Gå til innhold

Merker som har LYSE farger i foundation og conceal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en bleikfis(tenk Nicole Kidman eller noe der omkring) og sliter derfor med å finne foundations og concealere som er lyse nok. I tillegg har jeg kald, rosatonet hud. Å gå på parfymeri for å spørre om råd er nærmest håpløst fordi de stort sett alltid kommer med(og selv bruker) farger som er for mørke. Den lyseste foundationen jeg har fått tak i fram til nå er Chanel Vitalumiere i 20 clair, men den blir altså for mørk. :frustrert:

Er det noen merker som er spesielt beregnet for nordisk bleikfishud?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Revlon har lysere foundation/pudder enn de fleste andre merker. de har et pudder som er veldig bra (new complexion). og det er nesten helt hvitt :-)

Skrevet

Dermalogica har gode foundtationer med pleie, der du ògså kan kjøpe en "hvit" krem ved siden, for å skape lyse effekter. Eller for å lage en lysere farge enn den lyseste.

Skrevet

En feil ansatte på parfymerier ofte gjør, er å velge en for mørk foundation fordi i lyset på parfymeriet ser det ok ut når de prøver den på deg, mens i dagslys vises det at den er for mørk. Jeg ville gått på Estethique (har iallefall fått veldig god service der selv) og forklar situasjonen og be om å få med noen prøver hjem slik at du kan prøve de selv og se i dagslys. :)

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Synes Shiseido har noen som er ok, er bleik selv.

Skrevet

Lumene. Finsk merke med lyyse foundations. Fås kjøpt på enkelte parfymeri.

Face Stockholm har også lyse farger. Men disse får du kun kjøpt i Face Sthlm butikkene i oslo og Bergen (tror ikke det finnes i flere byer ennå..)

Skrevet

I.D. har også lyse farger i tillegg til Glo minerals og purelux.

Skrevet

Kanebo har i hvertfall noen veldig lyse farger.

Skrevet

Jeg har sett at den lyseste fargen på concealeren til HR er ganske så lys. I tillegg tror jeg Dior har nokså lyse farger.

Men; en annen ting jeg tenkte på- du kan jo "vanne den litt ut" med en fuktighetskrem så blir den ikke så mørk/fargemettet.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Helena Rubinstein. Både concealeren og Color Clone.

Skrevet

Shiseido kommer med en stil de kaller Porcelain Sheen, med en blek dame som modell:

http://www.shiseido.co.jp/e/themakeup/2006aw/index.htm

Mulig det kan funke?

Jeg har en lys foundation (Liquid Finish) fra Kanebo, men synes den er litt gul i tonen. Har også presset pudder (Total finish) som er litt mindre gult. Funker greit på lyshet, men synes altså at det kan være litt feil nyanse.

Skrevet

Den første foundationen jeg fant som virkelig er lys nok, var Subli'mine fra Givenchy. Den gjør meg faktisk en tanke blekere enn jeg allerede er! :) Concealeren jeg bruker sammen med denne er Magic Concealer fra HR, men den er egentlig ikke lys nok for meg. Nå bruker jeg hovedsaklig Pure Luxe i fargen Creamy Natural, og trenger ikke concealer med den.

Skrevet

Har ikke Lancome ganske lyse farger? Mener det. Jeg er selv ganske blek, og bruker den nest lyseste fra Guerlain og Natural Creamy fra PureLux.

Skrevet

Chanel teint fluid universel sin lyseste foundation, som heter 10 limpide var lys nok til meg, og jeg også har veldig lys hud. Som concealer er helena rubinstein magic concealer av den lyseste fargen veldig lys.

Skrevet
Chanel teint fluid universel sin lyseste foundation, som heter 10 limpide var lys nok til meg, og jeg også har veldig lys hud. Som concealer er helena rubinstein magic concealer av den lyseste fargen veldig lys.

Hvor fikk du tak i 10Limpide? Jeg har saumfart butikkene etter Limpide i Vitalumiere serien, men har alltid fått beskjed om at de ikke tar inn lysere enn 20 Clair i Europa.

Hvordan er nyansen på Magic concealer? Jeg mener å huske at noen sa den lyseste var veldig rosa.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Hvordan er nyansen på Magic concealer? Jeg mener å huske at noen sa den lyseste var veldig rosa.

Jeg syns ikke den er veldig rosa. Den har et lite rosaskjær, men er absolutt ikke griserosa.

Skrevet
Jeg syns ikke den er veldig rosa. Den har et lite rosaskjær, men er absolutt ikke griserosa.

På meg ser den brunrosa ut hvis jeg ikke duser skikkelig... :sjenert:

Skrevet

Magic concealer nr 2 er også lys, men mer gultonet. Chanels foundations i Limpide får man muligens på Strawberrynet? Den fargen er vel beregnet på det asiatiske markedet.

Bare Minerals i 1 og 1.2 er også veldig lyse.

Skrevet

Jeg bestile limpide på Strawberrynet ivertfall. Synst ikke magic concealer er rosatonet. Den dekker fint over min hud som heller mer mot rosa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...