Christiane Skrevet 16. september 2006 #21 Skrevet 16. september 2006 Typisk utsagn fra Oslofolk ← Det er kanskje så.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #22 Skrevet 16. september 2006 Dette er jo mye tuftet på personer jeg kjenner med disse dialektene, gode menneskers dialekter blir for meg sjarmerende. ← Jeg tror dette har mer å si enn "språkmusikaliteten" vi gjerne unnskylder oss med når vi ikke liker en dialekt...
Saeria Skrevet 16. september 2006 #24 Skrevet 16. september 2006 Jeg må nok innrømme at jeg er svak for Ålesundsdialekt. Liker en av Bergensdialektene. Gatebergensken. Har ikke mye til overs for penbergensk. Selv snakker jeg en salig blanding av Haugesunder, Ryfylking og Bergenser.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #25 Skrevet 16. september 2006 Jeg har ennu til gode å høre en sjarmerende dialekt. ← Samme her, og det er tatt i betraktning at Oslo-"språket" også regnes som dialekt. Jeg synes i grunnen at det norske språket er ufint og dundrete. Det er et hardt språk...det franske derimot er mye mer elegant og levende.
Leanne Skrevet 16. september 2006 #26 Skrevet 16. september 2006 skuffende at ingen ennå har nevnt Valdres dialekta... Ingen ting er vel finere enn den Den ble jo kåret til Norges vakreste dialekt i fjor...
Gjest prestekrage Skrevet 16. september 2006 #27 Skrevet 16. september 2006 For meg er det noe helt eget med Bergens dialekter (både bergen by og stril). Har lett for å bli ekstra sjarmert av kjekke stolte bergensere. (mulig at det er fordi jeg tidvis føler meg som en skap-bergenser: skravler (høyt) uten stopp!!!) Ellers har jeg ett rart forhold til Bardu dialekta. Synes i grunn den er helt forferdelig- men blir nesten blank i øya av sentimentalitet når jeg hører den...
Lenemor Skrevet 16. september 2006 #28 Skrevet 16. september 2006 Har en tendens til å bli sjarmert av trønder- dialekter. Ellers syns jeg Kristiansands- dialekt er fint da.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #29 Skrevet 16. september 2006 Det er noen nydelige dialekter i Telemark og Aust-Agder!
Sukkersøta Skrevet 16. september 2006 #30 Skrevet 16. september 2006 Haugesunds dialekten er veldig fin. Stavanger dialekten er slitsom.. Tromsø dialekten er fin... Snakker folk behagelig kan nesten hvilken dialekt være ok! Har selv kr. sands dialekt...aldri likt den!!
LilleLy Skrevet 16. september 2006 #31 Skrevet 16. september 2006 Kviteseidfolk synes jeg snakker flott!
LittlePrincess Skrevet 16. september 2006 #33 Skrevet 16. september 2006 Absolutt værste er Ålesunds- og Bergensdialektene!!!! Sjølv synes eg Nordfjorddialekta er heilt nydeleg (litt patriot ja) Likar òg sunnmørsdialektene frå Ørsta/Volda og Ulstein. Og må seie eg er litt svak for trøndersk...
amilia Skrevet 16. september 2006 #35 Skrevet 16. september 2006 ROGALAND!!! Stavanger, Haugesund, Sandnes. Skal nesten ikke mer til
TheHairyToothfairy Skrevet 17. september 2006 #36 Skrevet 17. september 2006 Karmøydialekten er sær. Den gjør noe veldig rart inni meg. Får aldri nok. Og så er jo haugesundsdialekten direkte knuseherlig når den blir fremført av søt og myk jentestemme. Men alikevel, ikkenoeiheleverden slår nordlandsdialekten! Den e steike mæ aller bæst.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #37 Skrevet 17. september 2006 Hm. Ut fra svarene her virker det som om alle dialkter er den fineste. Det er vel typisk norsk?
Saeria Skrevet 17. september 2006 #38 Skrevet 17. september 2006 Ser det er mange som liker Haugesundsdialekten her. Så kjekt at det e så månge så syns den e snåle.
Gjest LilSweetie Skrevet 17. september 2006 #39 Skrevet 17. september 2006 Blir utrolig sjarmert av trøndersk. Fineste dialekten! Stavanger-dialekt kommer på andre plass. Ikke så begeistret for andre vestlandsdialekter.
Smoothie Skrevet 17. september 2006 #40 Skrevet 17. september 2006 Finaste dialekt er VIKJADIALEKT!!! Tone Damli Aaberge kjem nesten her ifrå..så ho snakka litt sånn...**TØØØFT*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå