Gå til innhold

Hvor mye er det vanlig å betale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å få oss hund, og kanskje en omplasseringshund, fordi det ikke passer så godt for oss med en valp. Er det noen som har erfaring med pris og betingelser? Hva bør vi passe på å få med i kontrakten? Vi har begge hatt hundr før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange som omplasseres via noen, koster vel mellom et par - fire tusen kroner.

Da jeg omplasserte min, gav jeg ham bort. Jeg tror det er ganske vanlig, det er jo det som ligger i ''omplassering''. Hvis ikke selges de jo.

Skrevet

En hund omplasseres like mye om det koster 0,- eller 400,-...

Er det gjennom en organisasjon skal de ha penger for jobben, som regel mellom 1500,- og 4000,-. privarpersoner pleier å omplassere gratis.

Da jeg fikk min hund gjennom omplasseringen Trofast betalte jeg 1500,- og i kontrakten skrev jeg under på at hunden ikke skulle settes valper på. Det tror jeg er vanlig gjennom organisasjoner.

Noen privatpersoner kan ønske mer penger om hunden har gode avl- egenskaper.

Skrevet

Gjest: det skilles ofte mellom omplassering/salg. Det var derfor jeg skrev det, men ser jo at det sikkert ikke var relevant for trådstarter.

Skrevet

Via omplasseringsorg er prisen gjerne på rundt en 1000 kr. At det koster penger skal luke ut de mest useriøse og at folk bare skaffer seg hund på impuls. For det koster penger å ha hund, så man må være villig til å bruke penger på dyret man skaffer seg (bare tenk så høye vet.utgiftene kan bli!). Men det er selvsagt ingen garanti for at eierne er seriøse selv om de betaler for hunden, men som oftest tenker folk seg litt om hvis de må ut med et litt større pengebeløp.

:)

Skrevet

SOm sagt ligger prisen på (om dette er organsisajon el folk som driver omplassering) mellom 1.000-3.000 kr. Ofte er det et krav at du ikke har lov å sette valper på hunden, ikke lov å selg den/gi den bort videre. Og at man skal kontakte dem om den skal avlives. I tillegg står det ofte noe om at hunden kan tas tilbake om du vannskjøtter den.

Skrevet

Min kontrakt inneholder akkurat de tingene som Becca sier. Jeg kjøpte min hund gjennom en offentlig godkjent omplasseringskennel, og betalte 400 kroner. Men det er ni år siden da, så prisen har sikkert steget siden da... ;)

Skrevet
SOm sagt ligger prisen på (om dette er organsisajon el folk som driver omplassering) mellom 1.000-3.000 kr. Ofte er det et krav at du ikke har lov å sette valper på hunden, ikke lov å selg den/gi den bort videre. Og at man skal kontakte dem om den skal avlives. I tillegg står det ofte noe om at hunden kan tas tilbake om du vannskjøtter den.

Og når dyrlegen og fylkesdyrlegen mener at hunden har det best om den slipper å leve! Så kan di kreve hunden tilbake og omplassere den videre. Eller stjele den tilbake som di gjorde i mitt tilfelle!

• 1 år senere...
Skrevet

Foreningen for omplassering av dyr i Oslo sine priser er 800 kroner, og 1000 hvis det er valp. Dette er jo ingenting! Og er mye av det de har å drive for ettersom jeg forstår..

Det er også avtale om å ikke drive avl, pluss at man ikke kan avlive hunden uten at den er syk eller av en annen spesiell grunn..

Hunden eller katten vil alltid være FOD sin pr definisjon, og skal returneres dit hvis man ikke selv kan beholde den.

Skrevet
Foreningen for omplassering av dyr i Oslo sine priser er 800 kroner, og 1000 hvis det er valp. Dette er jo ingenting! Og er mye av det de har å drive for ettersom jeg forstår..

Det er også avtale om å ikke drive avl, pluss at man ikke kan avlive hunden uten at den er syk eller av en annen spesiell grunn..

Hunden eller katten vil alltid være FOD sin pr definisjon, og skal returneres dit hvis man ikke selv kan beholde den.

Jepp, sjekk www.fod.no. Her står det mye mer om omplassering av både hunder og katter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...