Pi@ Skrevet 8. mai 2007 #801 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg er så spent på hvem av dere som føder først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #802 Del Skrevet 8. mai 2007 Begynte å tenke på hvor mye klær vi mest sannsynlig kommer til å få også, men er jo bare å bytte i større størrelser. ←Jeg tipper de fleste kjøper gaver i str 62 og oppover, slik at babyen har litt å vokse i. Lurer på om vi kommer til å få mye klær.. Har veldig spredt slekt, og blir ikke så mange som kommer innom i starten.. Ser mange i løpet av sommeren, da. Noen som vet hvor lenge de nybakte besteforeldrene og nybakte onkler/tanter bruker å være på barselsbesøk? Våre har tenkt å ile til, så straks vi sier fra. Jeg tenker veldig på det med å ha det rolig rundt oss i starten, så jeg får i gang amminga. Det er kanskje begrenset hvor lenge de er på besøk på en sånn dag.. 30 min? 2 timer??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 8. mai 2007 #803 Del Skrevet 8. mai 2007 jeg vet ikke hvor lenge disse besteforeldrene er på barselbesøk, jeg - men de gangene jeg har blitt tante har vi ikke vært der veldig lenge. dessuten er det lov å si fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 8. mai 2007 #804 Del Skrevet 8. mai 2007 Vi fikk beskjed på sykehuset om at mannens oppgave er å sende folk hjem. Også er det kun besteforeldre som får komme opp på rommet. Andre må vi treffe nede i kafeen. Så jeg har allerede gitt beskjed om at vi ikke vil ha besøk før vi kommer hjem igjen. (Tenk at jeg, som aldri klarer å si nei, har klart å sette ned foten allerede ). Det er jo ikke mange dagene man har på sykehuset, så jordmor var veldig opptatt av at den korte tiden var vår og at vi måtte bruke den best mulig, bli kjent med babyen og slappe av etter fødselen. Så egentlig gruer jeg meg mer til vi er hjemme igjen. Lurer på om det blir slik at alle nybakte besteforeldre (med nye partnere) og tanter/onkler, skal komme å bo her ettersom de bor langt unna. Vil bare ha mamma her jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 8. mai 2007 #805 Del Skrevet 8. mai 2007 Vi bor flere timers kjøring unna sjukehuset, så jeg tror og håper det begrenser seg sjøl hvor mange som kommer på besøk dit. Håper egentlig at det ikke er noen . Tror det blir desto værre når vi kommer hjem. Heldigvis har jeg en samboer som klarer å si ifra (hvis jeg sier han skal det. Ikke så flink til det sjøl bestandig). Sikkert smart å forberede slekt og venner litt på forhånd hvordan dere ønsker det, og så kanskje det blir fulgt av enkelte..... Jeg tenker også veldig på hvordan det skal bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #806 Del Skrevet 8. mai 2007 Greit å høre at det er flere som tenker på dette! Er ikke lett, altså. Veldig enig med det jordmor til Frida Frosk sier. Det er kjempekort tid på barsel, så en må virkelig utnytte tiden godt og slik en selv vil. (Virker bare så vanskelig i praksis Er jo så hyggelig at folk vil besøke oss.) Jeg er i utgangspunktet veldig for at kun besteforeldrene kommer på sykehuset. Og at våre søsken og venner heller kan komme når vi har kommet oss hjem. Men så er det de berømmelige barselstårene, da... De kommer jo sånn rundt 3.-7.dagen, sies det. Og hvordan i huleste skal jeg klare å koordinere besøk oppi de? Nesten så det hadde vært bedre med 10 minutts-besøk fra venner på sykehuset. Få det unnagjort.... Sikkert slemt av meg å tenke sånn, men jeg gruer meg litt for å måtte "ta i mot" folk hjemme den første uka etter fødselen... Trenger ikke nybakte familier litt tid alene, mon tro? Til en begynner å skjønne seg bittelitt på den nye babyen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 8. mai 2007 #807 Del Skrevet 8. mai 2007 Barselstårer ja. Husker jordmor på svangerskapskurset fortalte om det. Hun sa 3-4 dager etter fødselen når noen stakk innom med en kjempefin sjokoladekake og du utbrøt "Jammen, jeg vil ikke ha noe kake! ". Min teori er at hvis folk vil være rundt hormonelle kvinner og skrikete barn, da må de gjerne komme de første 2 ukene. Hvis ikke så kan de holde seg hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 8. mai 2007 #808 Del Skrevet 8. mai 2007 Men den første uka kommer vel ikke såååå mange på besøk? Hvis ikke er det jo fullt lovlig å si nei Men jeg gruer meg litt til dette jeg også. Jeg er ikke så flink til å si nei så jeg håper jeg kan bli det. Har fått så mange anbefalinger av venninner på akkurat det der for en er så sliten og vil gjerne bli kjent med babyen selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #809 Del Skrevet 8. mai 2007 Hun sa 3-4 dager etter fødselen når noen stakk innom med en kjempefin sjokoladekake og du utbrøt "Jammen, jeg vil ikke ha noe kake! ". ← Hihi, men det hørtes jo bare koselig ut, da! Eller, ikke hvis hun ble sint, da. Tolket det mer som at hun ble overveldet over kaken, jeg. Jeg er mer redd for barselstårer som er veldig triste og fortvilte. Aner ikke hvordan barselstårer er jeg, men jordmor fortalte det som om at det ligner litt depresjonsaktig ut.. Sånn kosehormonell skal jeg alltids klare å leve over. Men den første uka kommer vel ikke såååå mange på besøk? ←Jeg aner ikke... Sikkert ikke. Jeg lager sikkert et problem av noe som ikke er noe i det hele tatt. Kanskje jeg bare bør legge det fra meg og ta ting som det kommer. Ja, tror det er best jeg. Nei, fytti grisen nå er jeg trøtt. Natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 8. mai 2007 #810 Del Skrevet 8. mai 2007 Tror det er viktig at man (mannen kanskje?) kan si nei når noen kontakter en og vil komme på bareselbesøk på sykehuset... Jeg VET at min bestemor og min mor går det ikke an å holde unna det sa mamman min selv. Men de har vett til å gå etter kort tid. Selvsagt kommer hun ikke hvis vi gir beskjed, men de har ikke til noen hensikt å bli sittende over tid... Og jeg tror flesteparten tenker på samme måte. Hvis man skal møte noen så kan man jo på forhånd bestemme seg for hvor lenge og heller reise seg opp og si at nå må dere gå tilbake til avdelingen Vi får alliere oss med våre menn som kan være litt standhaftige og strenge når man kommer hjem slik at de kan sette grenser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 8. mai 2007 #811 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg ser for meg at barselstårer er når man griner for ingenting, "sokken min sitter på feil vei jo ", "jeg rev av en bit på bleien, jeg må være en forferdelig mor " Jeg tror det er helt normalt og sikkert ganske morsomt i ettertid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 9. mai 2007 #812 Del Skrevet 9. mai 2007 Får man alltid barseltårer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 9. mai 2007 #813 Del Skrevet 9. mai 2007 jeg kommer til å ha disse barseltårene i flere dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 9. mai 2007 #814 Del Skrevet 9. mai 2007 Her har hele svigerfamilien, diverse venner og en gjeng av mine kolleger meldt at de akter å komme på barselbesøk Har ikke tenkt å slippe inn noen av dem Hvis noen dukket opp uanmeldt ville jeg egentlig synes det var litt frekt og innpåslitent av dem... Barseltårer kommer visst ofte samtidig med melka.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 9. mai 2007 #815 Del Skrevet 9. mai 2007 Barseltårer også ja... Men kan vi ikke bare legge oss under dyna, så kan de nybakte fedrene oppvarte besøkene og vise stolt fram babyen. Har ei super venninne, som har gitt beskjed om at hun ikke kommer før hun får klarsignal. Hun er faktisk barnløs, men har forståelse for at det er slitsomt å komme hjem fra sykehuset med en liten tass. 10-minuttersbesøk på sykehuset er kanskje å foretrekke om man får ligge der en stund, men vi må ut etter max 48 timer og kommer det masse 10-minuttersbesøk så blir det ganske mange minutter totalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 9. mai 2007 #816 Del Skrevet 9. mai 2007 Og tenk alt det nye en førstegangsfødende skal bearbeide og sette seg inn i Jeg synes det er mer enn nok mas fra omgivelsene allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 13. mai 2007 #817 Del Skrevet 13. mai 2007 En stund siden vi har hørt fra deg nå. Står alt bra til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 13. mai 2007 #818 Del Skrevet 13. mai 2007 Innom og sjekker spenningen her også!Kan ikke forstå at du også skal føde nå,helt villt!Syns nettopp du ble gravid Jeg hadde forresten ikke en eneste barseltåre........og masse besøk på sykhuset,kunne gjerne hatt mer for jeg var alene på føden og holdt på å kjede meg ihjel Neida,men jeg skravla noen hull i hodene på pleierne! Og sambo var der i matpausen og hele dagen etter jobb!Koselig! Det er vanskelig,bortimot umulig og forutsi hvordan man reagerer og hvilken form man er i! Må bare ta ting som de kommer! Lykke til hvis det skjer noe før jeg kikker innom neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 13. mai 2007 #819 Del Skrevet 13. mai 2007 Hmmmm, Kakao har ikke vært her siden den 8.mai??? Kanskje hun har født? Hun har jo ikke sladris så det kan jo være???? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 14. mai 2007 #820 Del Skrevet 14. mai 2007 Hmmmm, Kakao har ikke vært her siden den 8.mai??? Kanskje hun har født? Hun har jo ikke sladris så det kan jo være???? :klø: ← Oy det har du helt rett i. Mye mulig lille kakaobabisen har kommet til verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå