Gjest EkstremMjaueren Skrevet 17. september 2006 #1 Skrevet 17. september 2006 Hei, Vi har en kattunge på ca 4 måneder. Han mjauer nesten konstant, og vekker oss hver morgen sånn i 5 tiden jeg har ikke lyst til å begynne å ha han ute enda, vil vente til han er kastrert og øremerket. Har hatt den med ut i bånd noen ganger, og lurer på om det var feil av meg. Han mjauer jo enda mer etter at vi har vært ute. Noen som har noen råd? Vi bor i blokk, det er derfor jeg vil vente med å slippe han ut alene til han er litt større..
Gjest gjesta Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 Får han nok stimulans? Lek, kos, selskap? Men du har nok rett i at det ikke er så lurt å vise ham hvor gøy det er ute, og så ta det bort fra ham igjen...
Gjest Ninakanin Skrevet 17. september 2006 #3 Skrevet 17. september 2006 Hei, Vi har en kattunge på ca 4 måneder. Han mjauer nesten konstant, og vekker oss hver morgen sånn i 5 tiden jeg har ikke lyst til å begynne å ha han ute enda, vil vente til han er kastrert og øremerket. Har hatt den med ut i bånd noen ganger, og lurer på om det var feil av meg. Han mjauer jo enda mer etter at vi har vært ute. Noen som har noen råd? Vi bor i blokk, det er derfor jeg vil vente med å slippe han ut alene til han er litt større.. ← få deg en til, så kan du sove med godt hjerte!!
Gjest EkstremMjaueren Skrevet 17. september 2006 #4 Skrevet 17. september 2006 ja, vi leker veldig mye med ham. Han har masse leker osv, som vi kaster rundt og leker med Nei, tror ikke jeg tar han med ut mer før etter han er kastrert. Men det at han begynner å bråke så tidlig på morgenen? Noen som har noen råd for det? Er redd vi får naboklager snart
Gjest Ninakanin Skrevet 17. september 2006 #5 Skrevet 17. september 2006 ja, vi leker veldig mye med ham. Han har masse leker osv, som vi kaster rundt og leker med Nei, tror ikke jeg tar han med ut mer før etter han er kastrert. Men det at han begynner å bråke så tidlig på morgenen? Noen som har noen råd for det? Er redd vi får naboklager snart ← dere kan leke hele døgnet, men dere blir aldri aldri aldri en puse til.... han vil savne noen å ligge inntil og pusse på, en å tullesloss med, en å jage fluer med, en å se ut vinduet med. Min puse var ensom innepuse, kastrert hannkatt. Nå har jeg to, og de ELSKER hverandre, de to guttene mine er verdens beste venner, og jeg har aldri dårlig samvittighet om jeg ikke skulle ha nok tid en dag eller to. Kattungen din er så liten ennå. Det er ikke sikkert du alltid vil ha like god tid til stimulering som du har nå. En katt kan leve i maaaaaaaange år..... Kanskje noe å tenke på iallefall? Kjøper du kvalitetsmat så koster det 2-3 kroner i mat hver dag, og 6 kroner dagen i kattemat skal nok gå greit. Kjøper du kvalitetskattesand i tillegg, så er det ikke de store ekstrautgiftene i forhold til det du sikkert har nå
Arwen Skrevet 17. september 2006 #6 Skrevet 17. september 2006 Kjøper du kvalitetsmat så koster det 2-3 kroner i mat hver dag, og 6 kroner dagen i kattemat skal nok gå greit. Kjøper du kvalitetskattesand i tillegg, så er det ikke de store ekstrautgiftene i forhold til det du sikkert har nå ← Og hvis de skal være utekatter etterhvert så slutter de sikkert å gå på do inne Jeg anbefaler også to. Ikke noe mer jobb, bare mer kos, og de kjeder seg aldri inne sammen.
Gjest EkstremMjaueren Skrevet 17. september 2006 #7 Skrevet 17. september 2006 hmm, kanskje en til ja,.. vi har jo ganske liten leilighet nå, men skal jo ikke bo her mer en 2-3 år. Hadde flere katter da jeg vokste opp, og vet jo at de koste seg sammen hele tiden... At det blir litt dyrere er ikke noe problem, mer redd for at det blir bråk for naboene osv. Men ingenting kan være verre enn den konstante mjauingen vi utsetter de for nå, så nå vurdere jeg og sjekke litt om det er noen som har kattunger som skal gis bort.
Gjest Ninakanin Skrevet 17. september 2006 #8 Skrevet 17. september 2006 jeg bor på 45 kvadrat med samboer, to katter, akvarie og 5 mnd gammel gordon settervalp!!! alt går!!
Tjorven Skrevet 22. september 2006 #9 Skrevet 22. september 2006 Vår pus var også en mjaue-pus, men det er forskjell på mjauingen også. Vår pus mjauet/sutret for å få det som han ville, og det virket stort sett hver gang. Han vekket oss fra 4-5 på morgenen fordi han ville ut, og så kl 7 igjen fordi han ville inn. Tilslutt bestemte vi oss for å overse ham når han sutret. I tillegg lukket vi ham ute fra soveromsdelene slik at vi ikke hørte mjauingen hans på morgenen. Etter 2 dager var det slutt på sutringen, og nå er han en liten engel å ha med å gjøre. Sutrer nesten ikke, og den sutringen som er er mer naturlig. Husk iallfall å ikke belønn katten med kos eller godt om han/hun sutrer, da tror katten bare at det er bra og gjør det mer. 1
animelona Skrevet 26. september 2006 #10 Skrevet 26. september 2006 Katten vår mjauer også mye. Av og til ligger ho rett ut på stuegulvet og mjauer... Skjønner egentlig ikke helt hva ho prøver å "si" da... Kanskje ho bare liker å mjaue? :klø:
Gjest gjesta Skrevet 26. september 2006 #11 Skrevet 26. september 2006 Den ene pusejenta mi har en veldig særegen mjauing når hun kjeder seg. Lyden er kommer fra nedi halsen og er litt grøtete, og for å få henne til å slutte må vi leke litt eller kanskje bare kose. Skikkelig masejente, med andre ord.
aimee Skrevet 26. september 2006 #12 Skrevet 26. september 2006 Min puse var ensom innepuse, kastrert hannkatt. Nå har jeg to, og de ELSKER hverandre, de to guttene mine er verdens beste venner, og jeg har aldri dårlig samvittighet om jeg ikke skulle ha nok tid en dag eller to. ← Hoff, nå fikk JEG dårlig samvittighet! Jeg har også en kastrert innekatt på 45 kvm. Jeg har egentlig ikke tenkt på at han er ensom, i og med at har sover store deler av dagen. (Jobber turnus, så ser dagvanene hans og). Tror samboeren vil steile om vi skaffer pus en kamerat.. Når det gjelder den mjauinga, tror jeg ikke du skal bekymre deg. Min pus "snakker" masse han og. De vil som regel bare ha oppmerksomhet og/eller en myk seng å ligge i Du får begynne med oppdragelsen så fort som mulig, det er mitt råd. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå