Gå til innhold

Hvor mye gikk du opp i lønn i år?

Gjest Gjest_Eli_*

Anbefalte innlegg

Hvor mye er det reelt å kunne gå opp i lokale forhandlinger i det offentlige? Er det kun snakk om et lønnstrinn eller 2 eller kan man virkelig få til noe?

Er oppe i lokale forhandlinger i staten for første gang og interesseorganisasjonen min tar seg av forhandlingene. Jeg har levert inn skjema men er veldig usikker på hva jeg kan forvente.

Det er avhengig av stillingsart, arbeidstakerens synlighet og resultat og ikke minst måten man legger fram saken sin på, tror jeg.

Hvis man ikke skiller seg litt ut er jeg stygt redd for at man dessverre ikke går opp så veldig mye. Da er det vel som regel snakk om kr 10 - 30 000,- man går opp.

Men det finnes unntak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naturlig lønnsvekst i år vil vel være 3-5%.

Ekstremt god jobb vil være 10%+

Ok, takk!

(kan du ikke sende en mail om det til de som bestemmer lønnen min? :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det forhandlinger den 26.9, jeg er så spent :) Er fornøyd med lønna, men det er visse prinsipper som vi er spente på om vi får noe gehør for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har noen krav i vår kommune, som innebærer krav på + 65 000,-, dette fordi enkelte her ligger alt for langt under gjennomsnittet for tilsvarende stillinger, og at de var dårlig til å forhandle for seg ved ansettelsen.

Vi regner med at ledelsen vil høre på våre argumenter, og at det er mulig å forhandle på en reell og ordentlig måte, der resultatene ikke er forutbestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp ca 4%, min kjære ca 6,5%. Men kan hende de går opp enda litt mer da bedriften hans prøver å utjevne lønnsforskjeller i forhold til andre bedrifter her.

Jeg fikk to lønnsoppgjør i fjor, så ligger omtrent der jeg skal.

Fornøyde med det vi, såpass at vi merker det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige sjef i kommunen ville ikke høre en dritt om at tilsvarende stillinger i andre kommuner var lønnet høyere enn hos oss, ol. Han ville bare vite hvorfor jeg skulle få mer lønn. Hva har du tilført/ kan tilføre kommunen som gjør deg fortjent til lønnsøkning? Hvorfor er du verdifull for oss osv. Tøft, men realt, synes jeg. Vi fikk lønnøkninger også da, ikke sikkert jeg hadde syntes det var noe ok dersom resultatet ble dårlig..... :ler:

Nå har vi krevd 10% (kronebeløp), men jeg har liten tro på at jeg får det. Er i svangerskapspermisjon og har en sjef som har favoritter... Jeg er ikke en av dem, selv om jeg har resultater å vise til og selv om jeg har ryddet opp i gammelt drittarbeider som han har utsatt i 10 år.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlig lønnsvekst i år vil vel være 3-5%.

Ekstremt god jobb vil være 10%+

Og studielånet er det samme som de siste x antall år, godt jeg snart skal begynne å tjene penger :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og studielånet er det samme som de siste x antall år, godt jeg snart skal begynne å tjene penger :sjenert:

Studielån er noe dritt :frustrert: - nå har jeg jobbet i 12 år etter endt utdanning, og har det fremdeles. Hele lønnstillegget skal i første runde gå til å betale det ned - gleder meg til å kvitte det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om et par kommuner der ledelsen tar hensyn til hva de tjener i andre kommuner, slik at man ikke risikerer å ligge under det nivået. Man må gjerne ligge høyere, men altså ikke lavere.

Enkelte på vår arbeidsplass kan regne med en lønnsøkning på 17 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akademikere med hovedfag/Mastergrad gikk opp med kr. 25-50 000,- i lokale forhandlinger i vår kommune i år. De tilhørte den prioriterte gruppen i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Fikk resultatet i dag: Gikk opp kr 25 000,- (7,1%). Ligger fortsatt under gjennomsnittet for foreningens medlemmer i min gruppe, så jeg er ikke fornøyd.

Husmusa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk resultatet  i dag: Gikk opp kr 25 000,- (7,1%). Ligger fortsatt under gjennomsnittet for foreningens medlemmer i min gruppe, så jeg er ikke fornøyd.

Husmusa

Forstår jeg godt. Det var lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare svare for min arbeidsplass, offentlig, og her går man opp 1-3 lønnstrinn, noe annet er helt unormalt og tas gjennom såkalte 2.3.4-forhandlinger. For meg er 1 lønnstrinn ca 3000, og jeg har altså maks fått 10000, og i det tilfellet var det ikke lokale forhandlinger året før eller året etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...