Gå til innhold

Angrer på at vi ikke kjøpte huset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på boligjakt et års tid. Har ganske mange kriterier og er temmelig kravstor, så vi har ventet lenge på å finne drømmehuset. Har mange ganger lurt på om vi i det hele tatt vil finne det.

Så fant vi det - Drømmehuset med stor D.

Desverre var vi ikke helt enige om hvor mye vi skulle by, og huset ble til slutt solgt til noen andre...

Nå angrer vi voldsomt, og tror ikke vi vil få en sånn mulighet igjen.

Mitt spørsmål til dere er:

Er det noen mulighet for at vi kan få kjøpt dette huset likevel. Kan vi kontakte megler og høre om de som har kjøpt kan være villige til å gå fra kjøpet mot en større økonomisk kompensasjon. Eller er dette for dumt? Tar gjerne i mot synspunkter eller råd om hvordan vi kan gå frem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal aldri si aldri, men sjansen for at nye eiere vil selge huset på nytt vil jeg tro er liten, meget liten. Å finne et hus er, som dere sikkert kjenner til, ikke lett..

Men. Det finnes ikke ett drømmehus. Dere vil nok finne en som er like god, om ikke bedre. Jeg har selv hatt kjærlighetssorg over den leiligheten jeg aldri fikk, men jeg elsker den leiligheten jeg har nå.

Skrevet

Det er alltids lov å prøve seg.

La megleren gjøre tilbudet anonymt.

Går det ikke så, så går det ikke.

Skrevet

Skader ikke å spørre. Forøvrig tror jeg dette er en del av prosessen med boligkjøp. Noe vil man gjerne ha, men får ikke. I alle fall vet dere neste gang at når dere finner noe dere vil ha, så gir dere full gass.

Lykke til.

Skrevet

Det skader ikke å prøve, dere risikerer kun å få et nei.

Skrevet

Dersom dere betaler et stort mellomlegg har dere kanskje en liiiten sjanse...

Skrevet
Dersom dere betaler et stort mellomlegg har dere kanskje en liiiten sjanse...

Ja, det er det jeg også tenker. Men hvor mye? Er det noen som har synspunkter på hvor stort beløp vi bør tilby for at kjøperene i det hele tatt skal gidde å vurdere det?

Skrevet

En jeg kjenner solgte akkurat huset han nettopp hadde kjøpt videre til en som angret på at han ikke hadde blitt med i budrunden for 500 000 mer enn han hadde gitt selv. Hvis du skal prøve på det samme ville jeg gjort det så fort som mulig hvis jeg var deg , kanskje de ikke har flyttet inn ennå? Litt større sannsynlighet for at de vil gi det fra seg da kanskje.

Skrevet

Dersom jeg hadde vært kjøper, måtte du ha tilbudt meg mye for at jeg i det hele tatt skulle tenkt tanken på å selge det igjen. Ihvertfall dersom dette er et hus i veldig god stand. Er dette i utkanten av Oslo, hadde jeg villet ha dobbel pris. For der er det omtrent umulig å få seg enebolig med mindre man har millioner på bok...

Vi kjøpte leilighet i vinter, og ville hatt 30% av kjøpesummen dersom vi skulle solgt på den måten. For da hadde vi endelig funnet en leilighet vi ville ha, i strøket vi ville bo, og vi visste at den gik billig. Så for å selge den videre da, for så å måtte på boligjakt igjen, ville vi naturligvis ha noe igjen for det, i form av 20% ekstra egenkapital, samt litt takhøyde for at vi ikke ville fått kjøpt en annen leilighet like "billig".

Gjest hovedinnlegger
Skrevet

Huff, dere tror vi må opp i så store summer ja..

Håpet kanskje det kunne holdt med et par hundre tusen. Vi klarer nok ikke mer enn det, desverre.. Huset som det er snakk om gikk for en halv mill over takst, så vi kan jo eventuelt håpe at de som kjøpte kanskje angrer for at de lot seg "rive med" i budrunden og at de kanskje betalte mer enn de egentlig hadde mulighet til eller tenkt seg.. Men sjansen er nok liten ja. Sånn er livet, vi får bare skylde oss selv egentlig..

Skrevet
Huff, dere tror vi må opp i så store summer ja..

Håpet kanskje det kunne holdt med et par hundre tusen. Vi klarer nok ikke mer enn det, desverre.. Huset som det er snakk om gikk for en halv mill over takst, så vi kan jo eventuelt håpe at de som kjøpte kanskje angrer for at de lot seg "rive med" i budrunden og at de kanskje betalte mer enn de egentlig hadde mulighet til eller tenkt seg.. Men sjansen er nok liten ja. Sånn er livet, vi får bare skylde oss selv egentlig..

Men hvorfor ikke bare ringe megler å høre? Er jo faktisk mulig at de angrer seg på at de gikk så langt over takst. Dere skylder på dere selv for at dere ikke gikk høyere der og da - er ikke noe vits å i ettertid skulle angre på at dere ikke gadd å i hvert fall ringe megler. Hva har du å tape?

Skrevet

For 200000 kan det vel kanskje gå, jeg hadde i hvert fall vurdert det hvis det var meg som eide huset.

Skrevet

Skader vel ikke å prøve! Ring megleren!

Skrevet

Dere må nok ut med en god del penger ja, antakelig vil jo DE også synes de fant drømmehuset, og derfor ikke umiddelbart være interessert i å selge det.

Skulle bydt meg MYE over det vi betalte for å få kjøpe huset vi kjøpte. Det handler om at VI kjøpte huset fordi vi hadde lyst til å bo der, pluss det faktum at jeg allerede er sliten av å ha flytta en gang, og ikke egentlig fristes av å gå på husjakt igjen med det første, langt mindre flytte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...