Gjest Donna Skrevet 15. januar 2003 #1 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg er alltid redd for lynnedslag i pc eller modem - for det er så forbaska dyr å ordne opp i dette etterpå. Men så er det vanskelig å vite da når det er utrygt og man ikke bør bruke pc'n. I Stavanger i dag er det nå en del vind, og det er mørkt på himmelen. Synes også jeg hørte i radioen i dag tidlig at det var meldt torden(??)...Noen som har formeninger om dette med databruk og dårlig vær? Jeg har nå ADSL linje (telenor) ....før hadde jeg vanlig internett med innebygd modem - og opplevde to lynnedslag som forårsaket den god del problemer ...(særlig siden det var VELDIG mange andre som opplevde det samme og trengte reparasjoner ..hehe tror vi ventet over 14 dager på å få maskinen tilbake den ene gangen).. Når drar dere ut alle ledningene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 15. januar 2003 #2 Del Skrevet 15. januar 2003 Kanskje du kan investere i en sånn "sikker" kontakt? Vet ikke hva de heter jeg, men de skjermer alt som er koblet til fra lyn og torden. Verd pengene sine hvis du bor i områder med mye uvær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 15. januar 2003 #3 Del Skrevet 15. januar 2003 Trekker ut kontaktene med en gang det braker.. (hører torden) Hvis jeg reiser vekk lenge, trekker jeg alltid ut kontaktene på PC, TV o.l. Du kan invistere i et overspenningsvern. De er ikke så dyre. Hvis lynet slår ned i strømnettet, slår forhåpenligvis overspenningsvernet ut. Det er dette alle bedriftene bruker for å sikre PC-utstyr (mm) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 16. januar 2003 #4 Del Skrevet 16. januar 2003 Jepp, overspenningsvern er tingen. Men jeg bruker helst å nappe ut alle kontaktene, selv om det tar sin tid... Men jeg napper ut tv'n også jeg, da... Når det tordner og lyner... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 16. januar 2003 #5 Del Skrevet 16. januar 2003 hehe napper ut TV'n jeg også ........+ + + bare sånn i tilfelle liksom ...*ler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå