Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en ukes tid siden kjøpte jeg "vanlig" tøymykner. Tenkte det kunne være OK å prøve litt frisk duft i tøyet som jeg stapper i tørketrommelen.

Tok en prøverunde med noen T-skjorter og truser først. Hadde i litt under minimumsmengden med skyllemiddel og satte på vaskemaskin. Da vasken var ferdig stinket det... Jeg ville jo forsåvidt ha litt duft i tøyet, men jeg ville ikke at hele leiligheta skulle dunste som en kjemisk fabrikk.

Så jeg stappet klærne inn igjen - minus skyllemiddel denne gangen.

Og etter en runde på 30 graders vask så luktet det omtrent like ille som etter første gangs vask.

Tørket klærne og håpet det verste ville forsvinne, men dengang ei.

I går stappet jeg klærne inn på en 40 gradersvask igjen, sammen med noe mer skittentøy som har hopet seg opp. Resultat: Etter 3 gangers vask - de to siste uten skyllemiddel og tørking ute på tørkestativ på veranda (med god gjennomlufting) så lukter det ennå :sur: .

Men det er nede på et såpass greit nivå nå at jeg tror jeg skal klare å bruke tøyet. Lukta forsvinner vel helt etter 3-4 vasker til.

For dem som måtte komme med det konstruktive forslaget: "Bytt til uparfymert skyllemiddel", så har jeg allerede gått tilbake til min tidligere uparfymerte. Forøvrig er det vanligvis bare håndklær og sengetøy som vaskes med skyllemiddel her i gården.

Måtte bare få ut litt ergrelse over overpafymert gørr på flaske. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj! :sur:

(Har du forslag til noe som dufter, men ikke stinker?)

Vil forøvrig minne om at de fleste merkene når har uparfymert versjon :sjarmor: .

Skrevet
Jeg blir dessverre ikke med, for jeg har min egen folkeaksjon Mot Harde Håndklær :ler:

Heller syntetisk duft enn å måtte tørke seg med noe som minner mistenkelig om sandpapir, hehe...

:enig:

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg blir dessverre ikke med, for jeg har min egen folkeaksjon Mot Harde Håndklær :ler:

Heller syntetisk duft enn å måtte tørke seg med noe som minner mistenkelig om sandpapir, hehe...

Enig. Takk Gud for tøymykner.

Skrevet

Jeg blir med! etter å ha vasket tøyet i Comfort sommerfrisk luktet jeg mann i flere dager.... urgh...

Skrevet

Jeg bruker blå Comfort, og synes ikke den stinker i det hele tatt. Den lukter ikke mye, og det lille den lukter er bare godt. Mamma kjøpte noe billig bajs en gang som lukta veldig sterkt og nesten litt svett mann, men blå Comfort er snill. :)

Skrevet
Enig. Takk Gud for tøymykner.

Enig. Vi bruker Comfort Sensitive. Synes den lukter akkurat passe, ikke for sterkt, men ikke for svakt. Har akkurat kjøpt Comfort Creme (eller noe sånt) for å teste den ut.

Skrevet (endret)
Enig. Vi bruker Comfort Sensitive. Synes den lukter akkurat passe, ikke for sterkt, men ikke for svakt. Har akkurat kjøpt Comfort Creme (eller noe sånt) for å teste den ut.

Den bruker vi, også. Vi kan ikke bruke vaskemidler og tøymykner med parfyme, for da får jeg utslett over hele kroppen, og klør på meg bloduttredelser. Men Comfort Sensitive tåler jeg, og den gir skikkelig frisk og deilig lukt av klærne. :klappe:

Edit: Skrivefeil

Endret av niomi
Skrevet

Er enig at noen tøymyknere stinker. Dessverre er jeg avhengig av den med pære fordi den er så gooooooooood. :sjenert:

Skrevet

Jeg synes comfort sommerfrisker helt forferdelig jeg, den lukter veldig sterkt og minner meg ikke i det hele tatt om sommer. En av foreleserne mine stinket comfort sommerfrisk, selv om jeg sitter fremmerst i audiotoriet synes jeg at det er litt ekstremt å kunne lukte hvilken tøymykner foreleseren bruker.

Men andre tøymyknere synes jeg er greie, har ikke funnet ennå noen som er verre enn denne.

Skrevet
Jeg synes comfort sommerfrisker helt forferdelig jeg, den lukter veldig sterkt og minner meg ikke i det hele tatt om sommer. En av foreleserne mine stinket comfort sommerfrisk, selv om jeg sitter fremmerst i audiotoriet synes jeg at det er litt ekstremt å kunne lukte hvilken tøymykner foreleseren bruker.

Men andre tøymyknere synes jeg er greie, har ikke funnet ennå noen som er verre enn denne.

:hakeslepp::hoho: Hvem trenger vel parfyme da?

Skrevet

Må være noe med denne sommerfriskgreia da. Min skrekkopplevelse var med Softlan Outdoor Fresh. (Comfort turde jeg ikke prøve etter en skrekkopplevelse i tenåra. Jeg holdt på å klø meg i hjel)

Skrevet

Vi prøvde Softlan Aromatherapy (den i orange flaske). Luktet på den i butikken og likte den veldig godt, men ante ikke at den skulle lukte så sterkt på klærne! Jeg liker lukten av tøymykner på nyvaskede klær, men ikke når det er så sterkt at hele leiligheten lukter og når jeg kan lukte det av klærne jeg har på meg. Så den sluttet vi raskt med.

Skrevet

Softlan er definitivt strøket av lista. ;)

Har noen prøvd den grønne fra Blenda. Våget ikke kjøpe den, men kanskje.... neste gang hvis den lukter OK.

Skrevet

Jeg liker tøymykner, men bruker bare en fjerdepart av anbefalt dose. Funker fint og lukter godt :) Og Comfort Creme er kjempegod :)

Skrevet
Har noen prøvd den grønne fra Blenda. Våget ikke kjøpe den, men kanskje.... neste gang hvis den lukter OK.

Den med aloe vera? Så den i butikken og vurderte å prøve den, syntes den luktet mildt og godt fra flasken. Men nå har jeg kjøpt Comfort Creme i stedet så får jeg prøve den neste gang istedet.

Skrevet

Avventer rapport etter Arkanas neste innkjøp.... :)

Skrevet

:overrasket: Lurer på om det er noe galt med luktesansen min, jeg har aldri tenkt over at folk rundt meg lukter av tøymykner. Men kanskje det er dèt de lukter og ikke parfyme, som jeg tenker?

Stive håndklær blir myke i tørketrommel ;)

Skrevet

Med mindre jeg er den eneste i dette land som har kjøpt og brukt det skyllemiddelet så må du nesten ha vært borti noen, ja. Har ikke tenkt over det selv heller inntil jeg var på kurs her en kveld og damen ved siden av meg luktet....ja, nettopp skyllemiddel. (Spurte ikke, men det minnet så voldsomt om mitt skyllemiddel at jeg mener det må ha vært det og ikke parfyme.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...