Gå til innhold

Skal jeg være utro?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym_gjest
Skrevet

Skal jeg være utro?

For 9 år siden traff jeg X, og vi var sammen et halvt år. Jeg var bare 17 år den gangen og har etter det "fartet rundt" en del for å si det sånn. Har også hatt 2 lengre forhold, inkludert forholdet jeg er i nå. Han jeg er sammen med nå, Y, er en veldig bra mann og jeg er veldig glad i han (vi har vært sammen i over 2 år).

X og jeg har hatt kontakt jevnlig etter det ble slutt mellom oss. Når en av oss er singel (eller begge) har det blitt litt sengekos. Nå har jeg ikke hatt sex med han på 3 år.

Av en eller annen grunn har jeg for meg at X er "kjærligheten i mitt liv". Ikke at jeg kjenner han så godt lenger, men utifra slik han var før og fantasier i hodet mitt er han den perfekte mannen for meg. For å nevne det så er X den eneste jeg har vært ordentlig forelsket i iløpet av mitt voksne liv.

Traff X tilfeldigvis for et par månder siden og har siden da hatt litt oftere kontakt gjennom sms. Jeg vet at han har lyst på meg, men jeg vet ikke helt hva han mener med det. Vi har sånn halvveis planlagt å møtes neste uke, hvis vi får det til. Ettersom vi begge har samboere er det ikke så enkelt å lure seg unna.

Så var det samvittigheten min. Vet jo selvfølgelig at det er utrolig dårlig gjort mot Y, men jeg har lyst å finne ut hvilke følelser jeg egentlig har for X og ikke minst hva han føler om meg. Er det bare sex han er ute etter, eller har han andre følelser for meg også? Jeg vil ha ting bekreftet/avkreftet i forhold til X. Hvordan kan jeg være sammen med Y, hvis det er X jeg egentlig vil være sammen med og han vil ha meg. Kanskje finner jeg ut at det er Y som er mannen for meg og da kan jeg være sikker på forholdet vårt.

Vil ihvertfall ikke oppdage etter 10-20 år med ekteskap og et par unger at jeg gikk glipp av han jeg egentlig ville ha.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utroskap løser ikke noen problem. Uansett bør du gå fra Y mener jeg. Du elsker han ikke - og du trenger ikke å ha en i bakhånda for å finne ut av dine følelser for X. Det går an å være singel og lykkelig også, og problemet kan løses uten å såre noen! Gjør Y en tjeneste, og gå fra han. Han trenger noen som ikke har han som andrevalg... eller som tidsfordriv til noe bedre dukker opp!!

Skrevet (endret)

Hvis du er så usikker på forholdet ditt til Y som du virker så er det ikke sikkert dere har en fremtid uansett.

Jeg har både bedratt noen og blitt bedratt. For meg var begge deler totalt ødeleggende. Vil du klare å fortsette sammen med Y etter at du har "funnet ut av" ting med X og eventuelt fått ham ut av systemet?

Uten å kjenne til flere detaljer om dere er det vanskelig å råde deg til noe. Men man bør avslutte det man har før man begynner på nytt. Du kan jo ikke forvente å ha både i pose og sekk. Beholde den trygge kjæresten og teste ut den spennende typen som du "aldri fikk". For min egen del klarte jeg ikke å leve med det i ettertid, dermed var det trygge forholdet ødelagt for alltid. I ettertid ser jeg at det heller ikke var levedyktig i utgangspunktet. Gå i deg selv og kjenn godt etter om det kanskje er best for alle å la Y gå, før noen blir skadelidende.

Om det ikke fungerer med X vil du uansett møte noen andre. Og du slipper å leve med vissheten om at du har sviktet noen. Y fortjener noen som vet at hun vil være sammen med ham.

Lett for meg å gi råd selvfølgelig, men man bør uansett velge det ene eller det andre, ikke begge deler. Det har jeg i alle fall lært av smertelig erfaring. Det finnes ingen garantier uansett.

Edit: Som det sies over her, kanskje du trenger å være singel litt? Det kan være sunt og godt. :)

Endret av Wonderwoman
Gjest Bellatrix
Skrevet
Utroskap løser ikke noen problem. Uansett bør du gå fra Y mener jeg. Du elsker han ikke - og du trenger ikke å ha en i bakhånda for å finne ut av dine følelser for X. Det går an å være singel og lykkelig også, og problemet kan løses uten å såre noen! Gjør Y en tjeneste, og gå fra han. Han trenger noen som ikke har han som andrevalg... eller som tidsfordriv til noe bedre dukker opp!!

Enig. Gjør det slutt med Y. Deretter finner du ut av hva X vil.

Skrevet
Skal jeg være utro?

nei!

og jeg synes du tenker helt bakvendt, i og med at du allerede ER i ett forhold med en mann du synes er flott og som du er glad i.

du bør FØRST bruke litt tid til å finne ut av det forholdet du ER i!

si ifra til din x at du ikke kan møte ham før du har funnet ut av endel ting i det forholdet du allerede er i.

Så bør du skyve x litt i bakkant, jobbe hardt med å finne ut ene og alene om Y og ditt forhold er noe du ønsker å satse på, eller om du føler at det ikke har det som skal til.

når du har brukt litt seriøs tid på å finne ut det, så går du videre.

enten med å si ifra til x at du elsker y og ikke ønsker å treffe x mer pga tidligere hendelser og du ønsker ikke å oppsøke ham når dere sex har vært så stor del av de gangene dere har møttes.

eller du gjør det slutt med y, om du finner ut at du ikke tror dere har ett sterkt nok forhold og du tror at han ikke er en person du kan være lykkelig med i 10-15-20 år og ønske barn med.

også tar du kontakt med x og koser deg med ham og ser hvor det bærer.

greit nok at du ønsker å safe og sitte med y på gress inntil du finner ut om x er mannen med stor M, men det er rett og slett bare stygt gjort!

og hva så om du finner ut at x ikke er rett, men at du ønsker y i livet ditt.... har du samvittighet til å fortsette med ham og ha ett like bra forhold med ham for alltid, etter at du har prøvd ut en annen både seksuellt og følelsesmessig? MENS y satt og trodde alt var i skjønneste orden?

altså, kan du risikere y, risikere å ødelegge det du har, for å lyve og være utro med x?

Gjest anaonym_gjest
Skrevet

Jeg kan kanskje høres litt kynisk ut når jeg sier at Y aldri vil finne ut noe om X, men jeg er 99% sikker på at Y vil aldri finne ut om X. Spørsmålet er om jeg kan leve med det. Det er vel det svaret jeg leter etter.

Det er litt vanskelig å forklare egentlig hvordan ting henger sammen, da har det blitt alt for mye å skrive og alt for kjedelig å lese. For å si det kort; Jeg vil ikke ha noen andre enn Y, tror ikke det finnes noen som passer meg bedre. Hvis vi ser bort fra X da vel og merke! :)

Gjest "stakkers deg"
Skrevet

Slutt dette skittne spillet/tankestyret med han du er sammen med. Synd å være så direkte men hva faen's spørsmål er det å spørre om du skal være utro???. Ville du selv blitt bedratt??, tror du det er noe man ønsker å oppleve eller???. Nei !!!!, finn ut om du vil ha typen din eller ikke du. Tror du sex med han x avgjør om du har han framtid med han eller ikke???. Velger du å gjøre det slutt med typen din så hopp til sengs med han X, gjør alt annet du vil med han og lev som du vil, men avklar først om du vil være sammen med han du er sammen med nå. Synd å si det men har en føleslse av at dy nyter dette å "velge". Sorry, men eg blir lettere kvalm av slike problemstillinger som dette. Hvorfor går det ikke ann å behandle folk normalt, er det ingen trofasthet igjen her i verden????

Skrevet

X har samboer så hvorfor tror du han vil gå fra henne pga deg? Dere har hatt flere muligheter til å bli sammen etter bruddet for mange år siden, men dere har ikke benyttet sjansen. Joda, dere har hatt heftig sex men det har med stor sannsynlighet vært kun begjær og vennskap.

Det er normalt å ha følelser for to menn, men jeg er enig med Aline. Finn ut av dine følelser for Y og elsker du han ikke så gå fra han.

Hvis du velger å k n u l l e med x hvis du blir singel, blir du kanskje en nr. 2.

Men du velger selvsagt selv hva du vil gjøre.

Gjest anonym_gjest
Skrevet

Ser egentlig ikke på det som noe problem om jeg finner ut at jeg ikke vil ha X. Da får jeg han ut av systemet og vet jeg vil kunne leve godt med Y uten å ha noe kvaler for det jeg har eventuelt gjort. Det verste er vel egentlig om jeg finner ut at X faktisk har de samme følelsene for meg som jeg tror jeg har for ham. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg og X vil finne tilbake til hverandre igjen. Det burde kanskje nevnes at X sin samboer er gravid!!!

Skrevet

Siden det er barn inne i bildet her bør du holde deg langt unna. Og hva slags menneske er egentlig X hvis han vil bedra kvinnen som bærer barnet hans? Lavere kan man ikke synke.

Jeg blir kvalm. :kvalm: Men ingenting forbauser meg lenger. For en råtten verden.

Skrevet

Tror du virkelig at du vil finne svaret på hvem som er mannen i ditt liv etter å ha hatt sex med x èn gang til? Sjansen er vel større for at du vil sitte igjen med dårlig samvittighet (forhåpentligvis!) og være enda mer forvirret. Og kjære vene deg: samboeren hans er gravid?!?! Kan du vennligst holde deg på din egen matte!!?

Skrevet

snu situasjonen da.

dersom Y også har en x som han har hatt seg med de gangene han har truffet henne...

og du var hans ett og alt, bortsett fra når det gjaldt denne andre kvinnen.

hva ville du følt om han "prøvde henne ut" mens han fremdeles var sammen med deg? med hånden på hjertet, hvordan ville du følt det?

selv om han så fant ut at det ikke var henne han ville ha, og sånn sett ble heeelt sikker på at det var deg han ville ha, hvordan ville du følt om det var den veien?

tenk også over hvordan det føles å vite at han kunne funnet på å gjøre dette fordi han visste at du aldri kom til å få vite om det likevel, så han var safe på at sine løgner og utroskap aldri ville komme deg for øret, så han gjorde det.

han gjorde det til tross for at han i utgangspunktet ville være sammen med deg, selv om han visste ta han var 99% sikker på at du var den rette for ham.

til tross for at han altså visste dette, så valgte han å være utro, ikke bare seksuellt, men også finne ut følelsesmessig om en annen var bedre for ham en deg, og han går hver dag og vet dette rett opp i trynet på deg.

hvordan ville du følt det?

ville du syntes det var ålreit?

siden han da ble sikker liksom?

Gjest anonym_gjest
Skrevet

En rotten verden vi lever i og jeg er en forferdelig person! I know!

Har ihvertfall kommet fram til at jeg IKKE skal ha sex med X, men jeg har likevel lyst å møte han og ta en seriøs prat om ikke annet. Er det lov?

Skrevet

alt er jo "lov"...

jeg har selv en x hvor vi har endt opp med sex hver gang vi har møtt hverandre i ettertid, nå som han har dame, så har vi rett og slett latt være å møtes.

vi har pratet på mail en gang eller to, og sagt at "vi får si ifra når vi er i byen, så kan vi jo møtes og prate litt"... for vi er jo gode venner, og det hadde jo vært hyggelig, men vi vet begge at så lenge en av oss er i ett forhold, så kommer vi ikke til å møtes. ;)

hvorfor? fordi det ikke er verd risikoen.

Skrevet
snu situasjonen da.

dersom Y også har en x som han har hatt seg med de gangene han har truffet henne...

og du var hans ett og alt, bortsett fra når det gjaldt denne andre kvinnen.

hva ville du følt om han "prøvde henne ut" mens han fremdeles var sammen med deg? med hånden på hjertet, hvordan ville du følt det?

Ikke dumt å snu på flisa, men hva jeg ville ha gjort vet jeg nok ikke før jeg eventuelt hadde vært i en slik situasjon.

Men slik jeg føler det nå, så vil jeg ikke at Y skal være sammen med meg hvis det er slik at han egentlig vil ha en annen. Jeg unner han (tro det eller ei) alt godt i verden. Jeg gil at han skal få være sammen med den han elsker og at den han elsker virkelig elsker han tilbake.

Selvfølgelig ville det vært forferdelig hvis han hadde vært utro, og jeg vet ikke om jeg kunne ha tilgitt han det.

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg vil...

Skrevet
Ikke dumt å snu på flisa, men hva jeg ville ha gjort vet jeg nok ikke før jeg eventuelt hadde vært i en slik situasjon.

Men slik jeg føler det nå, så vil jeg ikke at Y skal være sammen med meg hvis det er slik at han egentlig vil ha en annen. Jeg unner han (tro det eller ei) alt godt i verden. Jeg gil at han skal få være sammen med den han elsker og at den han elsker virkelig elsker han tilbake.

Selvfølgelig ville det vært forferdelig hvis han hadde vært utro, og jeg vet ikke om jeg kunne ha tilgitt han det.

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg vil...

neida, man kan ikke vite hva man ville gjort, men man kan prøve å føle på hvordan man tror det ville føltes, også gir det kanskje en pekepinn på hva som er rett å gjøre for seg selv.

finn ut hva du vil før du gjør noe videre, er mitt råd.

finn ut hva du vil med y, før du engang MØTER x igjen.

rett og slett fordi det er den rette veien å ta dette, finn ut om du vil være i det du er i, før du begynner å finne ut om du vil være i noe du ikke er i.

det kan virke kjempeumulig å skyve x vekk for en stund, men jeg tror det er det du bør gjøre. du bør skyve ham vekk fra livet ditt, både inne i hodet og utenfor, inntil du finner ut hva du vil med y.

Gjest supergjest
Skrevet
Skal jeg være utro?

For 9 år siden traff jeg X, og vi var sammen et halvt år. Jeg var bare 17 år den gangen og har etter det "fartet rundt" en del for å si det sånn. Har også hatt 2 lengre forhold, inkludert forholdet jeg er i nå. Han jeg er sammen med nå, Y, er en veldig bra mann og jeg er veldig glad i han (vi har vært sammen i over 2 år).

X og jeg har hatt kontakt jevnlig etter det ble slutt mellom oss. Når en av oss er singel (eller begge) har det blitt litt sengekos. Nå har jeg ikke hatt sex med han på 3 år.

Av en eller annen grunn har jeg for meg at X er "kjærligheten i mitt liv". Ikke at jeg kjenner han så godt lenger, men utifra slik han var før og fantasier i hodet mitt er han den perfekte mannen for meg. For å nevne det så er X den eneste jeg har vært ordentlig forelsket i iløpet av mitt voksne liv.

Traff X tilfeldigvis for et par månder siden og har siden da hatt litt oftere kontakt gjennom sms. Jeg vet at han har lyst på meg, men jeg vet ikke helt hva han mener med det. Vi har sånn halvveis planlagt å møtes neste uke, hvis vi får det til. Ettersom vi begge har samboere er det ikke så enkelt å lure seg unna.

Så var det samvittigheten min. Vet jo selvfølgelig at det er utrolig dårlig gjort mot Y, men jeg har lyst å finne ut hvilke følelser jeg egentlig har for X og ikke minst hva han føler om meg. Er det bare sex han er ute etter, eller har han andre følelser for meg også? Jeg vil ha ting bekreftet/avkreftet i forhold til X. Hvordan kan jeg være sammen med Y, hvis det er X jeg egentlig vil være sammen med og han vil ha meg. Kanskje finner jeg ut at det er Y som er mannen for meg og da kan jeg være sikker på forholdet vårt.

Vil ihvertfall ikke oppdage etter 10-20 år med ekteskap og et par unger at jeg gikk glipp av han jeg egentlig ville ha.

Jeg føler veldig på at du allerede har gjort deg opp en mening ang det å treffe x'en din. Du lurer ikke på om du skal være utro, men når..

Jeg tror grunnen til at du skriver i dette forumet er at du "må få fortalt" noen om følelsene dine.

I dette forumet får du bare forsterket det du allerede vet er dårlig gjort, men det betyr nok ikke så mye..

Jeg er redd for at den som taper dette spillet til slutt, er deg selv.

Lykke til...

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Du gjør det slutt med samboeren din først.

Siden du i det hele tatt vurderer å være utro, respekterer du ham tydeligvis ikke. Og et forhold uten respekt er ingenting å bygge på.

Skrevet
Ser egentlig ikke på det som noe problem om jeg finner ut at jeg ikke vil ha X. Da får jeg han ut av systemet og vet jeg vil kunne leve godt med Y uten å ha noe kvaler for det jeg har eventuelt gjort. Det verste er vel egentlig om jeg finner ut at X faktisk har de samme følelsene for meg som jeg tror jeg har for ham. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg og X vil finne tilbake til hverandre igjen. Det burde kanskje nevnes at X sin samboer er gravid!!!

Du får ikke X ut av systemet ved å knulle ham. Det har du jo gjort før, og han er der fremdeles.

Er du forelsket i ham? Eller i en forestilling om at han er den perfekte ut fra noen rosenrøde skyer dere svevde på for lenge siden? Ville du hatt ham? Ville du hatt en mann som var utro mot sin gravide samboer? Det ville ikke jeg...

Foreslår at du lar fyren få være sammen med samboen sin og barnet sitt jeg. La ham være i fred. IKke ødelegg livet til tre personer fordi du er redd for å leve i 20 år med feil mann. Vær oksen og stå for valgene du har gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...