Gå til innhold

Kakao skal bli mamma!

Kakao

Anbefalte innlegg

Hmm, skjønner ikke at jeg klarte å herpe mine, altså. :klø: Skylder fortsatt litt på tørketrommeltrollet. ;)

Tror jammen vi må kjøpe et korthåret et, også. Virker veldig anvendelig. Kan du anbefale sted å kjøpe? (hvis du kjøpte på en butikk som er på litt flere steder)

Våknet halv seks i morges, igjen. Så unødvendig, altså, men jeg skjønner det er en gravidting. ;) Får ta meg en lur utpå dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Testvaske en rumpe?  :ler:

Ja, det er kanskje ikke så dumt. Men jeg testet våtservietter i går :ler:

Hm... skal vaske 2 (ulikt merke) på 90 grader OG kjøre dem i tørketrommelen. Men sånne kluter er kanskje litt bruk&kast? De forblir vel ikke like hvite så veldig lenge (med tanke på formålet).

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, nei... jeg vasket dem ikke.

Jeg slet litt med fordøyelsen på mandag... :sjenert:

Resirkulert toalettpapir var ikke noe særlig etterhvert.

Jeg klarte å sette på hvitvasken i går UTEN klutene, så må nesten tenke på miljøet og samle opp litt igjen før neste maskin. Har blitt så glemsk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje vi skal samle disse dype tankene om utstyr i terminklubben?? Lage en lammeskinnstråd, en gaskluttråd og sånn! Da slipper vi å hoppe mellom dagbøkene og vi får alt samlet uten å forstyrre alle andre på graviditet!!!

Utrolig god ide!!!!

Tror jammen vi må kjøpe et korthåret et, også. Virker veldig anvendelig. Kan du anbefale sted å kjøpe? (hvis du kjøpte på en butikk som er på litt flere steder)

Jeg hører folk skryter av nøstebarn sine som du kan bestille lengde på også men de er dyre da!!!

Jeg kjøpte forresten mine vaskekluter på princess (3 for 10,-) og på SPAR av alle ting. De hadde sånn tre-pack.

Men dette skulle vi kanskje ha diskutert under terminklubb da??? :klø:

Ha en fin onsdag Kakao! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ja, kunne tenkt meg fra nøstebarn! :Nikke: Men de er rundt 800 kroner, tror jeg.. + frakt. Så det var litt mye.

3 for 10 på princess. Skal se om jeg finner, for jeg skal dit snart nå, i det jeg skal opp på skolen. De har jo så billige helsetepper om dagen, og de kan både vaskes på høy temperatur OG i trommel! :klappe: Kjøpte et dyrere på barnas hus først, det kan kun på 40 grader og ikke i trommel...

kremt, en trenger vel strengt tatt bare ett helseteppe... men de er så søte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lammeskinn fra nøstebarn får masse skryt. Skal definitivt gå for det.

Ang helseteppe, så har jeg akkurat oppdaget at mine 2 fra babybest bare skal vaskes på 30 grader :overrasket: Så heretter blir det kvalitetsprodukter!

30 grader, liksom :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte to helsetepper på Princess. De kan kokes hvertfall, og virket myke og gode. Jeg synes ikke de er så fyktelig fine egentlig, men sikkert kjekke å ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang helseteppe, så har jeg akkurat oppdaget at mine 2 fra babybest bare skal vaskes på 30 grader  :overrasket: Så heretter blir det kvalitetsprodukter!

Vet ikke om Princess sine er kvalitetsprodukter, men de har helsetepper nå til 50 kr (Barnas dager der nå), som kan kokvaskes og tromles. Kjekt å ha.

Jeg har begynt å fått "noe" i venstre hofta. Helt øverst, i bekkenet? I hvert fall så hjelper det å gå med mindre skrittlengde, så foreløpig kan jeg ikke klage.

Men hva i huleste er det som skjer med matlysten?? :sjenert: Nå om dagen har jeg ikke lyst på noe... Jeg kjenner meg sulten, men jeg aner ikke hva jeg har lyst på.. Spiser ofte, allikevel, for jeg må jo "mate" krabaten. ;) Er liksom ikke fysen på noe. Hadde fiskegrateng i dag, og det elsker jeg, men det smakte liksom ingenting. Hmm.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:frustrert: Føler meg så himla dust når det kommer til vasking!!!

Har vasket de to dundynene på 60 grader som det står, og i trommel på skånsom (som det står, og som butikken sa). Når jeg holder den største opp til lyset, så ser jeg at dunet ligger som noen kladder/samlinger her og der... :frustrert: Det skal jo liksom være jevnt fordelt, da. Har hørt et tips om å tromle ilag med tennisballer, men de vi har er godt brukt og stinker grevling.

Vel.. Får prøve å riste de skikkelig når de blir 100 % knusktørre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke sånne ordentlige tørketrommelballer da? Jeg har aldri giddet å kjøpe meg sånne selv (jeg kjøpte heller en vaskemaskin og tørketrommel til over 4000 kr hver :sjarmor:)

Hvis alle klærne du vasker kommer ut litt annerledes enn hva de skal så ville jeg sjekket maskinene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om slike baller, jeg. :sjenert: Skal prøve å riste de opp skikkelig når de får tørket seg helt.

Søren, legesekretæren ringte i dag... Jeg skulle bare ta en ny sjekk på GBS'en min (Gruppe B-streptokokker), som avtalt med legen tidlig i svangerskapet, og nå har de funnet ut at jeg har en bakterie til! :grine: Så jeg må på antibiotika! :grine: Helvete, også. Og legen er ikke på jobb før mandag, så jeg må vente helt til da med å få resepten.. Stakkars babyen min. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men hva i huleste er det som skjer med matlysten??  :sjenert: Nå om dagen har jeg ikke lyst på noe... Jeg kjenner meg sulten, men jeg aner ikke hva jeg har lyst på.. Spiser ofte, allikevel, for jeg må jo "mate" krabaten.  ;) Er liksom ikke fysen på noe. Hadde fiskegrateng i dag, og det elsker jeg, men det smakte liksom ingenting. Hmm.. :klø:

Kjenner meg litt igjen faktisk. Men samtidig som jeg er sulten føler jeg magen er full på en måte!! PUssig! :ler:

:troest: Så dumt med antibiotikaen da!!! Ta iallefall biola og youghurt-produkter samtidig så du holder tarmen i sjakk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Huff da.

Men er det noen bakterie som er farlig for babyen da?

Nei, legesekretæren trodde ikke det. Men legen skulle ringe meg mandag og forklare litt.. Hun hadde visst måttet ringe sykehuset da svarene mine kom forrige uke... Denne som nå kom var en testprøve for å sjekke at de ikke hadde fått feil svar.. Enterococcus heter den. Eneste jeg finner på nettet, er at slimproppen ikke hindrer denne bakterien.. :tristbla: Ellers, så er slimproppen veldig antibakteriell. Legesekretæren mente at hvis det var en alvorlig bakterie, så hadde de ikke ventet en hel uke på kontrollprøven.

Kjenner meg litt igjen faktisk. Men samtidig som jeg er sulten føler jeg magen er full på en måte!! PUssig! :ler:

:troest: Så dumt med antibiotikaen da!!! Ta iallefall biola og youghurt-produkter samtidig så du holder tarmen i sjakk ;)

Ja, matlysten er rar for tiden, altså!

Takk for tipset!

Uff, skal prøve å ikke bekymre meg angående denne enterococcusen, men det høres jo ikke bra ut at det er så sjeldent at legen ikke hadde hørt om den forrige uke, da.. :klø: :tristbla: Var jo bare tilfeldig at de oppdaget det, da.. Får tenke slik, at det er godt de fant det ut og skal kverke denne dustebakterien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...