Labomba_83 Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Heisann Jeg fikk i dag en tidlig julegave, en kenwood major 6,7L(hvit) Er det noen som har erfaringer med denne? Jeg ønsker å bake brød og lage smoothie.. Det er det den kommer til å brukt mest til. Mamma sa at om jeg ikke ville ha den så skulle hun ha den. Men jeg vil helst vite hvordan den oppfører seg med det jeg til at den skal lage...
Nella Skrevet 16. september 2006 #2 Skrevet 16. september 2006 Kenwood er geniale til brøddeiger, men skal du lage smoothie må du helst ha blender. Vet ikke helt hvilken pakke det følger med i, men er den med i pakka, har du det du trenger, eller den kan kjøpes som ekstrautstyr. Bruker min kenwood til masse og liker den kjempegodt. Blender fulgte ikke med min, men det hadde jeg jo fra før Fulgte med to boller og det er kjempekjekt når jeg føsrt skal bake litt.
Gjest Virvel Skrevet 17. september 2006 #3 Skrevet 17. september 2006 Kenwood major er jo kjøkkenmaskinen over alle kjøkkenmaskiner! Mamma har hatt sin i hvert fall ti år og baker brød nesten hver uke. Har vel måttet skifte ut noen deler pga slitasje, men Kenwood har rask og god service, så det er ikke noe problem. Jeg har nettopp kjøpt lillebroren (chef) selv. Ser helt lik ut men er noe mindre.
loffen Skrevet 17. september 2006 #4 Skrevet 17. september 2006 Gratulerer! Jeg er grønn av misunnelse. Den maskinen kan jo brukes til alt!
Labomba_83 Skrevet 17. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2006 Høres bra ut ;P Da beholder jeg den ;P
org Skrevet 17. september 2006 #6 Skrevet 17. september 2006 Håper du har stålboller og ikke sånne dr*tplastikkboller som jeg har... *S* Ellers er maskina gulle god.
Labomba_83 Skrevet 17. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 17. september 2006 Håper du har stålboller og ikke sånne dr*tplastikkboller som jeg har... ← Har både en stålbolle og en plastikkbolle Så plastikkbolla er ikke noe ??
*Ariel* Skrevet 17. september 2006 #8 Skrevet 17. september 2006 Vi har plastikkboller, men har ikke noe å utsette på det. Hva mener du med at stålbollene er bedre org?
Gjest KATTAstrofe Skrevet 17. september 2006 #9 Skrevet 17. september 2006 Vi har plastikkboller, men har ikke noe å utsette på det. Hva mener du med at stålbollene er bedre org? ← Det lurer jeg også på. Har to plastboller og har ingenting å utsette på de, jeg heller. Har blender til min, men har enda ikke brukt den siden jeg har en separat blender. Ellers er maskinen kjempegod - vi bruker den til alt
Gjest Kanelia Skrevet 17. september 2006 #10 Skrevet 17. september 2006 Kenwood Major er kjempebra, og jeg har aldri hatt noe problem med plastbollen som fulgte med.
Labomba_83 Skrevet 17. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 17. september 2006 Kjempe fint å høre at dere er så fornøyde:) Håper jeg blir like fornøyd!!
Krista83 Skrevet 18. september 2006 #12 Skrevet 18. september 2006 Bare pass på at om blenderen er i plast så er den ikke helt ideell til å knuse is og slikt i... Følger det ikke med blender i din pakke så selges disse som eksta tilbehør i glass eller stål også...
Gjest Bare innom Skrevet 18. september 2006 #13 Skrevet 18. september 2006 Du kommer til å bli totalt avhengig av din "major", det har i alle fall jeg blitt av min! Brøddeig, kakerøre, kjøttkaker, smooties, kverne kylling til kjøttdeig, lage raspeballer, lage tomatsaus.... "you name it", den kan brukes til alt påkjøkkenet! Jeg har allerede slitt ut lillesøsteren (cousine), men mamma har hatt lilleboror "chief" i snart 40 år, og den er "still going strong".
Labomba_83 Skrevet 18. september 2006 Forfatter #14 Skrevet 18. september 2006 Bare pass på at om blenderen er i plast så er den ikke helt ideell til å knuse is og slikt i... Følger det ikke med blender i din pakke så selges disse som eksta tilbehør i glass eller stål også... ← Hvorfor kan man ikke bruke den til å knuse is?? Kanskje jeg må kjøpe en i glass eller stål:)
Labomba_83 Skrevet 18. september 2006 Forfatter #15 Skrevet 18. september 2006 Du kommer til å bli totalt avhengig av din "major", det har i alle fall jeg blitt av min! Brøddeig, kakerøre, kjøttkaker, smooties, kverne kylling til kjøttdeig, lage raspeballer, lage tomatsaus.... "you name it", den kan brukes til alt påkjøkkenet! Jeg har allerede slitt ut lillesøsteren (cousine), men mamma har hatt lilleboror "chief" i snart 40 år, og den er "still going strong". ← HEhehhe, høres veeeldig bra ut
Frk. Stella Skrevet 18. september 2006 #16 Skrevet 18. september 2006 Bare pass på at om blenderen er i plast så er den ikke helt ideell til å knuse is og slikt i... Følger det ikke med blender i din pakke så selges disse som eksta tilbehør i glass eller stål også... ← Så lenge jeg kan knuse is med stavmikser i plastbolle tror jeg kenwood-blenderen fikser den biffen også jeg... Bare les bruksanvisningen godt først, mht til anbefalte mengder osv...
Krista83 Skrevet 18. september 2006 #17 Skrevet 18. september 2006 Blendere i plast har en tendens til å sprekke ved knusing av is... Har sett det en del ganger.. Bare vær forsiktig du så går det nok bra...
Labomba_83 Skrevet 18. september 2006 Forfatter #18 Skrevet 18. september 2006 Blendere i plast har en tendens til å sprekke ved knusing av is... Har sett det en del ganger.. Bare vær forsiktig du så går det nok bra... ← Skal ha det i bakhodet om jeg skal knuse is
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå