TheHairyToothfairy Skrevet 23. september 2006 #61 Skrevet 23. september 2006 Gutter som prater nordlending (men av en eller annen grunn ikke jenter) syns jeg er sjarmerende. ← Ka ei søt pia somm dæ gjør på ein plass somm det hærran?
TheHairyToothfairy Skrevet 23. september 2006 #62 Skrevet 23. september 2006 Og så liker jeg godt min egen (Narvik-dialekt). ← Næ, ka arti! Samme her.
Gjest Bellatrix Skrevet 23. september 2006 #64 Skrevet 23. september 2006 Hm. Ut fra svarene her virker det som om alle dialkter er den fineste. Det er vel typisk norsk? ← Det betyr kanskje at folk har forskjellig smak. Eller at hver dialekt har sin sjarm.
Gjest Bellatrix Skrevet 23. september 2006 #65 Skrevet 23. september 2006 Synes dialekter avhenger vel så mye av personen som dialekten. ← Ja, det avhenger veldig av hvilket forhold man har til de som snakker dialekten. Jeg mistrivdes på sørlandet, så da begynte jeg å mislike de fleste sørlandsdialekter også.
:-) anna Skrevet 23. september 2006 #66 Skrevet 23. september 2006 Jeg liker de fleste dialekter jeg. Men må ærlig innrømme at jeg synes det er rart at mange synes sunnmørsdialekt og da spesielt Ålesunder, er vakkert. (Og jeg er Sunnmøring selv altså). Jeg for min del kan bli mo i knærne av mannlige bergensere. Om det er noen dialekt jeg ikke liker så må det være sånn "plain østlending" Greit nok, men veldig mye mer sjarmerende med litt "egenart"
MONSTERneeta Skrevet 23. september 2006 #67 Skrevet 23. september 2006 Kjæresten min er fra Hardanger, og har en nyydelig dialekt Selv er jeg fra Hedmark, området med Norges styggeste dialekter, spør du meg.
Shanka Skrevet 23. september 2006 #68 Skrevet 23. september 2006 Odølingsdialekt er tøft! Ingen som er enige? Hehe.. Men den er nok ikke så veldig fin.. Jeg var avstandsforelsket i en gutt som pratet Karmøydialekt, noe så vakkert! Ble bare enda mer forelsket i han!
aimee Skrevet 26. september 2006 #69 Skrevet 26. september 2006 Jeg kunne ikke fordra Rogalandsdialekten, helt til jeg ble sammen med en Jærbu! Nå har jeg blitt vant til den, og synes den er helt okey Men jeg kommer aldri til å glemme den første middagen med vennene hans rundt et stort bord. Med 10 kaklende jærbuer kunne jeg kunne like gjerne ha vært i Russland, jeg skjønte ingenting! Selv liker jeg den nordnorske dialekten best tror jeg. Den er er så direkte og åpen og herlig. En ting til. Vil bare helt til slutt påpeke, at som Oslojente skammer jeg meg over folk fra Tigerstaden som tror de ikke har dialekt!!! Herlighet! Våkne!
Xania Skrevet 27. september 2006 #70 Skrevet 27. september 2006 Trøndersk er den mest sjarmerende dialekten for meg. Har problemer med å holde på min egen dialekt når jeg snakker med trøndere, så fint synes jeg trøndersk er. (E norlænning sjøl. :-D )
Fibi Skrevet 27. september 2006 #71 Skrevet 27. september 2006 Synes Vossingene har kjempefin dialekt, Hardangerdialekten er også fin.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2006 #72 Skrevet 27. september 2006 Kjæresten min er fra Hardanger, og har en nyydelig dialekt Selv er jeg fra Hedmark, området med Norges styggeste dialekter, spør du meg. ← Hvor i Hardanger er hen i fra? De i Odda snakker forskjellig i forhold fra de i fra Ullensvang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå