Gjest gjesta Skrevet 17. september 2006 #1 Skrevet 17. september 2006 (endret) Jeg har skiftet harddisk på maskina mi, men det er en ting jeg ikke finner ut av. Jeg har Outlokk express. Får til å logge meg på mailen hvis jeg går via telenor sine sider, men hvordan får jeg åpnet den samme mailen ved å trykke på Start-menyen sånn jeg hadde det før? Vil ha samme mail-adressen som jeg hadde før, ikke opprette ny adresse. Ble veldig knotete forklart dette, men er det noen som forsto hva jeg mente, og har løsningen på problemet mitt? Blir veldig glad for hjelp... Endret 17. september 2006 av cola
Gjest Lea Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 Du må legge inn mail-informasjonen på nytt i Outlook Express. All informasjonen du trenger finner du på Telenor sine sider. For å få den på startmenyen, så kan du ekelt og greit bare dra ikonet dit (i alle fall om du har XP). Dra den til feltet over "streken" i startmenyen, så blir den stående der. Under streken står de programmene som er brukt sist.
Gjest Lea Skrevet 17. september 2006 #3 Skrevet 17. september 2006 Her er forresten veiviseren på online.no.
Gjest gjesta Skrevet 17. september 2006 #5 Skrevet 17. september 2006 Fikk det til!! Men lurer på en ting til: er det noen måte jeg kan "sikre" mailene jeg har fått mot å forsvinne hvis dataen "kræsjer" en gang til? Kjipt å miste alle mailene på nytt. Regner med at jeg ikke får reddet de jeg hadde før siden de var lagra på min harddisk, men tenker på hvis det samme skjer på nytt. Vet du, Lea? Eller noen andre?
Gjest Lea Skrevet 17. september 2006 #6 Skrevet 17. september 2006 Du kan ta bakup av mailene dine. Da er det vel Fil -> Eksport -> Eksporter meldinger tror jeg. Bruker ikke OE selv, så jeg er neimen ikke sikker. Et annet alternativ (som jeg selv bruker) er å videresende viktige e-post til gmail eller en annen online-konto. Det er liksom ikke så veldig farlig om tullemail blir borte, men passord, bekreftelser osv. er det greit å få tatt vare på. Husker ikke om Telenor har et alternativ som lar deg beholde mailen på serveren, slik at den ikke blir borte fra webmailen når du laster den ned til maskinen din.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 17. september 2006 #7 Skrevet 17. september 2006 eller du kan ta kopi/back-up av hele folderen med Outlook ekspress. Du går på brukerkontoen din på XP(forutsetter at du har XP) - lokale innstillinger - programdata - identities - klikk flere ganger der(først får du en folder som heter mange bokstaver og tall) og til slutt får du en folder som heter Outlook ekspress. Den er det bare å ta kopi av og legge et lurt sted, iallefall ikke på samme harddisk. Brenn den gjerne på en CD og vips har du all mailen din, både sendt, innboks +++ på et sikkert sted, inntil datoen du gjorde denne operasjon.
mowgli Skrevet 17. september 2006 #8 Skrevet 17. september 2006 (endret) Husker ikke om Telenor har et alternativ som lar deg beholde mailen på serveren, slik at den ikke blir borte fra webmailen når du laster den ned til maskinen din. ← Det har de: Verktøy -> Kontoer -> Egenskaper -> Avansert under "Levering" huk av for "La det være en kopi av meldinger på serveren". Endret 17. september 2006 av mowgli
Gjest gjesta Skrevet 17. september 2006 #9 Skrevet 17. september 2006 Tusen takk for svar, alle sammen! Tror jeg går for å vidresende de viktigste mailene. At jeg ikke har tenkt på det selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå