Gå til innhold

Jeg blir bare kastet ut fra det trådløse nettverke

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen dager siden fikk jeg meg ny laptop og instalerte trådløs nettverk. Alt fungerte fint i et par dager. Da begynte det trådløse nettverket å bli ustabilt. Jeg ble kastet ut med jevne mellomrom. I dag vil det ikke koble til i det hele tatt. Jeg får koblet til med kabel, men det er så veldig tungvint. Er det noen som har peiling på hva som er galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å sett opp det trådløse nettverket på nytt. Hvordan var signalstyrken da du faktisk fikk koblet deg til? Hadde du satt på noe form for sikkerhet? (Skjult SSID, wep eler wpa-kryptering, macfiltrering?

Følgende tiltak kan hjelpe:

1. Bytte kanal

2. Oppdatere firmware og drivere på ruter/accesspunkt og nettverkskort

3. Sørge for at det er minst mulig forstyrrelser rundt deg og best mulig signaler

4. Prøve en annen programvare for tilkobling til trådløst nettverk enn windows sin innebygde (slå da av windows sin. Si ifra hvis du trenger hjelp)

5. La være å skjule SSID (ingen god langvarig løsning, men jeg har opplevd at det skaper trøbbel om den er skjult).

Skrevet

Når jeg først får koblet meg på er signalstyrken utmerket. Jeg ser også at jeg faktisk kommer på nett med det trådløse nå, men det blir koblet av etter noen sekunder.

Når det gjelder rådene dine er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gå fram. Hvordan skifter jeg kanal? Jeg har restartet både modem og ruter uten at det hjalp noe. Når det gjelder forstyrrelser er det ikke det her nå.

Punkt 4 har jeg ikke peiling på hvordan jeg gjør. Får kanskje si at jeg brukte en cd da jeg satte opp nettverket. Jeg har også fått sikret det etter mye strev.

Punkt 5 har jeg heller ikke peiling på.

Som du nok ser så trenger jeg nok en del hjelp her :sjenert:.

Skrevet

Hvordan har du sikret nettverket?

Jeg går ut i fra at ruter har et webgrensesnitt som kan hjelpe deg på vei. For å komme inn dit må du ha IP-adressen. Har du ikke den kan du få den ved å gjøre følgende når du er tilkoblet det trådløse nettet:

1. Trykk på start

2. Velg programmer

3. Velg tilbehør

4. Trykk på ledetekst

5. Skriv inn "Ipconfig all" (uten "") i vinduet og trykk enter

Bla deg ned til du finner det trådløse nettverkskortet. Du skal se etter "gateway" og notere deg IP-adressen som står der.

Ipadressen du fant skal du skrive inn i internet-explorer uten http:// foran.

Hvis du trenger noe passord og brukernavn til å koble deg på så står det sikkert i brukermanualen som fulgte med.

Se om du finner en instilling som heter kanal eller channel. Som oftest kan du velge mellom 1-6, men noen har flere kanaler (noen har bare én, men det er som oftest gammelt utstyr med utdatert firmware).

Når du har satt kanalen på ruteren, trenger du som oftest ikke gjøre noe med det trådløse nettverkskortet. Det går som oftest automatisk.

Om SSID skal stå på eller ikke, endrer du på samme sted som kanalvalget. SSID er navnet på det trådløse nettverket ditt. F.eks "Madelines trådløse nettverk".

Skrevet

Ok. Da skjønner jeg litt mer. Da jeg sikret nettverket mitt, gikk jeg inn på en side tilsvarende det du beskriver over her (http://og et nr). Der trykket jeg på security og laget meg passord.

Det med kanal og SSID fikk jeg opprettet da jeg brukte cd`en som fulgte med nettverket.

Akkurat nå er jeg påkoblet det trådløse nettverket. Hvor lenge det vil vare er ikke godt å si, men det har faktisk gått flere minutter nå. Det jeg synes er litt rart, er at når nettverket er pålogget og jeg trykker på "status", får jeg opp at jeg har vært pålogget i omtrent en time. Det stemmer ikke siden jeg har blitt kastet ut flere ganger underveis.

Skrevet

Har hatt samme problem tidligere med PC'en min. Det var en stund jeg stod som "ikke tilkoblet" selv om jeg var tilkoblet. Snodig nok så forsvant dette problemet av seg selv.

Det var i grunn mest problemer der jeg bodde før. Problemet var nok at det var altfor mange trådløse nettverk rundt der jeg bodde, noe som påvirket signalene mine. Det hadde fungert strålende tidligere, og plutselig fikk jeg ikke koblet til i heletatt. Måtte rett og slett slå på visning av SSID og skifte kanal, så fungerte det til en viss grad.

Skrevet

Jeg får inn 2-3 andre trådløse nettverk her (som er sikret). Kan det være det som skaper problemer?

Det ser faktisk litt mer lovende ut nå. Jeg har ikke blitt kastet ut på en stund nå. Vet ikke om jeg tør tro på at dette varer, men jeg får krysse fingrene. Uansett ble jeg litt klokere av svarene dine darkness1. Tusen takk for hjelpen :).

Skrevet

Jeg har samme problemet som deg. Faller ut innimellom. Da pleier jeg å sette musen ned mot den datamaskinen nede med klokken, så høyreklikker jeg og klikker på reparer. Da ordner det seg. Vet ikke hvorfor, men who cares? :ler:

Skrevet

Tidligere i kveld skiftet jeg kanal fra 11 til 1. Da fikk jeg opp et skjema der jeg skulle fylle ut div. adr. (standard gateway, ip-adr., DNS server og nettverksmaske) før ruteren ble konfigurert. Det ser ut til å ha gjort underverker. Jeg har faktisk ikke blitt kastet ut en eneste gang etter det :).

Skrevet
Hurra. Det høres jo kjempebra ut :)

:Nikke: Fremdeles er alt stabilt og fint :). Takk for all den gode hjelpen :dagens-rose: .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...