Gå til innhold

nett-kjærester..........

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei alle sammen.

På grunn av temaet skjønner sikkert de fleste at jeg vil være anonym.....

Ja, dette er vel et av de moderne "problemene" --for flere enn meg kankskje? Jeg er i slutten av 20-årene, gift og har 2 barn. Jeg er mye alene da mannen min jobber mye. Jeg har savnet at et menneske gir meg oppmerksomhet og har tid til meg......Jeg har nå truffet en mann på nettet- og kun på nettet foreløpig. (Vi bor mange timer unna hverandre.) Vi har skrevet masse mail og sender daglig mange tekstmeldinger til hverandre.....vi er rett og slett blitt forelsket og er heltente på hverandre. Jeg synes egentlig dette er litt leit, både fordi jeg jo er glad i mannen min- og fordi jeg har fått følelser for denne nye mannen. Kan jo nevne at han også har en partner, men han tror han kommer til å gå fra henne snart. Ikke pga. meg, men pga. et dårlig forhold dem i mellom.

Er det noen som har erfaringer fra slike forhold- jeg vil så gjerne høre om andres erfaringer og meninger om dette temaet.......

Hva gjør jeg??

Er takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kjære vene, tenk om han er en sånn datanerd med kulemage og flaskebunner... Hold på mannen din, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du må kutte ut denne nettvennen din før det utvikler seg til noe mer! Nettvenner som man blir forelsket i er en uting, så dropp det! Du vet hva du har, men ikke hva du får. Og hvis du ikke dropper kontakten med ham omgående, synes jeg du skal fortelle mannen din om situasjonen. Slik som du holder på nå går ikke an!

Forresten er min erfaring at forelskelser over nettet er innbilte forelskelser. Du er faktis ikke forelsket i denne personen, men i selve forelskelsen. Og det at noen viser deg oppmerksomhet og gir deg komplimenter er ikke grunn til å å få følelser for noen andre!

KUTT DET UT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vet i allefall at han ikke er en datanerd med kulemage og Cola-bunner......Har jo bilder da. Men jeg skjønner jo at dette ikke er så lurt...Det er bare det at det er noe som stemmer mellom oss- mange felles interesser osv. Vi har det rett og slett hyggelig sammen.......ikke noe galt skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men hør hva jeg sier: kutt dette ut. At dere har felles interesser og at dette virker bra stemmer sjelden. Man danner seg et feil bilde og det er ytterst sjelden at det inntrykket man faktisk har stemmer!

Og hvis du virkelig mener at dette er så bra så gå fra mannen din først. Du må ta en avgjørelse på fremtiden før du faller for noen andre! Såpass respekt fortjener mannen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var det da du ble forelsket i mannen din? Følte du ikke det samme da? Tenk deg om før du velger noen som du vil føle det akkurat det samme om noen år...

Du har hatt en mangel i forholdet ditt, og du har valgt dette med å fylle dette med fra noen andre. Du har lekt med ilden, fått fyr på vedkubben, og nå er det opp til deg om du vil tenne et nytt bål, eller holde ved like det gamle.... Men husk at det nye vil nok være akkurat som det gamle om noen års tid..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dropp han!!

Selv om du har forelsket deg i han på nettet, blir det absolutt ikke det samme å møte han. Det er hvertfall min erfaring. Personer en chatter med eller skriver mail med, viser seg som oftest å være en helt annen når en først møter de.

I tillegg har du jo en mann du er glad i, og to barn. Prøv heller å reparere forholdet du har, og hold deg unna nettvennen din. Du burde også være ærlig med mannen din, og fortelle han om situasjonen. Føler du at det mangler noe siden du oppsøkte denne nettvennen din?

|Maria| icon_razz.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du savner noe i forholdet ditt, og nå har du fått noe som du kan leve på. En som vil flørte, som gir komplimenter, som får deg til å føle deg levende igjen...det du savner fra mannen din.

Det er så lett å forelske seg i det å være forelsket....men hva om dere møtes og liker hverandre? hva med mannen din som du sier du er glad i? og barna deres?

Sug tak i mannen din og fortell ham hva du savner og at det er ham du savner det fra...

Etterpåklokskap har ofte en vond bismak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du... icon_smile.gif

Tro meg: Dette kan ikke være en forelskelse hvis du ikke har truffet han !!!

Er det ikke heller en forelsket i forelskelsen-følelse du har her? Ja, jeg bare spør jeg... icon_wink.gif

Og hva mere er: Hvis dette du NÅ opplever er så spesielt, så velg han da vel. Bryt med din samboer, og start på nytt med din nett-venn. Jeg ønsker deg lykke til.

Eller er det allikevel spenningen du er ute etter her egentlig? Personen kommer i andre rekke muligens... Ja, ikke vet jeg.

Men uansett: Jeg håper du velger riktig !!!

For DET kommer du i anstendighetens navn ikke utenom... valget av riktig partner - -

Godt valg! For du hadde nok ikke planlagt å ha begge...

Et spørsmål til slutt: Hvordan ville du reagert om det var din mann som hadde lagt inn dette innlegget? For , er det tillatt for deg, så må det også være det for mannen din. icon_wink.gif Og hvem vet...^^;

Vennlig fra Venus. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for alle gode svar......jeg er i bunn og grunn enig med dere alle!! Men det er godt å høre andre synspunkter allikevel.

Dere som sier dere har erfaring---- hvordan havnet dere i situasjonen???? Jeg bare undrer.....

Fornuften seirer- takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei.

Jeg har en "nettvenninne" (velger jeg å kalle henne nå), som jeg helt tilfeldig ble kjent med for over ett år siden på en chat, og vi begynte å maile sammen. Etter ganske kort tid følte vi begge en utrolig "klaff" på meninger, synspunkter, humor,... samtidig begynte vi å utveksle intime erfaringer, synspunkter, fantasier osv... fremdeles med stor grad av "klaff" - og medfølgende, gjensidig "tenning".... you know... Har for øvrig et godt og stabilt ekteskap, og har ikke hatt noen ønsker om "noe mer" med min nettvenninne, som også er bundet (heldigvis).

Jo - i en periode følte jeg "blodet bruse", og hadde en "forelsket"-følelse. Forelsket i stemningen og spenningen, tror jeg nok.

Vi kom heldigvis over dette stadiet, og er nå det jeg vil kalle veldig nære venner. Iblant mailer vi til hverandre på en slik måte at arbeidsdagen fortoner seg som rene "forspillet", noe som vi lar "gå ut over" våre kjære senere - på en måte har vi da noe sammen som faktisk er en berikelse for forholdene våre, selv om våre respektive ikke vet om dette. Det er en underlig følelse. Vi har fremdeles aldri møttes, og jeg tror vi kommer til å la det være. Håper det kan fortsette slik.

Mitt råd:

Forsøk å få "projisert" den spenningen du opplever inn i ditt eget forhold, "ta det ut" på din mann. Dersom din nettvenn er en så god venn, så er det kanskje tilstrekkelig for å gi deg den spenningen du kanskje mangler, uten at du trenger å ta det noe lengre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for en annen vinkling på saken. Det var godt å høre at andre har prøvd det samme--og fortsatt har det godt i sitt ekteskap.

Problemet hos oss er at mannen min "aldri" er hjemme,- hvem vet hva han gjør når jeg ikke ser han hele helga??Eller kvelder/dager i uka, for den saks skyld.(han er drosje-sjåfør......)

Som du siste nevnte, jeg har også latt denne spenningen komme oss til gode- når han nå engang har vært hjemme...

Hadde aldri i utgangspunktet tenkt å treffe "nettvennen" heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Har ingen problemer med å skjønne følelsen av forelskelse over nettet icon_wink.gif

Jeg var selv i den situasjon for snart to år siden.

Hadde samboer men savnet mye, noe vesentlig manglet i forholdet, som f.eks nærhet. (Vi var verdens beste venner, bare ikke elskere)

Vel, på nettet traff jeg en meget sjarmerende mann, og falt pladask.

Det var full tenning mellom oss.

Etter en stund gjorde jeg det jeg skulle gjort lang tid i forveien, jeg flyttet fra min daværende sambo.

Etter at jeg ble singel måtte jo mannen fra nettet møtes.

Etter første, andre og tredje møtet var det fortsatt full tenning. Vi var en tid fra hverandre etter dette, men i fjor sommer flyttet vi sammen og forlovet oss.

Jeg er lykkelig forlovet med en mann jeg møtte på nettet, som så absolutt var slik jeg fikk inntrykk av da vi bare snakket sammen på nettet icon_wink.gif

Så, det er ikke alle menn på nett som er nerder.

Hva med dere her på Kvinne guiden, kan dere klassifiseres som datanerder fordi dere bruker tid her inne?

Nei, det var det jeg heller ikke trodde icon_wink.gif

Mannen min som jeg møtte på nett er sexy, pen, snill, omsorgsfull, rå....og rett og slett den beste icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk til deg som skrev det siste innlegget....Det går faktisk an å få noe positivt ut av det også! Jeg er kjempeglad på dine vegne---skulle ønske du var min venninne. Hadde hatt felles erfaringer å snakke om...

Uansett-LYKKE TIL VIDERE!! Du fortjener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for oppmuntring icon_wink.gif

Jeg ønsker deg lykke til samme hva du bestemmer deg for å gjøre. Men en ting er sikkert, du kan ikke overfor deg selv gå rundt og ha det slik du har det nå i lengden.

Så jeg tror at uansett hva du bestemmer deg for så må resultatet bli bedre enn det er nå icon_wink.gif

Jeg håper du blir like lykkelig som meg icon_wink.gif

Om du ville kunne du jo mailet meg og fortalt hvordan det går, men jeg vet ikke hvordan man får gitt bort mailadresser her.

Men jeg følger med i tråden icon_wink.gif

Lykke til, ønsker deg det beste.

-kvinnen med verdens beste mann fra nettet icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å avlive en gammel myte, så er det ikke mange datanerder som har kulemage og flaskebunner... icon_lol.gif

Å benytte seg av Internett for å komme i kontakt med andre mennesker, blir mer og mer vanlig, både for såkalte datanerder, og hobby-nerder...

Fordelen med å bli kjent via chat, mail etc. kan være at man blir kjent med innsiden først, noen tør å åpne seg mer enn hva de ville gjort i RL, man får sjansen til å bli kjent uten forhåndsdømming av utseende etc...

Bakdelen, er at noen glemmer at dette er Internett og ikke RL...

Selv om man blir sjarmert av fine ord, velformulerte setninger, ytringer av diverse slag, så vet man aldri 100% at personen bak disse ordene er den han/hun gir seg ut for å være...

Klart man blir fascinert av å "møte" mennesker man tror man har mye til felles med, som deler mange av de samme interessene du har selv, og som kanskje gir deg den oppmerksomheten du ikke har fått på en god stund.

Men hvis man prøver å tenke litt fornuftig innimellom alle nye inntrykk, så må man huske at det slettes ikke betyr at alt er like rosenrødt når det kommer til RL.

Om kjemien virkelig er der, merker man først når man står der ansikt til ansikt...

Så mitt råd til deg, er å tenke deg veldig nøye om...

Du sier du er glad i mannen din. Og da må du spørre deg selv om du er villig til å miste ham for noe som du egentlig ikke aner hva er.....

Er du glad i mannen din, men føler at du ikke får nok oppmerksomhet, så snakk med ham! Sett deg ned, forklar hvordan du har det og si at du kunne tenkt deg mer tid sammen med ham, mer oppmerksomhet etc...

Det er fort gjort å "glemme" de små tingene... Kanskje går han rundt og føler det samme? Men dette finner dere ikke ut av uten kommunikasjon... icon_wink.gif

Personlig så har jeg både positive og negative erfaringer fra å møte folk fra Internett...

Jeg skal ikke komme med noen moralpreken, for jeg fant nemlig min nåværende kjæreste gjennom nettet i løpet av den perioden jeg holdt på å flytte fra min daværende samboer... Men det var etter at jeg hadde forsøkt å redde det forholdet jeg allerede var i, og vi hadde innsett at vi ikke kom til å kunne fungere sammen uansett hvor mye vi prøvde...

Så uansett om ting ikke viste seg å være like bra i RL, som over nett, så hadde jeg uansett flyttet ut.

Men så viste det seg jo at kjemien klaffet i RL også... icon_smile.gif

Ble jo ikke kjærester med en gang, men ting utvikler seg jo etter hvert. icon_smile.gif

Så det går jo faktisk an, men for all del, ikke gjør noe drastisk før du er 500% sikker på at du ikke kan fortsette det forholdet du allerede er i...

Lykke til!

Klem

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Jeg gjør det samme som deg - jeg er gift, to barn, og har i tillegg en jeg har truffet på nettet som jeg mailer/melder med.

Jeg er veldig glad i mannen min, og har ikke noe ønske om at det ikke skal være oss.

Har heller ikke noe ønske om å møte denne fra nettet IRL, det jeg er ute etter er forelskelses-følelsen.

Skikkelig puff for samlivet og sexlivet!

Mange her inne er så veldig moralsk korrekte og så enormt imot alle former for utroskap - i aller videste forstand.

Litt moro for moro skyld skader ingen, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gift, men var ikke særlig lykkelig. Da vi fikk pc og internett ville jeg utforske dette med chat osv. Og jeg ble så klart hekta..*s* I alle fall var det en der som jeg fant sååå facinerende. Og etterhvert var det bare han og jeg som chattet. Jeg vil ikke si meg enig i at nett forelskelser er innbildte... for jeg lærte jo mannen på andre siden å kjenne på en helt unik måte. Jeg visste før jeg traff ham at han var den eneste rette for meg.. Og når vi traff hverandre etter å ha tastet og snakket i telefon i fem måneder, så var kjemien like sterk, om ikke sterkere face to face. Vi bodde 54 mil fra hverandre, men i dag har han flyttet til min by og vi er like forelsket enda. Vi har nå vært sammen i over ett år.

Og hvis du har lyst til å maile meg, så kan du gjøre det... Mail adressen min finner du under innlegget mitt (konvolutten). Jeg har valgt å la andre se mail adressen min, og på den måten finner du andres mail adresser også. Andre velger å ikke offentliggjøre den...

Lykke til!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk alle sammen for ærlige og oppriktige svar----jeg setter stor pris på at dere tar dere tid til å dele dette med meg!!!:-) Jeg synes dette har vært kjempevanskelig- men jeg tror jeg kommer til å gjøre som hun andre som også er gift og har 2 barn....nemlig ha det litt moro på avstand----det er jo ingen som tar skade av det! Og noe særlig mindre alene blir jeg nok ikke heller i nærmeste fremtid.....Mannen min er fullt klar over hvordan jeg føler dette med at han er så mye borte (jobber), men hva får vi gjort? Ikke stort- pengene må vi jo ha. Så mens han er ute, han har jo i tillegg masse kvinnelige og mannelige kollegaer som han er endel sammen med da, så sitter jeg på nettet og chatter...eller sender meldinger. Ingen tar skade av det.....jeg har det faktisk hyggelig mens han er borte, og det kan vel ikke gjøre noe?

Takk alle sammen- nok en gang!!!;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...