Gjest marthepia Skrevet 2. desember 2006 #221 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Sparkene kommer nok skal du se Likevel om jeg er andregangsgravid kjente jeg ikke sparkene noe tidligere denne gangen. Trodde jeg kjente noe rundt uke 12, men jeg tviler på akkuart det nå. Kjente vel ikke spark før rundt UL. Nå er det spark som regel hver dag. Noen rolige perioder er det.. Hehe..julebrus kjøpte jeg da jeg så den sto i butikkhyllene... Klarte ikke å vente jeg. Det er da så godt! Her hjemme har vi fått til en god ordning når det er jul etter vi fikk Emma. Vi spiser her hjemme. Etter svigers og mamma og pappa har spist og pakket opp gaver kommer de hit på kaffe og kaker. Litt alkohol drikker de også hver julaften Det er kjempekoselig synes jeg. På tide å skape egne tradisjoner når man får barn selv Endret 2. desember 2006 av marthepia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #222 Del Skrevet 2. desember 2006 marthepia: Koselig, og ikke minst viktig, å skape egne tradisjoner når en får barn. Tror mest at vi kommer til å feire jul sammen med en av familene våre i starten, så får vi se etterhvert. Pappa kommer til å bli en super nisse, i alle fall. I dag har vi lagd pinnekjøtt helt alene! Så stolte atte! Pinnekjøtt, rødkål, sosisser, kålrotstappe og potit. Nydelig, men tror mageplassen min har minka, for jeg klarte bare to pinnekjøttstykker...og så var jeg stappmett. Men vi lagde mat for fire, så vi har fryst ned restene. Ta det senere i desember. Tenkte å invitere noen på middag, men liker ikke å teste ut nye ting på gjester. Blir litt nervøs. Har kjøpt meg kjole i dag til julebordet. En mammakjole, så nåde den som dukker opp i samme kjole som meg, altså. Siste storselskap jeg var i, hadde jeg samme kjole som ei anna ei. Det er litt kjedelig.. Den jeg kjøpte i dag var i elastisk stoff, og magen ble skikkelig kulemage i den! Veldig greit, føler jeg, så det ikke blir sånn tvilsmage, at jeg bare ser småfeit ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #223 Del Skrevet 3. desember 2006 Grrrr, bare kjeder meg... Ikke at jeg ikke har noe å gjøre, men bare i litt dårlig humør til å sitte med semesteroppgave, akkurat nå. Men er nærme deadline, så får vel bare ta meg i nakken. sytesytesytesytesytesytesytesyteuææææææh!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 4. desember 2006 #224 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg kjenner meg SÅ godt igjen! Frustrerende greier! Håper du kom deg i gang likevel, eller at du gav opp og fikk gjort noe hyggelig i stedet. Utrolig bortkastet tid og energi å sitte å irritere seg foran skjermen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 4. desember 2006 #225 Del Skrevet 4. desember 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 4. desember 2006 #226 Del Skrevet 4. desember 2006 Saa goey med ny kjole! Du blir sikkert kjempefin! Du kan glede deg til aa kjenne spark/liv, ja! Det er sikkert rett rundt hjoernet naa. Jeg kjente det sent i uke 15, men det var veeeeeldig svake bevegelser, maatte konsentrere meg for aa kjenne det, husker jeg. Haaper lesingen gaar bra og at du har en fin mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #227 Del Skrevet 4. desember 2006 Å, dere er snille som er innom og trøster meg! Mye bedre i dag, fikk levert den ene oppgaven min, så nå er jeg fornøyd. Klarte ikke helt å starte på ny lesing i dag, men har fått trent bra! Støvsuga og vaska leiligheten og trappa. Tok faktisk over en time. Bra trim. Og så har vi vært ute og syklet i 45 minutter. Deilig å kjenne at energien kommer tilbake! :-D Ikke så trøtt lengre, nå. Herlig. Du kan glede deg til aa kjenne spark/liv, ja! Det er sikkert rett rundt hjoernet naa. Jeg kjente det sent i uke 15, men det var veeeeeldig svake bevegelser, maatte konsentrere meg for aa kjenne det, husker jeg. ← Jeg er så spent!! I dag var første dagen at jeg kjente kul på magen mens jeg lå på ryggen i senga. Har vært helt flat hittil, så det var gøy. Kanskje magepoppingen har startet?? :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 4. desember 2006 #228 Del Skrevet 4. desember 2006 Så flink du er da!!! OG den kjolen hørtes veldig fin ut. Var det fra mamalicious?? Jeg så nemlig en fin mamma-julekjole der nå. Nå er du 16 uker allerede?? Tipper du kjenner spark en av de nærmeste dagene! Spennende! Magepoppingen er nok i gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #229 Del Skrevet 4. desember 2006 Takk! Kjolen kjøpte jeg faktisk på Lindex. Billig var den, også. Mamma tipset meg om å ikke kjøpe noe dyrt, for det var tvilsomt at jeg hadde lyst til å bruke en gravidkjole etter svangerskapet. 16 uker, ja! 16+2 i dag. Det går gradvis framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 4. desember 2006 #230 Del Skrevet 4. desember 2006 Kanskje jeg må ta en tur innom Lindex, da. Jeg skal på julebord fredag, og har i desperasjon bestilt en kjole fra Blooming Marvellous. Den har ikke kommet enda, og jeg er langt fra sikker på at den kommer i tide. Ikke vet jeg om størrelsen ble riktig heller... Huff, skulle gjerne hatt et alternativ, ja! La forresten inn et langt og forvirrende svar på spørsmålet ditt i min dagbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #231 Del Skrevet 5. desember 2006 Fjellrypa: Takk for svaret! Kjipt å vente på kjole som kanskje ikke dukker opp i tide. I dag er jeg supertrøtt. Har vært et skikkelig sovedyr, men blir ikke noe våknere av å sove... Hmmm.. Kanskje det hjelper å lese på eksamen! (Blæh...) Har endelig fått ut fingeren og bestilt meg time til fysioterapaut. Har vært til behandling før i år, mange ganger, for ryggen, men det har ikke hjulpet. Så nå skal jeg starte hos en annen fysioterapaut, satse på at det hjelper. Har ikke sånn vanlig ryggvondt, men ømme muskelknuter. Skulle få komme inn om et par uker. På torsdag skal jeg til legen for noe annet, men håper det blir tid til å høre etter hjertelyd, for jeg har fortsatt ikke lagt på meg et gram, og vil veldig gjerne høre at nurket har det bra. Ikke at jeg er superbekymret, men nok til at jeg ikke klarer å vente til UL om 16 dager. Skal vente med å kjøpe stoff til Mei Tai'en jeg har planer om å sy i jula, til etter ultralyden. Kanskje vi får vite kjønnet! Nei, får vel skjerpe meg på den eksamenslesinga.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 5. desember 2006 #232 Del Skrevet 5. desember 2006 Wow er du over 16 uker allerede Ja jeg får ikke med meg mye når jeg er innom så sjelde.....huff..... Plutselig så har du født og greier! Så flinke dere er til å ordne mat Pinnekjøtt er min favorittjulemat og jeg kan love deg at hele verden lurer på hvor jeg gjør av alt jeg spiser da...Det lurer jeg også på for jeg spiser MYE mer da enn til vanlig.Pappa prøver å holde følge hvert år,men må gi tapt Og vi er ikke småspiste til vanlig altså! Men nok om det! Lykke til med skolearbeidet,snart har du ferie og UL!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 5. desember 2006 #233 Del Skrevet 5. desember 2006 Har endelig fått ut fingeren og bestilt meg time til fysioterapaut. Har vært til behandling før i år, mange ganger, for ryggen, men det har ikke hjulpet. Så nå skal jeg starte hos en annen fysioterapaut, satse på at det hjelper. Har ikke sånn vanlig ryggvondt, men ømme muskelknuter. Skulle få komme inn om et par uker. ← Bor ikke du i Oslo-område? Har et veldig bra tips til deg isåfall. De driver bare med bekkenløsning. Kan sende deg en pm hvis du er intressert? Lykke til med lesingen! Går nok bra skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #234 Del Skrevet 6. desember 2006 Skytte: Pinnekjøtt er nammenam! Heldigvis har vi rester i fryseren. Gleder meg. Hehe, det går ned mye mat på julaften, ja! Vi og har pinnekjøtt, da, nammis! Og sossisser! Ja, tiden går ganske fort, du. Synes det er helt ufattelig at jeg har en liten baby på faktisk 16 cm! i magen. :-D Det er egentlig ganske stort. Sikkert ikke lenge til det blir et lite livstegn. smile: Har ikke merket noe bekkenløsningsymptomer enda, heldigvis. Så foreløpig skal jeg bare gå til fysio for ryggen. Skal bli godt å komme igang. (men dyrt... Frikortgrensa er jo på 2500 kr). I dag har jeg vært flink til å lese. Ikke vært så trøtt. Sambo hadde en teori om at jeg fikk litt for lite dagslys nå for tiden, så vi var ute og trasket i formiddag. Ser ut som det var en god ide. Har gått mange turer i det siste, men stort sett på ettermiddagen, og det er jo så tidlig mørkt nå. Lege i morgen. Det skal bli tid til å høre hjertelyden, altså! Gruer meg litt. Enn om det ikke er noe lyd. Nei, uff, vil ikke tenke på det. Blir bare så nervøs for alle symptomene jeg leser om som jeg mangler.. Går nok bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 6. desember 2006 #235 Del Skrevet 6. desember 2006 Tipper det går bra i morra jeg! Men jeg får det gratis nå siden ryggplagene kom i forbindelse med svangerskapet. Har kombinert rygg og bekkenplager da.... Åh.- det er jo helt fantastisk at vi har en liten krabat inni oss!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 7. desember 2006 #236 Del Skrevet 7. desember 2006 Lykke til i dag! Det gaar sikkert kjempefint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #237 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg har hørt hjerteslagene til lille søte krabaten vår!!!!! Ååå, det var ufattelig deilig å høre hjertet slå. Det var 160 slag i minuttet, noe som kanskje tyder på ? Ifølge Babyverden - jente eller gutt?. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 7. desember 2006 #238 Del Skrevet 7. desember 2006 Saa herlig! Jeg lurer ogsaa paa om det er hold i den teorien...har maalt mellom 146-160 slag i minuttet hos mitt lille nurk. Men jeg har ikke hoert at det er noe vitenskapelig hold i den teorien... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 7. desember 2006 #239 Del Skrevet 7. desember 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #240 Del Skrevet 9. desember 2006 Holly Hobbie: Har dere fått vite kjønn? Vi skal spørre på UL 21.des. Spent. Missbumblebee: Veldig mye som tyder på jente av slike tegn, men har fra starten av hatt sterk magefølelse for gutt. Vet det er litt teit, men har alltid trodd det blir en gutt, så det blir sikkert litt rart hvis UL viser jente plutselig.. Er så forberedt på at det skal vise en gutt. Vet ikke hvorfor jeg er så sikker, liksom. Merkelig. I dag hadde jeg en skummel opplevelse jeg ikke vil ha igjen. Satt på kafe, og ble gradvis kvalmere, og plutselig fikk jeg kraftig smerte i korsryggen på høyre side. Det var så jævlig vondt. Ble helt kaldsvett, og klarte såvidt å gå hjem. Men måtte bare komme meg hjem, hadde ikke lyst til å kaste opp ute, heller. Fant ut at jeg kunne trykke hardt på punktet på ryggen, og da klarte jeg å gå litt bedre. La meg i senga i to timer etterpå, før det endelig ga seg. Uff, det var skummelt, for jeg aner ikke hva eller hvorfor, liksom. Men er ikke bekymret for krabaten, for jeg hørte jo nettopp hjerteslagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå