kitekatt Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Vi trenger en elektriker til å fixe endel ledninger og greier i vårt nye gamle hus. noen som vet ca hva det koster?
Gjest Turi Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 Det kommer jo an på hva dere skal gjøre. Vi flyttet sikringsskap la opp masse nye elektriske punkter, downlight ute og i gangen og trakk nye ledninger både her og der. Kostet i underkant av 100 000. Mener å huske at de hadde en punktpris, dvs. en pris pr stikk-kontakt/lampeuttak/lysbryter/downlight, men husker ikke hva den var på.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #4 Skrevet 17. september 2006 Vi trenger en elektriker til å fixe endel ledninger og greier i vårt nye gamle hus. noen som vet ca hva det koster? ← Ved nyinstallasjon i bolig oppgir man punktpris. Den er idag ca.460 kr, men jeg er ikke sikker på om det er med eller uten mva. For meg virker det som om det arbeidet dere skal ha utført er mer et service oppdrag, og det beste ville være å få pris fra tre til fire installatører, vel å merke hvis dere mener det er et visst omfang på jobben. Videre skriver du "nye gamle hus". Jeg ville fått en pris på el.sjekk av boligen (husk å spørre hva som inngår-blir gjort), brukt mangellisten derifra, samt de arbeider dere ønsker å få utført, til å få en pris på alt arbeidet. Elektriker arbeid kan ofte virke lite og puslete. Men husk, det er faktisk ganske tidkrevende selv små jobber. En elektriker som har gjort en god jobb, skal skjule så mye som av arbeidet. Bli derfor ikke overrasket om vedkommende bruker noe tid å se seg om, for å planlegge best mulig. Det kan du ha visuellt endel igjen for. Jeg skulle gjerne ha vært mer presis, men jeg har jobbet som riggelektriker de siste 13 årene, så helt oppdatert er jeg desverre ikke. men jeg håper det har vært litt til hjelp. Elektrikkeren
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #5 Skrevet 17. september 2006 Ved nyinstallasjon i bolig oppgir man punktpris. Den er idag ca.460 kr, men jeg er ikke sikker på om det er med eller uten mva. For meg virker det som om det arbeidet dere skal ha utført er mer et service oppdrag, og det beste ville være å få pris fra tre til fire installatører, vel å merke hvis dere mener det er et visst omfang på jobben. Videre skriver du "nye gamle hus". Jeg ville fått en pris på el.sjekk av boligen (husk å spørre hva som inngår-blir gjort), brukt mangellisten derifra, samt de arbeider dere ønsker å få utført, til å få en pris på alt arbeidet. Elektriker arbeid kan ofte virke lite og puslete. Men husk, det er faktisk ganske tidkrevende selv små jobber. En elektriker som har gjort en god jobb, skal skjule så mye som av arbeidet. Bli derfor ikke overrasket om vedkommende bruker noe tid å se seg om, for å planlegge best mulig. Det kan du ha visuellt endel igjen for. Jeg skulle gjerne ha vært mer presis, men jeg har jobbet som riggelektriker de siste 13 årene, så helt oppdatert er jeg desverre ikke. men jeg håper det har vært litt til hjelp. Elektrikkeren ← 1957) Takk for svar. det er et hus fra 1957 vi holder på å pusse opp. Alle ledningene ligger utenpå veggene, og vi skal rive et par av disse veggene. derfor trenger vi elektrikerhjelp.
kitekatt Skrevet 17. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2006 Takk for svar. det er et hus fra 1957 vi holder på å pusse opp. Alle ledningene ligger utenpå veggene, og vi skal rive et par av disse veggene. derfor trenger vi elektrikerhjelp. ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå