Gå til innhold

Kakao skal bli mamma!

Kakao

Anbefalte innlegg

Hihi, det har du helt rett i, Skytte! :nissevink:

Holly Hobbie: Der traff du fokuset mitt. For det er akkurat dette som bekymrer meg stort om dagen. Er gravid i uke 6 nå, og det skjer masse viktige ting i disse ukene for fosteret. Og så skal jeg måtte gå rundt og stresse... :tristbla: Synes det er kjempedumt. Men det er ikke bare å ikke stresse, heller. Jeg må bare følge tempoet på skolen. Skal lære meg å prioritere og bli skikkelig strukturert...men det er jo ikke gjort over natta, det heller, da. ;)

Nå har jeg aller aller mest lyst til å skrive i "min svangerskapsdagbok" jeg fikk i posten! Men jeg må gjøre ferdig noen forberedelser til i morgen. :sur:

Jeg har hatt en skikkelig fæl dag i dag... om det er hormoner, vet jeg ikke.. (?) Men alt har gått på tverke, og jeg får bare lyst til å legge meg under dyna. (under dyna og lese gravid-ting ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok mest ditt eget velbehag det gaar utover naar du stresser, den lille er nok travelt opptatt med aa vokse og utvikle seg og enser nok ikke at du fyker rundt!

:klem:

Haaper dagen i dag blir lettere! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig du har rett! :enig: Samtidig som jeg har lest at fosteret påvirkes av om moren er sint, glad, trist, frustrert. Skal i alle fall forsøke å stresse mindre framover.

Er 6+2 i dag i følge babyverdenen. Føler det er så lenge til jeg skal til legen... Skal ikke dit før i uke 9.. Det er lenge til..

Dagen i dag har vært mye bedre enn i går. Gikk fint på skolen, og jeg har fått tatt det mer med ro. Gårsdagen var helt pyton (:sinna:), så det var godt å få en god dag. Nå skal jeg forberede meg skikkelig til i morgen, slik at jeg får en god og rolig dag i morgen, også. :)

Følte en anelse morgenkvalme i morges, men kroppen er foreløpig veldig snill. Har fått ømme pupper! :sjarmor: Kjenner det bare når jeg tar av meg bh'n før jeg legger meg, men nok til at jeg endelig føler meg litt gravid. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for ømme pupper, fint med noen tegn på graviditeten :).

Skulle virkelig ønske at jeg hadde vært så lite hysterisk :sjenert: at jeg kunne klart å vente med den første legetimen til uke 9. Jeg tror faktisk tida går fortere da, men skjebnen vil det anderledes for meg. Det fine er at det er individuell oppfølging av gravide slik at vi skal få så lite/mye oppfølging vi trenger.

Det er så fint å lese at du ikke bekymrer deg :). (Bortsett fra litt stress og slikt da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ømme pupper er digg. :ler:

Hehe, Pi@, morsomt at du nevner at du ikke hadde klart å vente til uke 9 med legekontroll, for jeg ringte tidligere i dag til legekontoret og fikk den framskyndet til uke ca 7,5, altså onsdag! :ler: Gleder meg til å endelig "komme i gang".

Og her kommer nok litt bekymring, allikevel:

Jeg har hatt ganske dårlig mage i det siste. Så jeg hadde lyst til å ta opp det med legen. Kan virke som jeg plutselig ikke tåler melk... :klø: Har faktisk sjekket opp dette for et år siden, og da fant de ut at jeg tåler det.. Har hatt litt mageproblemer før, men vært fin helt til jeg fant ut at jeg var gravid.

Grunnen til at jeg er litt bekymret, er at TRE stykker den siste uka har sagt jeg har blitt så tynn... :klø: Hmmm.. Var 60 kg i april, og greit at jeg gikk gradvis ned 3 kg før august (mye trening, ingen bevisst slanking), men jeg spiser som en hest, og nå etter at jeg ble gravid har jeg mistet ytterligere en halv kg.. Noen ville ha jublet over dette, men jeg har ikke lyst til å ta av når jeg er gravid, da. :tristbla: Så derfor er jeg veldig glad jeg fikk framskyndet 1.svangerskapskontroll, slik at jeg får sjekket litt blodprøver og sånt. I tillfelle noe er litt galt, f.eks. noe bakterielt eller noe.

Nå skal jeg lage laks i ovnen til kakaomannen kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tatt av 1-2kg siden jeg ble gravid uten at jeg har tenkt noe på det. Blitt litt flinkere på å tenke på hva jeg har putta i munnen :ler:. Har lest at det er vanlig både med vektoppgang og vektnedgang helt i starten, men uansett godt du fikk framskynda timen når du er bekymra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det har du helt sikkert rett i, Pi@! Når jeg tenker meg om, har jeg vært ekstremt sunn siden jeg fant ut at jeg var gravid.. Var jo sunn før, også, men det ble jo av og til litt cola og potetgull og sånt, som jeg ikke har i meg nå om dagen.

Jeg er nå snart nede på 56 kg, skal nevne det for legen, men det er sikkert ikke noe å bekymre seg for. Jeg spiser jo mer enn nok.

Nå er jeg hjemme alene + ferdig med skole for denne uka! + ikke noe lekser i kveld. Det vil si: jeg kan sitte og kose meg med svangerskapsdagboka mi i heeeele kveld! :hoppe: Glad jeg har skrevet inn masse her på KG, så jeg vet hvilke tanker jeg har hatt i det siste. Gleder meg til å se i boka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg hjemme alene. Har fått skrevet en del i "Min svangerskapsdagbok", og nå driver jeg og koker maiskolber! :sikle:

Så godt å kunne nyte litt fri...endelig. :Nikke: Har vært ei tøff uke på skolen med mange framføringer og mye planlegging og forberedelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig har jeg blitt superforkjølt på no time. :tristbla: Hvor kom den fra, liksom? :klø:

Håper det er noe kortvarig, orker ikke å være snørrete ei hel uke. Tenker jo litt på spiren, også, men det er da vanlig at gravide også er forkjølte. Kanskje spiren får dannet litt antistoffer, hva vet jeg.

Kakaomannen mente at jeg måtte fetes opp litt. :ler: Så i dag har han vært på butikken og kjøpt wienerbrød (spiste bare litt, da, for det er ikke så veldig fristende med klæsj-mat for tiden..). Og så skal vi på kinarestaurant i dag, ikke at de har så fetende mat at det gjør noe, men jeg trenger en skikkelig kraftig pekingsuppe for å rense opp i nasen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg har smittet deg? :ler: Jeg fikk nemlig forkjølelsen kastet på meg på torsdag, og har vært det siden, med feber og det hele.. Kanskje er det et datavirus? :tunge1:

Bare innom for å ønske deg god søndag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Når du er gravid, dempes immunforsvaret litt så du ikke skal støte ut spiren (spiren er nemlig ett fremmedlegeme). Det gjør deg også mer utsatt for infeksjoner. Så vet du det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sikkert et datavirus. :ler:

Begynner alt nå å bli mye mye bedre. Ofte er man jo snørrete i en uke når det først begynner, men nå er jeg på 3.dagen, tror jeg.

Jeg leste det der, jeg og, at immunforsvaret blir satt ned. Jeg tåler noen sykedager, bare spiren holder seg på plass. Det er så utrolig at det er en spire inni magen min. Jeg tror egentlig ikke at jeg helt har skjønt det enda.. :sjenert: Altså, jeg vet jo at det er det, men jeg tror jeg blir litt mer overbevist av UL, eller f.eks. kvalme.

Har planer om å ta en privat ultralyd rundt uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huhei på deg!!

Jeg lå strak ut i influensa og trodde jeg skulle stryke med her i vinter,var litt bekymret for lillegull men det gikk bare superdupert!

Det beste for alle parter er sikkert å slappe mest mulig av og ta godt vare på seg selv!

Bra det går fint på skolen og berg-og-dalbane dager har vi alle så det er helt normalt,det er bare å bite sammen tenna og vente på at de dumme dagene går fort over :)

Håper du koser deg masse! Den dagboka er bra ja!

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skytte: :klem: Jeg synes jeg merker allerede at jeg må ta det mer med ro, og hvile mer i løpet av dagen. Synes det er greit, jeg. Har liksom en ekstra god grunn til å ligge litt på sofan. :ler:

Begynner å bli ganske bra av forkjølelsen, tenker jeg er frisk i morgen.

Pi@: :klem:

I dag har jeg hatt superømme pupper! :overrasket: Sambo ga meg en klem, hvorpå jeg måtte kauke AU!. Stakkars han hoppet litt skremt tilbake. :sjenert: Men han skjønte fort at det var puppene som hadde slått til, for de har blitt gradvis ømmere i det siste. Sikkert fordi de vokser sånn inni hampen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+2 i dag.

I dag var sambo og jeg på IKEA for å titte litt + spise middag. Elsker vegetar-falafel'en de har. :sikle: Og så var vi innom barneavdelingen og så på babyseng, stellebord, dynetrekk ++.

Likte veldig godt dette stellebordet. God plass til beina under, slik at en ikke må stå bøyd i ryggen. Godt å få et bein på skrå under.

I morgen er det første svangerskapskontroll! :hoppe:

Det begynner og bli mer og mer virkelig dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det begynner og bli mer og mer virkelig dette.  :)

Og tiden går bare fortere og fortere skal jeg love deg!! :hoppe:

Særlig 2. trimesteret.. for meg at least! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...