Elisabeth Skrevet 22. mars 2002 #1 Del Skrevet 22. mars 2002 Hei Fikk en kommentar her som jeg er litt lei meg over. Vi skal gifte oss i slutten av juni, og jeg har ikke stresset med noe slanking og sånt, sånn som mange gjør. Men så var det noen som sa her på jobben"Elisabeth, når skal du begynne å slanke deg til bryllupet?"Sa jeg ikke hadde tenkt noe særlig på det, men at jeg kanskje burde..Svaret jeg fikk i retur var "å ja" Er ca 160 høy og jeg veier ca 63 kg Ideelt kunne jeg vel vært nede i 55 kg. Er det mulig å komme så langt på noen måter på en fornuftig måte? Burde kanskje ikke ta meg nær av dette, men jeg er litt nærtagende angående utseendet mitt, for jeg har slitt veldig i ungdomstiden med vekt og sånn. Setter pris på om noen har noen gode tips til hva jeg kan spise som både metter og er slankende. Finnes det noe mat som øker forbrenningen kanskje? Vet at jeg er en mester i småspising, for jeg er nesten konstant sulten(eller jeg tror at jeg er det) så jeg kan vel vinne mye på å holde meg til 3 måltider om dagen, og ikke 14...(litt overdrevet) Jeg er deppa, fikk denne komentaren midt i fleisen, og jeg føler at jeg er falt dit jeg var for 5 år siden. Beklager at jeg klager så fælt:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølvpila Skrevet 22. mars 2002 #2 Del Skrevet 22. mars 2002 HVILKEN IDIOT VAR DET SOM FIKK SEG TIL Å SI NOE SÅNT?!??!?!! Du har en BMI på ca. 22 og det er MIDT i blinken! Du er sunn og frisk, og hva tror du mannen din syns? Argh! Jeg blir så SINT!!!! En person som sier noe sånt er per definisjon en idiot, og idioter skal man ikke høre på! Sånn er det! Selv drev jeg med noe idiotslanking før bryllupet. Mye slit for lite, og la selvsagt på meg med en gang, mer enn jeg hadde tatt av. Og når jeg ser på bilder så var eg jo kjempefin, selv om jeg bare hadde tatt av 2 kilo av de planlagte 6..... Ellers er det veldig fornuftlig å spise mange små i stedet for få store måltider, for da holder forbrenningen seg i gang. Hvis du har lyst til å fiffe deg opp litt før bryllupet så DROPP SLANKING, men begynn å tren. Man blir ganske fort mye strammere i fisken med 3 treningsøkter per uke. Det kan jo være deilig med stramme fine armer fx. Mer overskudd får man også. Og drikk mye vann - da får man mindre vann i kroppen, og huden blir finere. Og vann er HELT nødvendig del av forbrenningen. Lykke til med bryllupet, og med å overhøre IDIOTER! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 22. mars 2002 #3 Del Skrevet 22. mars 2002 Hei Elisabeth, jeg har desverre ikke noen gode råd for slanking,men jeg reagerer på kollegaen din. Selvfølgelig må det være en dame som sa dette? Tanken som slo meg var at denne personen sikkert er veldig usikker selv og sliter med sitt eget selvbilde. Det er bare personer som sliter med seg selv som sier noe sånt. Hvis du selv ikke har tenkt på slanking - hvorfor skal du slanke deg da? Jo fordi den ekle kollegaen klarte å spille på kvinnens svake punkt- nemlig kroppen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2002 #4 Del Skrevet 22. mars 2002 Hei du, å slanke seg til bryllupet synes jeg er noe stort tull, og det tror jeg de fleste menn synes også. Det er en sånn slags kvinneskapt greie på linje med mange andre hysteriske ideer vi får for å prøve å overgå hverandre. Man gifter seg som den man er - det er DEN DU ER kjæresten din vil gifte seg med. Hva er poenget med å pine seg til å veie 5 kilo mindre på bryllupsdagen enn du gjør ellers ? Jeg skal selv gifte meg til høsten, og min mann sa uoppfordret at han ikke kunne tenke seg noe dummere enn at jeg skulle slanke meg til bryllupet. Nå er jeg i utgangspunktet ikke overvektig - men ei heller er du! Så ikke bry deg om den typen tankeløse kommentar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunhild Skrevet 23. mars 2002 #5 Del Skrevet 23. mars 2002 Jeg synes IKKE du skulle bekymre deg over vekta di overhodet! Jeg gikk med tanker om å kanskje gå ned noen kilo til bryllupet vårt i april, men fant ut at det ikke var noe poeng. Min vekt justerer seg selv innafor 60-65 kilo, og nå er jeg vel i toppskiktet, og bryllupet er om nøyaktig tre uker. KJolen sitter som et skudd, og jeg kommer sikkert til å stråle den dagen likevel! Det er jeg helt overbevist om at du også vil gjøre. Ikke bry deg om mennesker med dårlige sosiale antenner som slenger ut sånne tåpeligheter. Skjønnhet har ingenting med vekt å gjøre, men med utstråling! STå på, ta vekta med ro, og gled deg til dagen deres! Lykke til! Gunhild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita Skrevet 23. mars 2002 #6 Del Skrevet 23. mars 2002 Huffda, det hørtes ut som en særdeles lite taktfull kollega. Dessuten er du vel ganske normal hva gjelder vekt. Hvis du imidlertid akter å ta av deg noen kilo, så er jo ikke det så vanskelig. Da må du selvsagt ikke sulte deg. Dropp slankekurer. Det er kroppen din ikke tjent med. Følgende metode er bra, sunn og effektiv: Spis regelmessig. Spis fem måltider pr dag. Ikke la det gå mer enn ca tre timer mellom hvert måltid. Begynn dagen med en næringsrik frokost. Havregrøt/velling eller firkornblanding er bra. Drikk vann. Spis litt frukt. Unngå banan en liten stund, da den inneholder mye karbohydrater. Spis også brødmat til f.eks. lunsj og mellommåltider. Tykk brødskive med pålegg du liker. Fiskepudding/makrell i tomat, brisling/skinke etc. eventuelt en blanding av flere sorter. Spis masse grønnsaker sammen med brødskiven og pålegget. Spis med kniv og gaffel, da spiser du saktere og får en metthetsfølelse. Strø litt pepper på maten i stedet for salt. Til middag spiser du en mellomstor potet, eventuelt ca 150 g pasta eller ris. Et normalt stykke kjøtt/fisk/kylling, pluss mengder med grønnsaker. Spis sakte og nyt maten. Ikke kjøp inn alskens greier som inneholder lite kalorier. Spis normal mat. Mat som du ellers spiser. Husk tre timers regelen. Spis sakte. Drikk vann. Spis vanlig mat. Spis mye grønnsaker/frukt. Unngå snop og småspising. Null mat mellom måltidene. Tell ikke kalorier. Helt unødvendig for normalt slanke jenter som bare vil fjerne noen få kilo. Dra på en helsekostbutikk og kjøp en flaske Molkosan. Det sies at den virker mageregulerende og øker forbrenningen. Gå litt turer, svøm litt og beveg deg mest mulig uten å overdrive. Gjør du som beskrevet, skal du kunne ta av deg ca et halvt til ett kilo pr uke. Det holder i massevis. Lykke til. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå