Gå til innhold

Vise omsorg

Gjest Gjest_bente85_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_bente85_*
Skrevet

Har kommet over et innlegg på nettet hvor det er en 15-årig jente som er blitt veldig bekymret for en mann på 29 år som hun har blitt kjent med.

Denne personen hadde fortalt til jenta, at han ikke har det så lett.

Etter det, sendte han ikke mld, tok ikke tlf osv.

Så nå er hun bekymret da.

Dem andre som har svart på innlegget mener det at han kan ta vare på seg selv.

Men alle har vel godt av, å bli tatt vare på og vise omsorg for.

Alle trenger det, og det er faktisk kjempeviktig.

Aldersforskjellen mellom denne jenta, og mannen er på like mange år som det er mellom meg og typen min.

Typen min har det også vanskelig, så da tenker jeg.

Ut fra det som ble sagt, at ja, da skal jeg vel gi blaffen i han da, siden han har passert 30..

Høl i hue sier jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det er en spesiell type mennesker som tar kontakt med såpass mye yngre jenter. Men sett at han faktisk har MENT det han sa og at det ikke bare er noe han bruker i et spill for å manipulere henne så er det helt klart at han fortjener sympati. Men jeg synes helt ærlig at det ikke er en femtenårings jobb å ta ansvar for en 29 år gammel mann.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Enig med Kristin. Dessuten er det forskjell på hvor mye man engasjerer seg i bekjente og hvor mye man engasjerer seg for kjæresten sin. Selvfølgelig viser man omsorg for kjæresten sin, uavhengig av alder.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Visste denne mannen at hun bare var 15 år? I så fall lukter det muffens her. Vi har hørt alt for mange historier om unge naive jenter som har blitt voldtatt av menn de har avtalt møte med etter å ha blitt kjent på internett.

Det kan jo også hende at han ikke tar kontakt med henne fordi han innser at hun er for ung. Han burde selvfølgelig gitt beskjed til henne, men har kanskje ikke tenkt så langt.

Som det er sagt tidligere her, så skal ikke en 15 årig jente ta ansvaret for en voksen mann. Hun bør nok heller prøve å glemme han.

:riste:

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Tenkte på denne tråden da jeg leste på tekst tv om en mann på over 50 som var dømt for å ha lurt ei jente på internett. Han hadde sagt at han var mye yngre, og at han skulle hjelpe henne med noen psykiske problemer. Jenta oppsøkte mannens hotellrom, hvor hun ble voldtatt.

Skrevet

Et barn skal ikke ta vare på en eldre mann slik! At slike menn er noe galt med står jeg på. Et eller annet sted på veien i personlighetsutvikliga svikta det. Det er forskjell på et forhold der alderforskjellen er like stor, men begge parter voksne. Det er et likeverdig forhold. Dette er det noe galt med. Hvor er foreldrene?

Skrevet

Et barn skal ikke ta vare på en voksen. I hvert fall ikke når det er snakk om en ukjent voksen... 15-års aldersforskjell er dessuten mye, uansett hvor gammel man måtte være.

Og selv om jenta ikke hadde vært 15, så er det som regel fånyttes å skulle "redde" noen fra psykiske lidelser etc. Hvorfor tror dere man har profesjonelle som jobber med slikt..

Hvis man er redd at personen er suicidal så får man heller ringe politiet.

• 4 uker senere...
Gjest 15 år, pass deg!
Skrevet

Er du 15 år, så ikke bekymre deg for menn på nesten 30 år, gi blaffen i dem, hold deg til din egen alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...