Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Jeg har tre barn. Mitt første barn er så lik på meg på alle måter. Da mener jeg utseende og en del av personligheten. Da jeg var liten så var jeg helt lik som henne. Det er ikke snakk om en viss likhet, men HELT likt. Identisk. Mammaen min har tilogmed nevnt at datteren min er fint forover bøyd. Det var jeg også. Og hun går bortover på samme måte som jeg gjorde før jeg ble strak i ryggen hehe. Jeg ble bevisst om det. Og rettet meg opp. Det siste er at hun reagere på samme måte som jeg også. Jeg taklet ikke mattematikk og hun gjør det heller ikke. Jeg har prøvd å være totalt annerledes enn min mor. Men lillemor streiker på akkurat den samme måten som jeg. Og det er så sinnsykt irriterende, heheh. Vi er så like at folk har stoppet oss og kommentert det. Totalt utseende messig like, slik at når vi var i England så kommenterte folk det. Og da lurte jeg på hva de snakket om. De som snakket om oss, kom bort for å forklare. Datteren min møtte en person en gang for noen år siden. Hun fortalte meg at en dame hadde sagt til henne hvor hun var født (utenfor der vi bor nå). For hun så hvem moren var. Det er snakk om en jeg lå på barsel med. Noen av dere her som har opplevd dette også?
Gjest gjesta Skrevet 16. september 2006 #2 Skrevet 16. september 2006 Jeg har visst en halv kloning i huset Vi er like av utseende og har det samme håret. Faktisk ikke så ulik i klippen heller. En gang da jeg var på Gardemoen så kom det en fremmed mann bort til meg og spurte om jeg var moren til **** Da ble jeg rimelig paff. Av lynne så er vi tildels ulike, men jeg kjenner igjen mange ting fra meg selv. Om det er arv eller fordi vi er av samme kjønn kan jeg ikke uttale meg om. Nå har hun og jeg fått to veldig forskjellige oppdragelse da... Jeg har gitt henne det jeg savnet i min oppvekst.
Polly Ester Skrevet 16. september 2006 #3 Skrevet 16. september 2006 Mine to sønner ligner på meg på hver sin måte; den eldste ligner på meg både av utseende og væremåte, mens han yngste ligner mest på hvordan jeg var da jeg var liten i væremåte, men ellers ligner han på sin far utseendemessig (og der er det nesten som kloning av faren sin, han er helt prikk lik, og veldig lik måten han var på som barn også) Når det gjelder meg tror jeg ikke jeg er så veldig lik min mor i væremåte, men jeg er visst helt lik henne utseendemessig. Det er aldri noen som lurer på om vi er mor og datter når vi er sammen. Jeg har jobbet på postkontor og en dag kom ei dame inn som skvatt litt da hun så meg og hilste. Så så hun på meg en gang til og ble flau. Jeg hadde aldri sett damen før, men hun trodde med en gang at hun hadde sett moren min som hun kjente for 20-30 år siden...
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #4 Skrevet 16. september 2006 Datteren min er veldig lik meg. Det har hun vært siden hun ble født. Vi er like av både utseende og væremåte. Det kan være fryktelig irriterende fordi jeg kjenner igjen de samme "ulåtene" jeg hadde (og som foreldrene mine pukket på hele tiden). Men vi blir jo veldig nære, og jeg skjønner jo fort hva ungen min mener og hvordan hun har det. Det er faktisk sånn at jeg må si til meg selv at "hallo, du er du og hun er henne, hun er et selvstendig menneske!". Men det er jo en flott unge da, siden hun er så lik meg!
ceca Skrevet 17. september 2006 #5 Skrevet 17. september 2006 Jenta mi er prikk lik meg ! Både i utseende og væremåte. Til tider kan vi ta ord ut av munnen på hverandre. Jeg skjønner hennes reaksjoner og tankegang, og kjenner meg igjen i det hun tenker, ønsker og vil. Det er til og med slik at hun ikke liker samme mat som meg , uten at hun vet at jeg ikke likte det. Og de fagene hun er "svak" i på skolen, er de samme som jeg var svak i. Og interessene hennes - de er like som mine var. Hun får høre av alle at hun er prikk lik mamman sin. Og når hun forteller det hjemme, sier jeg ofte - "og jeg skal si du er pen !" Da ler vi godt begge to !! Ceca
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #6 Skrevet 17. september 2006 vi har to jenter. en er som meg og en er som min mann. min mann og jeg har ulik hudfarge hvilket jentene våre også har. det er helt pussig, de er nesten like i alder, men en mørk og en lys. en likner meg og en likner pappa. både i sinn og skinn.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #7 Skrevet 17. september 2006 Jeg har visst tre kloner i følge en kollega av meg. Bortsett fra at de er gutter, da....
Gjest rosaly Skrevet 17. september 2006 #8 Skrevet 17. september 2006 Jeg tror min minste datter virkelig er en kloning, ikke nok med at hun er prikklik meg både av utseende og vesen, men han som er faren var bortreist den mnd hun ble "laget".- Et av naturens lunefulle verk!
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #9 Skrevet 18. september 2006 Sønnen min er en kloning av sin far i utseende. Fra den dagen han ble født har dette blitt kommentert av alt og alle. På babybildene av mannen kunne han vært identisk tvilling til gutten vår. Jeg har til og med fått høre mange ganger at "er du sikker på at du har vært med å lage ham i det hele tatt, hehe.."
Spoven Skrevet 18. september 2006 #10 Skrevet 18. september 2006 Min datter er veldig lik meg. Eneste som er forskjellig på oss er tannstillingen, og på bildene av oss i to-treårsalderen er det ikke lett å se forskjell. Om ikke munnen er åpen, for som sagt er tannstillingen forskjellig, men jeg slo også ut en fortann da jeg var to år. Vi får også kommentarer fra fremmede om at vi er veldig like. Min eldste sønn derimot er på en prikk lik farsfolket mitt. Han er mer søskenlik mitt søskenbarns barn enn sine egne søsken. Det er mange som har trodd at hun har fire barn og jeg to når vi er sammen. Han imellom ligner ingen jeg vet om. Han er seg selv til fulle. Mange spøker om postmann der... Så mye at det gikk rykter at jeg hadde vært utro. Det var ikke noe hyggelig, men det løste seg opp etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå