Kakao Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #501 Del Skrevet 27. februar 2007 Vel, nå fant jeg enda en mening om S3. Den likte jeg! "Jeg har også Spirit S3, og den er knallgod! Både på snø, gjørme og i skogen. Og jeg går i skogen hver eneste dag. Anbefaler den til alle!" Hehe, like mange meninger som brukere. Jaja, jakten fortsetter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 27. februar 2007 #502 Del Skrevet 27. februar 2007 *spennende* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 27. februar 2007 #503 Del Skrevet 27. februar 2007 Det er vanskelig å finne noe som passer 100% da. Har du vært og prøvd noe da? Altså i butikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 27. februar 2007 #504 Del Skrevet 27. februar 2007 Blir gal av å skulle velge utstyr jeg. Er like ubestemmelig som han på Fjordlandreklamen og da er det ikke lett. Vet at s3 fås med håndbrems. Er ei som selger dem på finn. Rita ettellerannet tror jeg. Litt billigere enn i butikk. Ellers kan man jo ta en tur til Sverige. Jeg er litt usikker på størrelsen på s3. Noen som mener at barnet vokser ut av sportsdelen så tidlig har jeg sett, mens andre mener den er stor nok til hele barnevognsperioden. Ikke rart man blir forvirret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #505 Del Skrevet 27. februar 2007 Det er vanskelig å finne noe som passer 100% da. Har du vært og prøvd noe da? Altså i butikken ←Ja, vi har sjekket TFK joggster twist i butikken. Så på OTH, men den ble fort bortvalgt, var ikke brems og gikk heller ikke an å legge opp fotbrettet, og forhjulet var ikke svingbart. Blir gal av å skulle velge utstyr jeg. Er like ubestemmelig som han på Fjordlandreklamen og da er det ikke lett. Vet at s3 fås med håndbrems. Er ei som selger dem på finn. Rita ettellerannet tror jeg. Litt billigere enn i butikk. Ellers kan man jo ta en tur til Sverige. Jeg er litt usikker på størrelsen på s3. Noen som mener at barnet vokser ut av sportsdelen så tidlig har jeg sett, mens andre mener den er stor nok til hele barnevognsperioden. Ikke rart man blir forvirret. ←Jeg og har hørt om Rita et eller annet som selger via finn. Rita Holm, tror jeg. Håndbrems må jeg i alle fall ha. Har ikke hørt så mye om størrelsen på sportsdelen. Vi får ta flere turer i butikken, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 27. februar 2007 #506 Del Skrevet 27. februar 2007 Ja, jeg tror nok at du må gå deg en tur til i butikken. Jeg fant et par vogner på nettet som jeg likte, så gikk jeg til butikken og prøvde begge vognene (og sjekket at bilsetet passet i bilen!) før jeg bestemte meg for den jeg ville ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 28. februar 2007 #507 Del Skrevet 28. februar 2007 Gruer meg til vi må begynne å sette oss inn i alt babyutstyret vi trenger . Det er jo en million ting å velge mellom. Jeg har tatt helt av på gravidklær kjøpinga jeg . Fant noen klær på finn.no som jeg har kjøpt, gleder meg til å se om de er like fine som på bildet og ikke minst om de passer . Jeg later som om jeg er unnskyldt ang kleskjøpinga fordi jeg skal begynne i ny jobb og trenger litt "ordentlige voksenklær" til det . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 28. februar 2007 #508 Del Skrevet 28. februar 2007 Ja man må ha litt klær man kan trives i som gravid også Pia. Lykke til med vognjakten Kakao. Synes det virker som om du begynner å få oversikten! Jeg ble aldri kjent med tre-hjulingene jeg sånn praktisk. Bare å se på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 28. februar 2007 #509 Del Skrevet 28. februar 2007 Vognjakt, ja... Lykke til i jungelen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #510 Del Skrevet 1. mars 2007 Gruer meg til vi må begynne å sette oss inn i alt babyutstyret vi trenger . Det er jo en million ting å velge mellom. ←Jepp, tror ikke million ting er å overdrive. Blir nesten litt lam, jeg. Mye å sette seg inn i. Nå har jeg vært og sammenlignet Teutonia s3 spirit og Quinny 3XL freestyle i butikken! Dro alene, sambo er ikke så tålmodig.. Quinny hadde hardbag som var litt liten for mitt ønske, varer fram til 6 mnd bare. Teutonia hadde en større bag. Vanskelig å treffe spora for å få satt på hardbaggen, men det går seg nok til med litt trening. Teutoniaen hadde ikke håndbrems, men det får en hvis en bestiller via ei dame på finn.no, har jeg hørt rykter om. Likte både bag og sportsdelen til teutonia. Prisen var stiv, men sånn er det nok bare. 6000 kr for sportsvogn + 2000 kr for bag. Men akkurat da jeg på en måte hadde "bestemt" meg for teutonia (sambo skal selvfølgelig få sagt sitt, også ), så begynte dama og snakke om trehjulinger på snø... Firhjulinger brøyter jo bare vei for 2 hjul, mens trehjulinger må brøyte 3 spor. Dessuten er framhjulet nok låst mer enn jeg tror. Bl.a. på snøføre, skogsvei osv. I butikker, derimot er det jo topp med svingbart forhjul. Dessuten så rister det mer i trehjulinger på skogsvei... Dårligere fjæring, tror jeg hun sa. Hmmmmmm.... Ikke lett. Tips tas i mot med stoor takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 1. mars 2007 #511 Del Skrevet 1. mars 2007 Etter det jeg vet er 3-hjulinger de beste på ujevnt føre, altså grus, sand og alt som ikke er asfalt (hvor de også kjører veldig bra). De er også mye lettere å svinge. Jeg vet ikke hva som er best på snø for det er ikke et problem jeg vil få her i landet men den vognen vi har kjøpt har ganske store hjul og på grunn av det vil jeg tro at snø ikke skal være et problem. Vogner med 4 små hjul skal visstnok være det verste du kan dra til byen med har jeg hørt. På vogna vår kan du også lett ta av hjulene, noe som er helt nødvendig for å få den inn i bagasjerommet på bilen min (mannen har stasjonsvogn så det er det bare å slenge hele greia inn). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #512 Del Skrevet 1. mars 2007 Etter det jeg vet er 3-hjulinger de beste på ujevnt føre, altså grus, sand og alt som ikke er asfalt (hvor de også kjører veldig bra). De er også mye lettere å svinge.←Så bra! Vi har sett i teutoniabrosjyren og snakket om spirit s3 nå etter middagen, og jammen tror vi ikke at vi har bestemt oss for vogn, da! Sambo ville selvsagt se på den i butikken, men var 100 % sikker på at han ville ha spirit s3. (Og han er dessuten litt lei av å tråle butikker etter vogn... Vel, egentlig, så holdt han vel ut relativt lenge ) Da gjenstår det farge.. Mulig vi velger svart. Å velge farge blir bare peanuts i forhold til å velge vogn. (tror jeg, da ) Nei, søren nå må jeg jobbe på oppgave. Har litt over ei uke igjen på en skoleoppgave jeg skulle ha begynt på for lenge siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #513 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Ok, ok, jeg skal snart skrive oppgave... Rita Holm som selger teutonia via finn.no har egen hjemmeside hvor Teutonia Spirit s3 koster 6000 kr. Da får en med både bagen OG sportsvogninnsatsen. Dvs. at vi sparer 2000 kroner ift å kjøpe i butikk. Hmmm, hva er bakdelen? Og dessuten selger hun MED håndbrems. Glemte å legge inn linken jeg skulle: http://www.lilleprinsen.no/product/9159/91...%E5ndbrems.html Endret 1. mars 2007 av Kakao Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 1. mars 2007 #514 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg synes det var vanskelig å velge farge jeg... For oss sto valget mellom svart og grønn (tror den er en form for grønn). I ettertid fant vi ut at sovebagen kun kommer i den grønne fargen De har ikke lagd bag for den sorte vognen i det hele tatt, men heldigvis så jeg i vår/sommerkatalogen at i mars kommer det en bag for en sort/grå ny vogn i den serien som har en bag som visstnok også skal passe for vår vogn. Den er ikke helt svart da, men det gjør ingenting egentlig Skal dra til butikken i april og sjekke om denne bagen faktisk passer for vår vogn. Den koster tross alt 1200 kr så den MÅ passe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 1. mars 2007 #515 Del Skrevet 1. mars 2007 oi, så spennende!! Men er det lufthjul på disse vognene? Jeg har iallefall fått anbefalt det.... Nei vognjakt er ikke enkelt altså.... Men litt spennende også da!! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #516 Del Skrevet 1. mars 2007 Skal dra til butikken i april og sjekke om denne bagen faktisk passer for vår vogn. Den koster tross alt 1200 kr så den MÅ passe ←Ja, får håpe den passer. oi, så spennende!! Men er det lufthjul på disse vognene? Jeg har iallefall fått anbefalt det.... ← De kalles for luftkanalhjul, står det i brosjyren, men ser temmelig hardplastikk og lavprofil ut.. Men jeg klemte på de, og det er visst luft i de, ja. Glemte å spørre om det var sånne som ikke kan punktere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #517 Del Skrevet 2. mars 2007 Ah, herlig skitur. Går fortsatt fint på flatene, men går litt tyngre i oppoverbakkene. Er kjempefornøyd med at jeg i det hele tatt får til å gå på ski så mye fortsatt. Mange som sliter med bekkenløsning og andre plager. Det lover bra for påske. Gleder meg til å gå skitur i påska. Appelsin, kakao og kos. Nå blir det ca 3 turer i uka, av og til 4. Må spørre jordmor neste gang hvor hardt jeg egentlig kan presse meg. Merker jo at pulsen slår ganske bra når jeg har karret meg opp en bakke. Jeg var skikkelig sløv med oppgaven i går.. Får prøve å ta det igjen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 2. mars 2007 #518 Del Skrevet 2. mars 2007 Skiturer er alltid koslige Kvikklunsj, kakao og kos hører med. Må si at jeg synes du er flink jeg. Hvordan gjør du det med skiklær? regner med at magen er passe stor nå? Har noe spesialsydd bukse eller er de bare store oppi? Det tenkte jeg på da vi snakket om å dra på ski. Men det ble jo aldri noe av..latskap.. Kanskje ikke det største problemet her i verden men Ser ikke for meg at jeg går på ski nå.. herregud, det er jo ganske tungt også! Men bra trening er det så absolutt Ha en flotters helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #519 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg voks ut av skibuksa mi for to-tre uker siden. Kom plutselig på at sambo hadde ei stor bukse liggende, ei han hadde kjøpt til sykling, men som han egentlig aldri har giddet å bruke for den er så vid. Så den gravde jeg fram fra bunnen av skapet og sydde på innsiden slik at den ble smalere i lårene, og to fiffige sømmer bak på låra/rompa, slik at det ble litt penere figur på den. Sydde med største stinglengden på maskina, slik at det er lett å rekke opp hvis jeg skulle måtte utvide etterhvert. Den holder nå i alle fall ei stund til over magen, poenget er at den holder seg over påske. Jeg kan jo eventuelt legge den under magen, men da blir jeg veldig saggete. Hoi, det var lang forklaring på ei bukse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 2. mars 2007 #520 Del Skrevet 2. mars 2007 Det var ei laaang forklaring ja, men jeg skjønte det da Det er det som teller vettu! Ikke så dumt forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå