Smørblomsten Skrevet 17. september 2006 #1 Skrevet 17. september 2006 Lurer på om noen har erfaring med bleking av tenner hos TANNLEGE? Så en oversikt i Aftenposten som tok for seg prisnivået hos div tannleger i Oslo, og den billigste tar ca 2700 kr for bleking både oppe og nede... Men: er dette en vond behandling, og gjøres det i flere omganger? Og bør man ha hatt en time hos tannlegen på forhånd for å gå gjennom tennene og fjerne tannsten, rens osv? Takknemlig for svar/tips til hvor i Oslo osv
Gjest Gjesta Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 Min erfaring med å bleke tennene hos tannlege, er at det gjør vondt ja... Jeg fikk påsmørt gele og satt med dette samtidig som det ble brukt lys. Det begynte å gjøre vondt i tennene allerede mens jeg satt i stolen på slutten, men det var verst etterpå.....og resten den dagen. Jeg tåler selv endel, men jeg innrømmer at det IKKE var særlig godt. MEN, det er sikkert kjempe stor forskjell på oss når det gjelder dette, tror ikke dette gjelder alle. Neste gang jeg skal dette foretrekker jeg nok hjemmebehandling over flere dager istedet, så det blir litt mildere av gangen. Lykke til!
Burpen Skrevet 17. september 2006 #3 Skrevet 17. september 2006 Min erfaring med å bleke tennene hos tannlege, er at det gjør vondt ja... Jeg fikk påsmørt gele og satt med dette samtidig som det ble brukt lys. Det begynte å gjøre vondt i tennene allerede mens jeg satt i stolen på slutten, men det var verst etterpå.....og resten den dagen. Jeg tåler selv endel, men jeg innrømmer at det IKKE var særlig godt. MEN, det er sikkert kjempe stor forskjell på oss når det gjelder dette, tror ikke dette gjelder alle. Neste gang jeg skal dette foretrekker jeg nok hjemmebehandling over flere dager istedet, så det blir litt mildere av gangen. Lykke til! ← Signerer! Om du skal gjøre det hos tannlege, få hvertfall time så seint som mulig på dagen, sånn at du kan "sove over" smertene. Det iser noe forferdelig, KONSTANT, i flere timer, og innimellom i flere dager! Jeg har HØY smerteterskel, men gjør det nok ikke igjen! ...men resultatet ble kjempebra, altså!
Smørblomsten Skrevet 17. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2006 Ufff, nå blir jeg jaggu i tvil...har ikke særlig høy smerteterskel Fått misfarga tenner etter graviditeten
Smørblomsten Skrevet 17. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2006 Hva med å gjøre det hjemme, da? ← Er det ikke vanskelig?? Og mye søl osv? Hvis det ikke er så vanskelig burde jeg kanskje det!?! Anbefaler du noen spes. merker og hva koster det ca?
Gjest Gjesta Skrevet 17. september 2006 #7 Skrevet 17. september 2006 For meg var det heller ikke en ising, men rett og slett verking i tennene
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #8 Skrevet 17. september 2006 Jeg tok britesmile-bleking hos Ellipseklinikken, sånn 1-times. Det gjorde ikke vondt i tennene der og da, bare leppene, siden man ligger og gaper og gaper. På kvelden fikk jeg et par-tre smertefulle ilinger i tennene, de varte noen sekunder. Forutenom det kjente jeg ingen smerte, men tennene var "ømme" når jeg pusset dem på kvelden. Emaljen var liksom ikke så hard som vanlig.
Gjest gjesta Skrevet 17. september 2006 #9 Skrevet 17. september 2006 Jeg har brukt Crest Whitestrips hjemme, og er kjempefornøyd.
Smørblomsten Skrevet 17. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 17. september 2006 Jeg har brukt Crest Whitestrips hjemme, og er kjempefornøyd. ← OK, kan du fortelle litt mer hva det er? Fremgangsmåte, pris osv Takk
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #11 Skrevet 17. september 2006 Har lest at det beste er å få tannlegen til å støpe sånn skinne som man sover med på natten, i så og så mange netter. (man kjøper blekemiddel på tannlegekontoret). Det er mye mer skånsomt enn sånn 1-times power-bleking, som kan være et realt sjokk for tennene. Den skinnen kan man jo bruke på nytt og på nytt hvis man etter noen år vil friske opp fargen. Da kjøper man bare nytt blekemiddel (ca 150 kr). Denne metoden skal iallefall jeg bruke, siden det absolutt bør foretas en tannlegesjekk først sånn at man ikke må rotfylle hvis man er så uheldig å ha hull når man bleker.
Gjest gjesta Skrevet 17. september 2006 #12 Skrevet 17. september 2006 OK, kan du fortelle litt mer hva det er? Fremgangsmåte, pris osv Takk ← Det er noen plasstips med blekegele som man fester på tennene og lar virke i en halvtime om gangen. Jeg brukte Premium-varianten, som er ment til å brukes to ganger daglig i en uke. Crest er veldig anerkjent i USA og selges også gjennom tannleger. Jeg fikk tak i min pakke på eBay, og er virkelig superduperfornøyd! Tennene mine er synlig hvitere, men ser ikke på noen måte kunstige ut. Jeg betalte cirka 130 kroner inkludert porto. Anbefales! Les mer på http://www.whitestrips.com!
Smørblomsten Skrevet 17. september 2006 Forfatter #13 Skrevet 17. september 2006 1000 takk for god info Var innom nettsida og så at en pakke koster ca 35 USD, så da har du jo fått det billig via Ebay Håper bare det ikke er vanskelig å sette på og ta av siden det skal gjøres så mange ganger i løpet av en uke...
Gjest gjesta Skrevet 17. september 2006 #14 Skrevet 17. september 2006 1000 takk for god info Var innom nettsida og så at en pakke koster ca 35 USD, så da har du jo fått det billig via Ebay Håper bare det ikke er vanskelig å sette på og ta av siden det skal gjøres så mange ganger i løpet av en uke... ← De er veldig lette å bruke, men regn med bittelitt sikling og surkling akkurat mens du har dem på. Jeg fikk de forresten så billig på eBay fordi jeg kjøpte noen som hadde gått ut på dato.
Gjest Fruktfat Skrevet 18. september 2006 #15 Skrevet 18. september 2006 Er det ikke vanskelig?? Og mye søl osv? Hvis det ikke er så vanskelig burde jeg kanskje det!?! Anbefaler du noen spes. merker og hva koster det ca? ← jeg har bleket tenner hos tannlege, hjemme får da laget en skinne hos tannlege, henter den etter en uke, får med blekesprøyter, pusser tenner og bruker tanntråd, klemmer ut blekemiddei i skinna, setter den inn, sover, våkner, tar den ut, bruker tanntråd, pusser tenner, skyller med flourskyll. enkelt! jeg betalte 3200,- for 6år siden med 4 blekesprøyter, har ikke hatt noe ubehag.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #16 Skrevet 18. september 2006 jeg har bleket tenner hos tannlege, hjemme får da laget en skinne hos tannlege, henter den etter en uke, får med blekesprøyter, pusser tenner og bruker tanntråd, klemmer ut blekemiddei i skinna, setter den inn, sover, våkner, tar den ut, bruker tanntråd, pusser tenner, skyller med flourskyll. enkelt! jeg betalte 3200,- for 6år siden med 4 blekesprøyter, har ikke hatt noe ubehag. ← Er de like hvite ennå? Mener å ha hørt at de du tar hos tannlege og andre klinikker til flere tusen kr IKKE er bedre enn White Crest strips.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #17 Skrevet 18. september 2006 jeg har bleket tenner hos tannlege, hjemme får da laget en skinne hos tannlege, henter den etter en uke, får med blekesprøyter, pusser tenner og bruker tanntråd, klemmer ut blekemiddei i skinna, setter den inn, sover, våkner, tar den ut, bruker tanntråd, pusser tenner, skyller med flourskyll. enkelt! jeg betalte 3200,- for 6år siden med 4 blekesprøyter, har ikke hatt noe ubehag. ← Den metoden har jeg også planer om å bruke. Føles mye sikrere enn å kjøpe noe billig stæsj på tvshop eller ebay, synes jeg. Er så redd for å ende opp med emaljeskader eller noe enda verre.
Gjest gjesta Skrevet 18. september 2006 #18 Skrevet 18. september 2006 Den metoden har jeg også planer om å bruke. Føles mye sikrere enn å kjøpe noe billig stæsj på tvshop eller ebay, synes jeg. Er så redd for å ende opp med emaljeskader eller noe enda verre. ← Er enig i at man skal være forsiktig, men Crest er meget anerkjent. Jeg liker å spare penger så lenge det ikke går utover tenna mine.
Gjest Fruktfat Skrevet 18. september 2006 #19 Skrevet 18. september 2006 (endret) Er de like hvite ennå? Mener å ha hørt at de du tar hos tannlege og andre klinikker til flere tusen kr IKKE er bedre enn White Crest strips. ← godt mulig at de er like bra! veldig mye billiger er dte ihvertfall. jeg har lyst til å prøve crest white strips, må jo til tannlege og sjekke tenna før jeg bruker skinnene mine, og det har jeg ikke så lyst til det er på tide å bleke de igjen ja, ingen blekemidler holder for evig dessverre! bleket de første gang desember 01, igjen mai 02 og så mai 03. er som sagt på høy tid igjen. Endret 18. september 2006 av Fruktfat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå