Gå til innhold

Kakao skal bli mamma!

Kakao

Anbefalte innlegg

Epica: hehe, det kan nok hende, ja. Forstår det slik at 2.trimester skal være en veldig opplagt periode med masse energi. Håper det stemmer, for jeg er ganske trøtt om dagen. Men det gjør meg egentlig ingenting. Alt for lille babyen vår!

Pi@: Takk for det! Uff, det var så trist det som skjedde med spiren din. Her er en :dagens-rose: til deg. Skal innom dagboka di etterpå nå, og se hvordan det står til med deg.

Cr@sh: :klem:

marthepia: :klem:

Første svangerskapskontroll gikk fint. Var ikke noe GU, det hadde jeg trodd. Fylte ut helsekort for gravide og jeg fikk god tid til å spørre om alt jeg lurte på. :) Hadde seff skrevet ned ei hel liste med spørsmål. :ler:

Urinprøven viste litt sukker, litt eggehvite og litt hvite blodlegemer!... Hmmm. Men det var bare litt, sa hun. Forstod det sånn at det skal dyrkes på det, og eventuelt finne urinveisinfeksjon (?). Hvis jeg ikke husker feil. Jeg skal i alle fall ringe på om 1 uke.

Og ellers så har jeg visst tidligere fått påvist GBS...... :tristbla: Det er den streptokokken det døde noen barn av for ei stund siden. Stod i media: 8 spedbarn døde av bakterie. Her står det litt om bakterien: Dette er streptokokk B-bakterie (GBS) .

Jeg får lese litt om det, men prøve å tenke på at det anbefales å IKKE teste gravide for GBS rutinemessig. Dermed er det også mange som er bærer av bakterien som ikke engang vet det. Men søren, og, jeg måtte selvfølgelig være bærer.... :sur:

Skal ta en ny test etter helga som skal undersøkes grundig...

De siste to dagene har Kakaomannen og jeg vært på ei hytte uti ødemarka. Det var skikkelig romantisk med telys og pledd. Helt mørkt ute og vind, kjempekoselig å sitte inne med fyr på peisen. :hjerter_rundt:

Endret av Kakao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det går helt sikkert bra. Men godt at jeg får sjekket det opp grundig i uken som kommer. Føler meg ikke helt trygg på dette. Det måtte jo liksom være noe... :forvirret:

Var litt overrasket over at jeg hadde litt sukker i urinen, trodde det hang sammen med at en spiste mye sukker, jeg. Jeg har spist veldig sunt lenge nå.. Sikkert ikke så enkel sammenheng. ;)

Nå har den vordende far sovnet i godstolen på stua. Tror jeg skal lage litt middag til han, til han våkner. Ganske trøtt i kroppen i dag, så jeg tar Toro til hjelp i dag. Chicken tandoori er godt. :sikle: Ikke så sunt, da, men det er da helg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det begynne å vises på magen allerede? :klø: Tror det er for tidlig, mener jeg har lest uke 11-12 som tidligst... Det kan jo være bare at magen er oppblåst eller noe. + at jeg har sluttet med mageøvelser?

Lurer på hvor tidlig magen vil vises. :) For meg kunne den godt ha kommet allerede. Trenger ikke å bli superstor, men bare sånn at jeg ser at det er noen der inne. :) Føler meg fortsatt ikke noe kvalm, kun trøtt. Har ikke fått trent i det siste pga forkjølelsen, men skal snart begynne på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iss: hei på deg!

Jeg har fått megapupper!!! :overrasket: Helt seriøst, de har blitt så tunge og store, og jeg er bare i uke 8..... :klø: Før var jeg litt fyldigere og hadde bh på 70 E, men i de siste månedene har den ikke sett "fylt opp" ut. Stoffet buktet seg, siden det ikke var helt spent. Nå fyller jeg 70 F til randen... Går ut fra at utviklinga roer seg litt! Ellers får jeg litt problemer... :ler:

Mr. Kakao er såre fornøyd, da. :sjenert::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puppene vokser, ja! Mine vokste ganske mye tidlig, og så stoppet det opp. De BHene jeg kjøpte i uke 14 passer enda, så det sier vel sitt. Da var jeg 2 cup-størrelser opp, så det holdt for meg. :)

Når det gjelder magen: Jeg var helt sikker på at magen min forandret seg da jeg var 8 uker. Det ble ikke gravid-mage av det, men den var anderledes. Det var vel musklene som slappet av, har jeg fått høre. Det skjer visst automatisk, jeg trente fortsatt helt som normalt med situps osv. Det var rart, og føltes egentlig ikke særlig bra. Følte meg bare småfeit... :ler:

Endret av Fjellrypa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrypa: Ja, det er nå endelig bra at de slutter å vokse snart. Er fornøyd nå. :ler:

Fortsatt så synes jeg magen vises litt, altså. Synes dette er veldig spennende. :hoppe: Skulle ønske jeg ikke var så trøtt om dagen, men jeg skal ikke klage. Helt ulikt meg å måtte sove en dupp hver eneste dag..

I dag fikk jeg brev fra sykehuset om UL! :) Skal dit om tre uker. Gleder oss stort til å se lille spiren. Håper inderlig at alt er i orden med den lille! Jeg har jo vært så mistenkelig lite kvalm... Men satser på at alt er i orden. Håper tre uker går fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

:ler: Den mannlige delen av svangerskapet er sjelden misfornøyd med puppeutviklingen nei!!

Jeg begynte å trives best i tøybukser rundt uke 8.Man forandrer seg i kroppen,det er helt merkelig!

Har du begynt å ta magebilder? Jeg tok hver uke og nå er det sååå morsomt å se utviklingen!Syns jeg var så tynn plutselig i starten,men etter å ha båret på en gigamage i flere mnd er det kanskje ikke så rart :ler:

God helg snuppis! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAEN!! :frustrert::kjempesinna::sinna:

Kan hende at det er graviditetshormonene som herjer i meg, men jeg har akkurat sett den nye reklamen for Møllers tran! En søt liten unge som ligger og sover, ser nesten ut som han er død... :tristbla: Så jeg tenkte kanskje noe sånt som å passe seg for krybbedød eller noe. Men så SPRETTER ungen opp på et mikrosekund, som hentet rett ut fra en SKREKKFILM! Faen, jeg ble så redd! Skrev en skikkelig forbanna mail til Møller nå, men så slettet jeg den. Sikkert hormonene som spiller meg et puss, og tviler på at det blir noe bedre av å maile Møllers tran, akkurat. :roll: Så jeg klarte å besinne meg. Får håpe at jeg fikk skrevet det av meg nå. :forvirret:

Unnskyld all banninga.. :sjenert: Ble så opprørt...

Skytte: Alltid et gladinnlegg fra deg! Nå ble jeg blidere her. :) Ja, tar ett magebilde hver uke, startet 5+0. Synes jeg så en forskjell fra det første bildet til det siste 8+0. Spent på søndagen når jeg skal ta 9+0, for jeg er sikker på at magen har blitt større. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Håper alt står bra til med deg, og at du får en kjempefin helg!

(den reklamen er det visstnok mange som reagerer på, og jeg hørt at de skal forandre den, lage den litt mer livaktig, skulle visst komme i ny utgave i løpet av noen uker!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missbumblebee: Ja, det høres bra ut! Bra det er flere som reagerer på den, og ikke bare meg. :rodme:

God helg til deg, også! :klem:

Nå skal jeg ut og sykle i marka. Ikke noe gjørmestier eller røtter for meg, tar vanlige grusveier, tenker jeg. Og selvfølgelig kakao på ei av hyttene! Tror det er litt derfor jeg har kalt meg Kakao, for jeg er en skikkelig kakaoperson hver vinter. Skiturene går ofte innom de koselige hyttene i marka. Ah, nå kjente jeg at jeg gleder meg til snøen kommer. :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig lørdag. :) Hadde fin sykkeltur i marka sammen med sambo og en kamerat. Spiste deilige vafler. :sikle: Hadde to sportsbh-er på, og puppa bevegde seg ikke en millimeter! Veldig fornøyd.

Naboene har fest, så ingen vits i å legge seg riktig enda... Selv om jeg begynner å bli ganske trøtt. :sove:

18 dager til ultralyd!! :hoppe: Jeg både gleder og gruer meg. Enn hvis babyen ikke lever.. :tristbla::grine: Da måtte jeg vel ha blødd, vel? :sjenert: Men dette er bare et blaff som kommer innimellom. Jeg tror mest på at den lever, og i følge babyverden beveger embryoet på seg i morgen! :) Ser for meg et søtt lite romvesen inni der. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt sikker på at du ville ha merka noe hvis knøttet i magen ikke hadde levd. Jeg hadde jo den mikroskopiske blødningen rundt da magetrollet døde og noen dager etter fikk jeg rosa utflod. Selv ved en MA vil det komme litt farga utflod/blod fikk jeg beskjed om. Jeg mista også kvalmen, men det tenkte jeg ikke på før etterpå. Har du aldri vært noe spesielt kvalm er ikke det noe å tenke på, ikke alle som er det ;).

Skriver ikke det her for å skremme det, bare for å berolige deg. Jeg tror alt står bra til :).

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Her har jeg ikke vært før!!!!

Så har vi jo termin rundt samme tid! Kjenner meg igjen i puppevondt og at de vokser. Nå håper jeg faktisk de roer seg litt for det er jo så ømt, så kan mannen bare fortsette å sikle på! :ler:

Jeg er ikke noe kvalm jeg heller men jeg tror da det er noe der for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfattet Møllers Tran-reklamen på akkurat samme måte som deg... Trodde jeg skulle d***e i buksa når ungen spratt opp... :sinna:

Kan :ler: litt av det i ettertida da, men... Fy f**n som jeg skvatt jeg også!

:klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia du!!

Møller har virkelig bæsja på leggen med den reklamen,jeg gyser også av den.Helt fæl syns jeg...

Åh..Har du også begynt kakaosesongen ja! Det er så nammmm!! Husker i vinter da jeg var gravid og sykemeldt,kosa meg med kg og kakao*lykke* Det var så bra!

Det blir spennende med UL!! Man tenker noen tanker men i de aller aller fleste tilfeller går det bare bra!Ikke bekymre deg nødig!

Ha en herlig dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med så masse besøk!! :hoppe: Nå ble jeg glad.

Pi@: Ja, det beroliget meg det du sa. Da er sikkert alt i orden inni magen. :)

smilie: Gratulerer med spire i magen! Så gøy at vi har termin nesten samtidig. :-D Ja, de puppene vokser, gitt. Eller, de har roet seg litt nå da, heldigvis. Kan godt holde seg slik ei stund. :ler: Må innom og se om du har dagbok en gang når jeg får litt bedre tid. Har lærerpraksis denne uka og neste på en ungdomsskole, så det er litt hektisk med mye planlegging av timer og sånt. I hvert fall for en fersking som meg. ;)

Cr@sh: Ja, jeg tror Møllers tran-reklamen har fått mange til å skvette veggimellom de siste dagene! :roll: Jeg har heldigvis bare sett den en gang. So far..

Skytte: Kakaosesongen er under opptrapping. :danse: Ganske kaldt ute innimellom nå. Om en måned så kanskje det kommer snø, også. Tror det blir mange koselig pledd og kakao-stunder i vinter. :hjerter: Herlig når det er mørkt og kaldt ute.

15 dager til UL! Gleder meg. Føler meg tryggere nå. Har nemlig ganske tydelig bul på magen på kveldstid. :danse: Sambo kommenterte det, og ble kjempeivrig. Han synes dette er veldig spennende! :)

Rekker ikke innom noen dagbøker nå, dessverre. Skal være lærer i to timer i morgen, og har ikke kommet helt i gang med forberedelsene. Jeg er sånn at jeg må planlegge alt, hvis ikke så blir jeg så utrygg. Går helt ok med forandringer, men må liksom ha en detaljert plan i bunnen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med så masse besøk!! :hoppe: Nå ble jeg glad.

smilie: Gratulerer med spire i magen! Så gøy at vi har termin nesten samtidig.  :-D Ja, de puppene vokser, gitt. Eller, de har roet seg litt nå da, heldigvis. Kan godt holde seg slik ei stund.  :ler: Må innom og se om du har dagbok en gang når jeg får litt bedre tid. Har lærerpraksis denne uka og neste på en ungdomsskole, så det er litt hektisk med mye planlegging av timer og sånt. I hvert fall for en fersking som meg.  ;)

15 dager til UL! Gleder meg. Føler meg tryggere nå. Har nemlig ganske tydelig bul på magen på kveldstid. :danse: Sambo kommenterte det, og ble kjempeivrig. Han synes dette er veldig spennende!  :) 

Rekker ikke innom noen dagbøker nå, dessverre. Skal være lærer i to timer i morgen, og har ikke kommet helt i gang med forberedelsene. Jeg er sånn at jeg må planlegge alt, hvis ikke så blir jeg så utrygg. Går helt ok med forandringer, men må liksom ha en detaljert plan i bunnen.  ;)

Det er så gøy å høre med andre som er ca like langt for det høres så likt ut! Mannen kommenterte også magen min! Den kom egentlig i går, sånn ordentlig. Nå er den hard nederst og det har den ikke vært før.

Ellers har puppene mine også roet seg litt de siste dagene så nå kan jeg ligge på magen igjen! :ler:

Så du skal bli lærer? Lenge igjen?? Det blir nok et spennende yrke med ingen like dager! Trives du på u-skolen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smilie: Så gøy at dere også merker at det skjer noe med magen! :danse: Jeg har hørt det der med at magen skal bli hard nederst, men det tror jeg ikke jeg kjenner enda. Men veldig fornøyd med at den vises, ja! :Nikke:

Jupp, er ferdig lærer før sommeren 07. Eller hehe, jeg skal i permisjon sikkert fra april av, så da blir jeg offisielt ferdig til sommeren 08. ;) Er egentlig veldig fornøyd over tidspunktet barnet kommer på. :) Bare bittelitt igjen på skolen, det er sommer rett etterpå +++.

Dagene er veldig forskjellige som lærer, det skal jammen være visst! Det er bra! Jeg har bare noen få timer, heldigvis! Puh... Bruker jo to-tre timer til å planlegge 1 time... :hår: Hehe, sånt som kommer med erfaring! I dag gikk det veldig fint. Hadde en naturfagstime som gikk toppers. Og så trenger vi ikke snakke om timen før... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...