Gå til innhold

Har jeg rett på videregåendeskole?

Helen

Anbefalte innlegg

Jeg er født før 1978, men jeg har to årig videregåendeskole.

Gk husstell og vk1 ped. barnepleier. Har også anatomi og fysiologi kurs, så da tilsvarer gk husstell det samme som gk helse og sosial.

Jeg har aldri fått brukt barnepleierutdannelsen, da jeg ikke fikk jobb med en gang men endte på en fabrikk, der har jeg vært i 12 år.

Jeg har vært en del sykmeldt pga statiske arbeidsplager som bla. tennisalbue.

Legen og fysioterapauten har rådet med til å søke omskolering.

Den utdannelsen jeg har er ikke verdt mye da det nå ikke er noe som heter ped. barnepleier, eneste jobben jeg kanskje kan få er assistent i barnehage men det er ikke noe for meg.

Det jeg har lyst til å utdanne meg til er hjelpepleier for med det yrket er det ingen fare å få jobb her hvor jeg bor.

Men har jeg brukt opp min rett til videregående utdannelse da jeg har bare to år på videregående?

Har hørt at det førstes er etter 3 år, men hvordan blir det da jeg har tatt et yrkesfag?

Håper det er noen som vet dette, jeg har lett på nettet men ikke funnet svar på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er født i 81, og tror det var tre skoleår fordelt på de fire årene etter ungdomsskolen man har krav på?

Jeg har fått fire år (almenn påbygning).

Men søk, jeg gikk på skole med folk i både 20- og 40-årene jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstera mi hadde rett på skole. Hun er født før 78 og har gått vgs. linjer før. Nå tar hun opp de siste fagene hun trenger for å få studiekompetanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...