Gå til innhold

Vals

Solstrålen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal ta dansetimer om en liten stund.. Men vi måtte bestemme oss for om vi ville ha vienervals eller engelsk vals... Er det noen som har noen erfaringer på dette området? Jeg er het grønn på vals! Vet at engelsk vals går sakte og er veldig elegant, mens vienervals går dobbelt så hurtig, men er lettere å se ut som man kan (hehe)..

Hva er å anbefale? Brudgommen har to venstreføtter og lite rytmesans :ler:

Hvilken melodi brukte / skal dere bruke til valsen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri gått på kurs for å lære noen av delene, men er selvlært i wienervals. Jeg synest den er mer lett og ledig. Får en fin flyt i det liksom. Det er lekkert å se et par danse wienervals ordentlig.

Engelsk vals er vel en mer stiv stil. Jeg er absolutt ingen ekspert, men slik ser nå jeg på det.

Jeg skal iallefall lære brudgommen min wienervals. :D

Skrevet

Joda, wienervals er nok lettere, men det er bare mye stiligere med engelsk vals syns jeg. Dessuten innbiller jeg meg at det er enklere med en roligere dans med kjole og slør og sånt på.

Når det gjelder melodi, kommer vi sannsynligvis til å velge en gammel melodi som heter "True Love". Den er sunget av Bing Crosby og Grace Kelly.

Vi vurderte lenge om vi skulle danse cha-cha-cha istedenfor vals, men så har jeg visst slep på kjolen og 3,5 m langt slør, så da blir det vel dessverre litt vanskelig tror jeg :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...