reisedagbok, men gjorde det ikke ved den siste turen. Det angrer jeg allerede på, selv om det bare er 3 dager siden vi kom hjem.

Men interessen for reisedagboken dabber gjerne av og jeg har sjeldent noe særlig om de siste dagene og hjemreisen...

Gjest reiseglad
Skrevet

Om ikke reisedagbok, så iallefall stikkord i min lille kalender/avtalebok. Tre ord om været, lukten eller musikken som ble spilt på akkurat den cafeen. Det er nok til å gjenfinne minnene, opplevelsene og atmosfæren man opplevde akkurat da.

Dessverre klarer jeg ikke å leve opp til drømmen om å skrive skikkelig reisedagbok, gjerne på nettet med masse bilder til. Jeg gjorde det før, men tror det er fordi jeg reiser mere enn før og jeg klarer ikke å komme i gang før jeg har nye opplevelser inni hue mitt. Prøver iallefall å få til et ordentlig fotoalbum, et sånnt til å bla i når jeg sitter i sofakroken, for å mimre..... ;)

Skrevet

Eg har skrive reisedagbok både på nettet og i vanlig bok på lange turar. Ei veke i syden/praha/England har eg ikkje bala med det.

Er heilt utrulig glad i reisebøkene mine. Har limt inn alt mulig rart, folk eg har møtt på vegen har skrive osv. I tillegg skreiv folk helsingar før eg reiste. Kjempekoselig!

Heilt seriøst: Viss det brann på hybelen min og eg kunne tatt med EN ting, så hadde det blitt den eine reisedagboka mi.

Skrevet

Skriver alltid kjempelange reisemail til de jeg er glad i hjemme i kalde Norge, og jeg elsker å lese de selv når jeg kommer hjem, og etter noen år, for da føler jeg at jeg er der igjen :-D

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei

Ja, jeg noterer underveis slik at jeg skal huske detaljer når jeg skriver mine reisebrev. Og det er kult å lese reisebrevene selv på senere tidspunkt for det er mye som lett går i glemmeboken etter noen år.

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg skreiv litt dagbok da jeg var på språkreise i 97, den fant jeg igjen i helga og OJ, så GLAD jeg er for at jeg skreiv! :hoppe:

utrolig morsomt å lese igjen, hadde glemt masse som nå kom tilbake.

ellers er jeg ikke så flink, men har ikke akkurat vært så mye og reist heller; noen turer til hellas ;)

Skrevet

Det gjør vi (les:jeg) bestandig - utrolig moro å lese seinere

Skrevet

Har alltid intensjoner om å skrive dagbok på tur, men jeg får aldri gjennomført det. Men jeg skriver alltid lange felles reisebrev hjem, og de er gøye å lese etterpå! Tar også vare på alle mailene jeg sender til venninner, der det står detaljer som ikke er ment for alle ;) Synes jeg får ned det meste på denne måten :)

Skrevet

Jeg har prøvd, men det ble ikke noe av det, rett og slett fordi jeg har andre ting å gjøre. Når jeg er på ferie vil jeg heller bruke tiden på å oppleve stedet istedet for å skrive i en bok, og jeg husker jo hva jeg har gjort når jeg kommer hjem også, bildene vekker jo minnene og billetter o.l. kan limes inn når man kommer hjem.

Skrevet
Når jeg er på ferie vil jeg heller bruke tiden på å oppleve stedet istedet for å skrive i en bok,

Jeg har ingen problem med å gjøre begge deler. Jeg skriver i boka når jeg har "dødtid" (venter på å dusje, før jeg sover, mens jeg sitter i en park med en is...) Jeg velger å skrive i en bok fremfor å lese i en når jeg er på ferie. :)

Skrevet
Jeg har ingen problem med å gjøre begge deler. Jeg skriver i boka når jeg har "dødtid" (venter på å dusje, før jeg sover, mens jeg sitter i en park med en is...) Jeg velger å skrive i en bok fremfor å lese i en når jeg er på ferie.  :)

Samma her.

Syns det er litt merkelig å seie at en heller vil oppleve ting framfor å skrive i ei bok. Er ikkje akkurat sånn at det eine går på bekostning av det andre.

"Nei, eg droppar museum/middag/shopping, for no skal eg skrive i dagboka mi" :ler:

Skrevet
"Nei, eg droppar museum/middag/shopping, for no skal eg skrive i dagboka mi"  :ler:

Nei, da ville man vel strengt tatt hatt lite å skrive om, så da hadde hele vitsen vært borte. ;)

Jeg har ofte tenkt på å skrive reisedagbok, men som regel har det blitt med tanken. Gjorde et forsøk i sommer, men det er nok noe tynt på de siste dagene, ja. Det ga imidlertid absolutt mersmak, så jeg gjør et nytt forsøk når vi skal til Wien i november. Det blir jo dessuten en mye kortere tur, så det blir lettere å holde motivasjonen oppe. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...