smile Skrevet 12. februar 2007 #441 Del Skrevet 12. februar 2007 Så flink du er!!! Og været i går var helt fantastisk! Gleder meg til påske jeg!!! Ha en fin dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #442 Del Skrevet 12. februar 2007 I dag har jeg kjøpt meg puppesalve! Kjøpte purelan på apoteket. Og så var vi innom en barneutstyrsforretning for 1.gang!! Det var koselig! Bare titta litt rundt på forskjellige stellebord, litt på vogner (ble litt vanskelig... ), bleiebøtte, bilstoler og sånt. Bare for å sondere terrenget litt. Bleiebøtta (sangenic) var på tilbud, men de refillposene var jammen dyre.. 100 kroner, og så holdt de i 1 mnd, bare. Nå vet jeg ikke hvor lenge barn bruker bleier, men det blir nå i alle fall 1200 kroner pr år bare i poser. Tenkte å sjekke ut om det fantes et billigere alternativ. Vet jo at sangenic er bra, men får sjekke litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #443 Del Skrevet 12. februar 2007 26+0 i dag! og litt sånn; . Hjelpes, det går nå fort i svingene. Godt vi er i gang med å se på utstyr og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 12. februar 2007 #444 Del Skrevet 12. februar 2007 Ja det går jammen unna.. Blir nesten litt skremt jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 12. februar 2007 #445 Del Skrevet 12. februar 2007 Grattis med 26 uker! Har ikke begynt shoppingen enda vi... Men får vel flytte først, så får mars være shoppingmåned. Ha en fortsatt fin kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 12. februar 2007 #446 Del Skrevet 12. februar 2007 Kakao: Jeg vet ikke hva slags poser de har i Norge til bleiebøttene, men her kjøper du først 0-3 mnd-posene som varer i 1. måned, så kan du kjøpe 3-6 mnd-poser som varer i 2 måneder, så 6-12 mnd-poser som varer enda lengre tror jeg.. Tenkte jeg skulle nevne det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #447 Del Skrevet 12. februar 2007 Supert hvis de litt større kan vare litt lengre da. Her har de to typer, den første er for 0-4 mnd, og den andre for over 4 mnd. Står i brosjyren at de varer i en måned, og da var jeg redd de tok i litt, liksom. Hehe, får vel bare innfinne meg med at det koster å ha barn. (Men 2400 kr på de to første åra i bare plast i bleiebøtta var mye ). Har sett mer i brosjyrene vi tok med oss fra utstyrsbutikken. Sett litt på Teutonia Spirit S3. Kraftige hjul, trehjulsvogn, babyen kan se mot oss eller fra oss både på bagdelen og sittedelen. Den veier ca 14 kg (er det mye, mon tro?). Om bagen er liten eller stor, vet jeg heller ikke, men målene står i katalogen. Hvis man kjøper en sånn duovogn, vil den da vare ut vognperioden? Eller blir man fort lei av at den er stor, og dermed kjøper en liten lett sportstrille? Vogna var jo kjempedyr, men vi har bestemt oss for å kjøpe ny. (evt i Sverige?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 12. februar 2007 #448 Del Skrevet 12. februar 2007 Omtrent alle barnevogner veier rundt 14 kilo her i landet. Alle bilseter veier 7 kilo Angående bleiebøtte så kan du jo enten kjøpe en bleiebøtte som du kan kjøpe posene til i utlandet (her i landet har Mothercare for øyeblikket et tilbud på 3 refiller for 9.99 pund som er hundre kroner), omtrent alle bruker bøttene fra Tommee Tippee her i landet. Eller du kan la være å ha en bleiebøtte og heller trimme ut til søppelkassen i tide og utide. Jeg vurderte det først, men så slo latskapen inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 13. februar 2007 #449 Del Skrevet 13. februar 2007 Man MAA ikke ha bleieboette, nei. Noen ganger tror jeg det sitter en lumsk gjeng og poensker ut ting man ikke MAA ha, men som er praktisk, og som koster masse penger for de stakkars foreldrene som vil ha alt det beste for sine barn. Hos oss er det saa kort vei til soeppelet (har sjakt i gangen), at vi nok ikke ville hatt bleieboette selv om vi skulle bruke engangsbleier. Men det gaar an aa faa bleieboette (soeppelboette) med tett lokk paa f.eks. Ikea, som man kan bruke vanlige poser i. Kanskje det kan vaere et kompromiss? Kjedelig aa bruke saa mye penger paa den Sangenicboetten hvis et billigere alternativ funker! (Men naa vet ikke jeg om den er verdt det eller ikke, har jo ikke hatt bleiebarn selv ennaa....mulig den er unnvaerlig). Goey aa handle inn ting og tang, hvertfall! Den vognen hoertes bra ut! Med mindre du maa loefte den mye inn og ut av bil, opp trapper etc. saa tror jeg ikke vekten har saa mye aa si. Gratulerer med passerte 26 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #450 Del Skrevet 14. februar 2007 Bare kjapt innom for å klage min nød. Skal framføre noe på skolen i morgen og er pissnervøs! Har sittet i hele dag og lest på ting og skal liksom framføre et slags sammendrag...men nå er alt bare kaos i hodet mitt! Blir ikke bedre av at sambo spør for n'te gang om jeg ikke snart er ferdig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #451 Del Skrevet 14. februar 2007 Grrrr, nå spurte han igjen! Nei, jeg er ikke ferdig...! Aller mest kunne jeg tenkt meg å bare kastet skolen på sjøen nå... Men jeg må bare ta til fornuften, for jeg vil ikke ha det hengende til etter permisjonen, heller... Har så lyst til å ta permisjon og vite at jeg har gjort unna mest mulig... Peller meg ut igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 14. februar 2007 #452 Del Skrevet 14. februar 2007 :klem: Tipper det går br ajeg men det er ikke godt å være nervøs! Tenk i morra-kveld er du ferdig!!! for 26 uker og bare 14 uker igjen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 15. februar 2007 #453 Del Skrevet 15. februar 2007 *spor* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 15. februar 2007 #454 Del Skrevet 15. februar 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 15. februar 2007 #455 Del Skrevet 15. februar 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 15. februar 2007 #456 Del Skrevet 15. februar 2007 26+0 i dag! og litt sånn; . Hjelpes, det går nå fort i svingene. Godt vi er i gang med å se på utstyr og sånt. ← Gratulerer med 26 uker Du skal se at ukene går fort nå, så går de sakte igjen helt på slutten. Er så utålmodig jeg.. Har ikke pakket ferdig bagen engang jeg og har 16 dager igjen til termin Tror det er lurt å begynne å se på utstyr og kjøpe inn forskjellig litt tidlig, så har man det om noe skulle skje og nurket kommer fortere enn planglagt. Slipper å å stresse med det helt på slutten Bare kjapt innom for å klage min nød. Skal framføre noe på skolen i morgen og er pissnervøs! Har sittet i hele dag og lest på ting og skal liksom framføre et slags sammendrag...men nå er alt bare kaos i hodet mitt! Blir ikke bedre av at sambo spør for n'te gang om jeg ikke snart er ferdig.... ← HATER å framføre ting på skolen jeg også. Har nesten angst for det for å si det sånn. Jeg rødmer, ordene stokker seg og jeg får ikke fram det jeg vil si. Blir som regel sånn at at jeg leser rett av og ikke ser opp engang. Føler meg bare dum. Hjelper ikke om jeg kan det ut og inn. Det er helt pyton der og da. Så jeg skjønner deg godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 15. februar 2007 #457 Del Skrevet 15. februar 2007 Håper det gikk fint i dag? Men det gjorde det helt sikkert. Vi har forresten sett på samme vogn. Kjempefin synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #458 Del Skrevet 15. februar 2007 Mrs N, Holly Hobbie, smile, Cr@sh, Pi@, marthepia, Frida Frosk: Ahh, endelig over! Fikk nesten ikke sove i natt! Måtte opp kl 6 i morres. Men framføringa gikk bra! Nå puster jeg letttet ut! Skulle ønske jeg kunne droppe den nervøsiteten på forhånd.. Uansett, ferdig for denne gang. Ja, lurer på om bleiebøtte bare er unødvendig, altså. Virker jo fancy, men prisen på plasten kan umulig forsvares. Jeg må høre med sambo hva han synes. og bare 14 uker igjen!!! ← Seriøst, det går ikke opp for meg hvor fort disse ukene har løpt av gårde. I løpet av de to neste ukene skal jeg få ordnet skikkelig hvordan jeg skal gjøre det med permisjon på skolen. Jeg kan ikke ha som mål å gjøre alt de andre i klassen gjør.. Det blir en dårlig start på mammatilværelsen hvis jeg skal slite meg ut rett før fødselen! :icon_neutral: Frida Frosk: Ja, tenkte på deg da jeg så vogna i butikken. Den så veldig bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 15. februar 2007 #459 Del Skrevet 15. februar 2007 Hvordan gikk fremføringen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #460 Del Skrevet 15. februar 2007 smile: Vi postet ganske samtidig. Framføringa gikk veldig bra! Er så glad for å være ferdig! Gårsdagen var påkjennelse, altså. Vi tenkte å kjøpe Hensvik stellebord på Ikea (ser ut som en hylle med en ekstraplate på midten som babyen ligger på), var egentlig ganske avgjort. Men nå har vi fått øynene opp for stellekommode på hjul og badebalje under lokket. Skjønte ikke hvorfor utstyrsbutikken var full av de, tenkte de var upraktiske, helt til vi begynte å se litt nærmere. Kjempepraktisk i forhold til Ikea-varianten! Kan bare rulle kommoden bort til f.eks. do og tømme baljen gjennom en slange fra bunnen, uten å måtte løfte en tung balje med vann. Praktisk å kunne flytte rundt på badet, til vask og sånt. Men jaggu de var dyre! De fleste lå på 3000 kroner! Var ikke det voldsomt for en kommode,da? :klø: Nei, nå må jeg legge meg på sofaen med beina i været. Jeg har fått vann i føttene! Ser helt urkomisk ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå