Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #1 Skrevet 17. september 2006 Å sette skolen/utdannelsen før kjæresten? Å være med kjæresten 4-5 ganger i uken og så tenke "pjuuhh" nå må jeg ut med venninnene mine snart... Å heller lese gjennom skolestoff (kapitler) på en søndagskveld når hun vet at kjæresten har kjøpt inn middag og desert som vi skulle lage til oss (ikke vært sammen siden torsdag) Når kjæresten sender en tekstmelding "Begynte å tenke på deg nå, er så glad jeg har deg " midt på en dag i skoleuken uten å få noe respons tilbake... Alltid kjæresten som må ta iniativ til kyss og kos. (som regel)
Gjest Ninakanin Skrevet 17. september 2006 #3 Skrevet 17. september 2006 si at du respekterer at h*n prioriterer skolen, men at du føler deg litt glemt
Gjest Norwegian Blue Skrevet 17. september 2006 #4 Skrevet 17. september 2006 At man setter utdanning foran kjæreste i ung alder syntes jeg ikke er så gale, på en måte. Sånn som jeg, nå i sommer har jeg måttet bestemme mellom å flytte inn sammen med typen (nå eks) eller studere en helt annen plass i landet. Da kjente jeg bare eksen og hans familie i den byen, og det var ingenting jeg ville studere der, og han ville ikke flytte. Så jeg valgte å studere. Typen slo opp en måneds tid etterpå fordi avstandsforhold ikke funket for ham. Ble skikkelig lei meg, men jeg ville gjort det igjen. Han er uansett ikke noe å samle på hvis han ikke forstår at jeg tar utdanning på alvor. Når det gjelder det andre, spørs det jo på situasjonen og personen. Hvis du som kjæreste har vært litt "klengete" en stund og hun føler seg inneklemt kan jeg forstå at hun vil ha litt avstand. Men samtidig kan det være at hun bare tar deg for gitt og ikke setter pris på deg som kjæreste. Det må dere nesten finne ut av selv, snakke sammen
Buster Skrevet 17. september 2006 #5 Skrevet 17. september 2006 Om jeg skjønner deg riktig så føler du deg litt satt til side fremfor din partners studier, men i lengden om det er DERE som vil bli noe utover i livet er jo dette noe som du også vil tjene på. Derimot finnes det selvfølgelig grenser for hvor mye man skal studere eller sagt på en annen måte, det er sunt med en pause i ny og ne.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #6 Skrevet 17. september 2006 Å sette skolen/utdannelsen før kjæresten? Det kommer an på hvor mye du mener? Min eks ble sur hvis jeg satt på lesesalen til kl 6 om ettermiddagen. Noe jeg faktisk -måtte- gjøre for å komme over alt jeg skulle gjøre. Å være med kjæresten 4-5 ganger i uken og så tenke "pjuuhh" nå må jeg ut med venninnene mine snart... Det vil jeg tro er rimelig vanlig? Hvis man holder på med et krevende studium, så har man ikke mye fritid. Man har behov for å treffe venninne sine også, ikke bare være med kjæresten og studere. Å heller lese gjennom skolestoff (kapitler) på en søndagskveld når hun vet at kjæresten har kjøpt inn middag og desert som vi skulle lage til oss (ikke vært sammen siden torsdag) Hadde dere avtalt å spise sammen om søndagen? Eller var det bare den ikkestuderende som fant ut at det ville være koselig? Igjen: har man et krevende studium er det godt mulig man ser om søndagen at "oi, nå har jeg ikke fått forberedt meg til i morgen", og da må man gjerne lese om søndagkvelden. Når kjæresten sender en tekstmelding "Begynte å tenke på deg nå, er så glad jeg har deg " midt på en dag i skoleuken uten å få noe respons tilbake... Hvis folk sender meg meldinger og slikt midt på dagen når jeg sitter på lesesalen og prøver å konsentrere meg, hender det ofte jeg ikke svarer. Det er jo ikke bra for konsentrasjonen hvis man har konstante avbrudd med å glo på mobilen. Det samme hvis man er midt i en forelesning. Alltid kjæresten som må ta iniativ til kyss og kos. (som regel) Det er jo litt kjipt, ja. ← Jeg har nettopp gjort meg ferdig med master, i matematikk. Det var -mye- jobbing, ble mange sene kvelder. Hadde type en stund, men han sutret konstant over at jeg brukte så mye tid på studier. Vel, har man lyst på gode karakterer, og det har man gjerne når man først har satt igang med et studium, er vel ikke så mange som har lyst å gå ut med middelmådige karakterer, så må man bruke tid. Da satt jeg ofte til langt på kveld, og var helt kake da jeg kom hjem. Harde studier er dog et forbigående fenomen.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #7 Skrevet 17. september 2006 Finn deg en kjæreste som elsker deg akkurat slik du er og som støtter deg og forstår deg i studietiden din. Kjenner du ikke noen som er sånn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå