Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksamen er til våren, men allerede nå er det mange frisørsalonger som trenger modeller som kan sitte modell for dem.

Du trenger ca 2-3 timer i begynnelsen av hver uke(torsd-lørd er det mye å gjøre i de fleste salonger)

De farger og klipper ikke, bare setter det opp, ikke vask håret samme dag, da blir det vanskelig å glatt å jobbe med.

Koster ingen ting, du får ikke betalt, bare en flott oppsats, ideer og masse velvære---og så har du hjulpet noen!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overalt. Så lenge det er en lærling der, så kan du høre med dem. Sett opp en time.

Jeg er hos min ca tre ganger i måneden.

Jeg har laaaangt lett nodisk hår, veldig vanlig. Noen lærlinger tør ikke kaste seg ut i det, så neste gang du går forbi noen NIKITA salonger el lignende, hør om de trenger modeller.

• Liker 1
Skrevet

Og da får de sette opp håret ditt som de vil?

• Liker 1
Skrevet

Ja, de trener masse på brudeoppsettninger, de er helt nydelige!

Ellers alt innen selskaps-oppsetning, komplisert i mine øyne.

det tar bare ca 3 timer, for de er ikke helt stødige på teknikker, og etterpå ser man ut som kongelig.

Eller om du vil de skal ta ut alle spenner og børste det før du går, så gjør de gjerne det.

Har gjort dette i årehvis. Og mange er riktig flinke tilslutt.

Skal finne bilder på oppsett jeg har fått... ett øyeblikk

• Liker 1
Skrevet

Hmmm, der høres jo kjekt ut.... Noen som vet om noen i stavanger?

Skrevet

Jeg gikk mange hårshovs for Wella tidliggere. Det var også kjempe fint. Jeg fikk masse gode tips og fikk ofte en ny fresh farge.

Skrevet

Så gøy! De bildene var jo flotte frisyrer, spesielt den første.

Skrevet

Var med på det for maaange år siden - resultatet ble så flott at jeg bare måtte sove med det for å kunne vise det frem på skolen neste dag. :ler:

Skrevet

jeg har også gjort det. Og måtte sitte så lenge ( 5-6 timer) at det gidder jeg aldri igjen.. kan liksom ikke bare reise deg og gå heller når lærlingen sliter. ;)

• 7 måneder senere...
Skrevet (endret)

man kan avtale på forhånd hvor lang tid det skal ta.

Jeg sitter kun 3 timer. De burde fått til noe til da.

Gå inn på linken space som ligger under min signatur, scroll nedover under de bildene som kommer automatisk opp

der det står FLERE ALBUM

der skal det være ett som heter HÅROPPSATS 22. april

Og se hva de har fått til. 12 bilder

klikk på bildet om du vil se det litt større...

(kult om dere legger inn kommentarer der)

Endret av M.P
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vil også.!! Kan jo sitter å lese en bok eller til en prøve i mellomtiden=P

Gjest Fruktfat
Skrevet

husk at om dere sitter modell til svenneprøve (som ikke bare er på våren) så må dere være med på svenneprøva (=ta dere fri fra skole/jobb)!

ellers er det kjempefint med folk som vil sitte modell, gå innom salonger og hør!

(hilsen frisør)

Skrevet

Eneste grunnen til jeg hadde giddet, er om jeg skulle giftet meg og ville se forskjellige frisyrer, eller om de kunne ha satt det opp før jeg skulle i selskap.

Men å sitte der i mange timer og bli stiv og støl, og så gå ut i offentligheten med en frisyre som ser helt malplassert i miljøet..

Og at de skal ta ut spennene og børste det ut hjelper jo ingenting, da har jeg jo sittet der for ingenting.

Hjelpe andre -. Ja, gjerne det, om jeg kjenner lærlingen.

Skrevet

Gjorde det litt for endel år tilbake og det var tidvis gøy men nokså tidkrevende. Og jeg tror ikke håret har så godt av all tupperingen og all den gre-ingen..... Den gang var det i alle fall dårlig med sponsing av påfølgende kuring :ler: Men, man hjelper jo noen, da - og det liker jeg.

Skrevet

Skulle gjerne fått noen tips når det gjelder oppsetting av mitt nordisk glatte hår, men siden jeg jobber er dette uaktuelt. Gidder ikke å ta meg fri fra jobb for dette!

Skrevet
husk at om dere sitter modell til svenneprøve (som ikke bare er på våren) så må dere være med på svenneprøva (=ta dere fri fra skole/jobb)!

ellers er det kjempefint med folk som vil sitte modell, gå innom salonger og hør!

(hilsen frisør)

satt ikke modell på svenneprøven, skulle på ferie da. Tar meg heller ikke fri pga av noe sånnt.

Trenger de en modell å trene på er det greit, jeg velger kun dager jeg ikke er opptatt på.

Skal de pushe på meg å faktisk tape penger på det, DA er det å kreve for mye.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...