Gå til innhold

Hvilket klesskap?

kitekatt

Anbefalte innlegg

Hva synes dere er best? Har de siste årene hatt skyvedør med trådkurver. det er et helvete for står kurvene litt ut siden de ofte er litt for fulle (noe de stadig er), så får jeg jo ikke igjen dørene. men hvordan blir dette ved vanlige hyller kanskje? Eller ville dere valgt vanlige skapdører? jeg har det ikke alltid så ryddig i skapet ;)

Innlegget er redigert i h.t. Kvinneguidens regler om kopirett. Trille (mod)

Endret av Trille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting er som skyvedører! I den leiligheten jeg bor nå er det masse skapplass, men ikke skyvedører. Det var det der jeg bodde før og akkurat det savner jeg. Vanlige hyller er upraktiske og vanskelig å holde orden i. Det har endt med at jeg har kjøpt løse kurver jeg har satt inn i hver hylle. Og så tar jeg hele kurven ut når jeg skal finne noe.

Og en annen ting er at en skapdør som gaper ut i rommet også er upraktisk. Man må gå rundt eller lukke igjen når man skal plukke ut klær til antrekk. Så jeg ville definitivt gått for skyvedør fordi det er mer praktisk og oversiktlig. Blir det litt for fullt i kurvene er det kanskje et eller to plagg du kan ofre for den gode saks skyld. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også gått for skyvedører.

Et slikt garderobeskap tar mindre plass rett og slett fordi du slipper å beregne plass til å få åpnet døra. Da står du mye friere til å møblere rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyvedører hadde blitt valgt igjen her også :). Er ikke bare plassbesparende, men synes faktisk at det som oftest er penere.

Har trådkurver inni, og jeg synes faktisk jeg har bedre plass med disse enn hva jeg hadde med vanlige hyller - får litt mer breddeplass som jeg synes er veldig greit med bukser feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater skyvedører og ville aldri i livet valgt det igjen. Om vinteren når huset beveger seg (?) henger alltid skyvedørene seg opp. Dessuten har jeg samme problem med at skuffene/kurvene ikke er dytta helt inn etc... Jeg ville valgt vanlige dører...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skyvedører...

Vi valgte det nå, mye grunnet et trangt soverom, ville aldri fått plass til vanlige skap og fordi jeg synes det er penere.

I vår gamle leilighet hadde vi hyller, ble bare kaos. Mye bedre med trådkurver, de får du stappa bedre inn i ;)

Med skapdører og er du jo avhengig av å lukke dem for å få igjen døra...

Vi kjøpte innredning med sånne små hjul på. Norscan tror jeg det heter. Tåler mer belastning, og du drar de ikke så lett for langt ut da hjulene stopper. Veldig greit når det er litt for fullt. Eneste problemet med slike trådkurver er at det er lett å få med kurven over også...

Helt utenom, trodde jeg skulle få så god plass med alle disse kurvene. Men ble fullt ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg best skyvedører.

Der vi har 3 meter har vi 4 dører, da kan man åpne halve skapet samtidig. Det er upraktisk med 3 dører, for da får man kun åpnet 1/3 av gangen. Det kan altså være lurt å enten ha 2 eller 4 dører, istedenfor 3 dører.

Vi har også organisert skapene, slik at midtseksjonen (der de to midterste dørene dekker) har hyller, og resten har stenger til kleshengere. Man kan da åpne de to midterste dørene, og da ser man kun hyllene. På ett av rommene (lekerommet9 står faktisk de to midterste dørene nesten hele tiden til siden, slik at man kun ser hyller med leker og fine kurver + tv'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her blir det aldri mer skyvedørsgarderobe med 3 dører og kurvinnredning fra IKEA :forvirret:

Hver eneste dag sliter vi med å få ut kurvene våre, og hver eneste dag står vi og venter på hverandre ved skapet slik at vi kan komme inn til våre ting. Og ikke nok med det... HVER eneste dag faller minst 1 kurv ned, men aller helst faller de under ned samtidig. :sur:

Skal du ha skyvedørsgarderobe så sørg i det minste for at man får åpnet større deler av skapet samtidig, og at dere kjøpe kurvreoler i god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, dette med skyvedører er omtrent som en epidemi. Kjæresten min er også oppsatt på å få slike.

Men de er jo så stygge.. Og jeg som har hatt det tidligere, HATER at man ikke kan se på hele klesskapet.

Så jeg ville valgt vanlige dører. Skyvedører er sikkert greit hvis rommet er bittelite, men er det plass til dører så ser jeg ikke helt grunnen til å velge skyvedører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har skyvedører nå, og det er grusomt irriterende! De er sånn at man bare kan se halve innholdet i skapet av gangen, så hvis man står og lurer på hva man skal ta på seg så må man skyve frem og tilbake for å glane på utvalget. For ikke å snakke om hvis flere vil bruke det samtidig. Nei, takke meg til vanlige dører som man kan åpne vidt opp og glo på alt sammen samtidig.

Hyller er også noe drit, jeg ville gått for kurver. Jeg har aldri hatt problem med at de faller ned. At de blir fulle dog ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal heller aldri ha skyvedører igjen. De går trått, ut av sporet, må dyttes på hele tiden fordi det du skal ha (eller mannen skal ha) er i den delen som er lukket igjen. Aldri mer!

Pax fra Ikea er kjempefine skap, og det er utrolig mye forskjellig innredning. Jeg liker veldig godt skuffene der - de som settes inn i selve skapet, men jeg liker hyller også jeg, da. 50 cm hyller, og du får plass til to bredder med klær. Helt perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda tilgode å se noen pene skyvedører... derfor ble det vanlige dører når vi bygde garderobe i fjor. Vi bygget den faktisk av kjøkkenelementer fra IKEA, det er mye større utvalg i bredder og høyder når det gjelder kjøkkenskap enn garderobeskap så på den måten fikk vi utnyttet takhøyde og alt maksimalt. Nederst har jeg skuffer med full utrekk. Vanlige skuffer til belter, skjerf, undertøy og småting og dype skuffer til gensere. Iskapene har vi noen hyller, noen trådkurver, buksehengere, vanlige stenger osv. Har et skap med full høyde til lange kjoler/kåper etc. Kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...