Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Har man ingen rett til å få avslag i pris, eller krav på at frisøren retter opp arbeidet om frisyren er blitt misslykket? Jeg tok premanent og klipp og betalte 1850,- for det, så ikke ut da jeg kom ut fra frisøren... Jeg har prøvd etter alle kunstens regler å få krøllene til å reise seg i hele håret, men det er forsatt helt flatt på hele toppen av hodet... Jeg gikk og forsøkte å få de til å rette det opp, men det ville de ikke da håret ville bli for tørt om de krøllet det en gang til. Grunnen til at det ble sånn var fordi frisøren hadde brukt for store ruller og klippet håret alt for mye opp. Det var ikke den sveisen jeg ville ha, men frisøren insisterte på at hun visste best. De ville helle ikke gi meg avslag i pris. Det eneste de kunne gjøre var å klippe vekk nesten alt håret mitt for å "rette opp skaden" og det ville jeg jo ikke. Har jeg ingen rett til å få igjen penger eller noen ting??? Utrolig kjedelig å betale 1850,- for å få ødelagt håret sitt.
Gjest Tanita Skrevet 16. september 2006 #2 Skrevet 16. september 2006 Hvilken salong var det? Vel de BURDE gi en eller annen kompensasjon siden de gjorde en så dårlig jobb. Har du snakket med sjefen på salongen?
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #3 Skrevet 16. september 2006 Studio Alf, skal visstnok være en av "de beste" i norge men... Men har jeg i det hele tatt krav på noe? Tror jeg må få med meg noen som tør å si fra litt bedre enn meg...
Gjest Tanita Skrevet 16. september 2006 #4 Skrevet 16. september 2006 Jeg syns de burde gi deg pengene (iallefall noe av det) tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #5 Skrevet 16. september 2006 Klart du har rettigheter. Tror frisørers tjenester er regulert av håndtverkertjenesteloven. Dersom arbeidet er mangelfullt utført kan du kreve retting eller prisavslag dersom retting ikke er aktuelt. Eventuelt få dem til å betale for å få utført arbeidet hos en ny frisør som du har tillitt til.
smile Skrevet 16. september 2006 #6 Skrevet 16. september 2006 Jeg gikk tilbake en gang og de klippet meg på nytt og rettet opp uten et sukk!
Smascha Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 Studio Alf, skal visstnok være en av "de beste" i norge men... Men har jeg i det hele tatt krav på noe? Tror jeg må få med meg noen som tør å si fra litt bedre enn meg... ← Du har rett til å klage, og å få prisavslag/retting hvis du ikke er fornøyd med resultatet. Men det må være "rimelig grunn" for klagen, som det heter. Altså at frisøren forsto før hun begynte at det ville vere vanskelig å få det ønskede resultatet uten å si ifra. Det er veldig vanskelig med klager i forhold til frisering. Synet på hårsveiser er ofte objektivt, og her kan frisøren vise til at hun/han har gjort det du ba om og betalte for: vask, permanent, (opp)klipp osv. Gå innom frisøren en dag, og forklar situasjonen. Løsningen kan kanskje bli gratis antipermanent og? Det har funka supert på meg. PS: blir ikke fint hvis du har bleika hår. ¨ Lykke til! Men hvis du har langt hår er det jo uansett umulig å få krøller oppe på hodet, uten å gå inn for afro. Hvis det var afro du ba om, og ikke fikk, skal de jo såklart rette dette opp.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 Jeg klippet meg på Strømmen storsenter og ALDRI mer. Elendig klipping!!! Hun brukte 10 min. Det er greit nok at jeg har tynt hår men men.......
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #9 Skrevet 21. september 2006 Men hvis du har langt hår er det jo uansett umulig å få krøller oppe på hodet, uten å gå inn for afro. Hvis det var afro du ba om, og ikke fikk, skal de jo såklart rette dette opp. Jeg har tatt krøller før, hos en annen frisør. Da fikk jeg krøller over hele håret, også på toppen. Jeg vet ikke om det har noe å si at jeg har mye fall fra før, men det funket hvertfall sist. Frisøren og sjefen hennes forklarte meg at det var fordi håret var såpass oppklipt og rullene så store at det ikke kom på toppen. Siden det var frisøren som instistrerte på at det ble best så stolte jeg på henne. Jeg orker ikke gå tilbake enda en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå