Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #1 Skrevet 17. september 2006 Jeg hadde aldri mer en en kvise om gangen som tennåring og følte meg ganske heldig pga det. Problemet er at nå som 21 åring har ansiktet og ryggen min ekspodert. Jeg har i kinnene ca 4 modne til en hver tid og ca 2-3 modne i pannen. I tillegg er pannen og tinningene nuppete av småe underjordiske kviser i stort antall (10-20 stk). På ryggen har jeg også endel små kviser (10-20) og noen store modne (3-5 stk) Dette har pågått i snart et halvt år nå, og jeg er drittlei! I tillegg er jo ansiktet rødprikket etter gamle kviser også nå. Jeg bruker produkter fra dermalogica og jeg føler det holder til en viss grad i sjakk. Kutter jeg ut en dag, så kommer det mange flere. Er dette nok til å kunne få tetracylin fra lege? Jeg er litt redd for å spørre siden jeg ikke er heeelt pizza, men det er plagsomt nok. Dessuten er jeg ikke akkurat 14 år heller. Hva synst dere?
Gjest Meep Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 Du må jo nesten bare høre med legen din hva h*n syns. Burde ikke være flaut å spørre, det verste som kan skje er at du får et nei
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #3 Skrevet 17. september 2006 Joda, det er jo bare å spørre, men jeg er litt redd for å få nei igjen siden jeg kanskje tror har tror jeg begynner å bli hypokonder. Desuten kjenner jeg han kanskje litt for godt så jeg ønsker ikke å dra dit igjen før jeg er helt sikkert at jeg ikke får et nei.
Gjest Meep Skrevet 17. september 2006 #4 Skrevet 17. september 2006 Hvis du føler du ikke kan spørre legen din om noe som plager deg så er det kanskje lurt å bytte fastlege? Skjønner veldig godt at det ikke er gøy å få kviseutbrudd når man er passert 20 år.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #5 Skrevet 17. september 2006 gå til en hudlege...! få legen din til å sende deg videre til hudlege..
Saeria Skrevet 17. september 2006 #6 Skrevet 17. september 2006 Min lege tok seg bare en kjapp titt på ryggen min før han sa ok og slrev ut resept. Jeg hadde til enhver tid 10-20 røde flekker der i tillegg til noen i ansiktet og på brystet.
Gjest Tanita Skrevet 17. september 2006 #7 Skrevet 17. september 2006 Har du prøvd MD Formulation? Det kan hjelpe deg - bedre enn Dermalogica. Finnes noe som er litt sterkere og heter MD Forte også. De selges hos hudklinikker. (Ikke salonger, men f eks steder de har laser og leger jobber).
Transe Skrevet 17. september 2006 #8 Skrevet 17. september 2006 Ikke noe problem å få resept. Mne om det ikke hjelper må du til hudlege, der kan du få sterkere kost. Men det er langt fra behagleg kur. Har en kolega på 37 som fikk den, men måtte avbryte, klarte ikke alle forbehold som det medførte.
Saeria Skrevet 17. september 2006 #9 Skrevet 17. september 2006 Er det Roaccutan du mener? Den har noe så inni hampen med bivirkninger.
maxifula Skrevet 18. september 2006 #10 Skrevet 18. september 2006 Fastlegen prøver forskjellige midler FØR han henviser deg til hudlege uansett, så jeg ville spurt h*n en gang til om du kan få tetracykliner. Jeg gikk til legen min pga kviser, og han sa jeg ikke burde gå på tetracykliner fordi jeg ikke hadde kviser på ryggen. Det har du, såvidt jeg forstod, så kanskje du kvalifiserer bedre! Om du ikke er fornøyd med legen, er det jo en lett sak å bytte:) Jeg fikk for øvrig Diane for mine hakekviser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå