Krista83 Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 Da jeg kom hjem fra jobb nå så lå det et teppe i gangen som ikke var der da jeg gikk i dag, snakket med sambo og det hadde vært der da han kom hjem fra jobb i dag også. Hvilket betyr at de har vært inne i leiligheten vår, uten vårt samtykke. De trenger jo for all del ikke ha gått gjennom leiligheten, men de har vært inne!!! De har ikke lov til det???
Gjest gjesta Skrevet 15. september 2006 #2 Skrevet 15. september 2006 mamma og pappa leier ut, men de er aldri inne i leiligheten til henne. den eneste grunnen til at de har nøkkel er brannfaren og sånt. så lenger dere ikke har avtale om at de kan gjøre d, ville jeg tatt en prat med de. er leiligheten møblert? da kan det jo være at de bare har låst seg inn og lagt et teppe der? hvis det var et sånt teppe du mente?
Gjest Naria Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Huseier har ikke lov til å låse seg inn i deres leilighet uten deres samtykke. Unntakene er vel hvis det brenner er vannlekasje eller slike alvorlige ting. Dette hadde jeg tatt opp med huseier med en gang!
Krista83 Skrevet 15. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2006 Leiligheten er møblert ja, men vi har bodd der i over ett år. Vi hev matta i gangen fordi den luktet hund for ikke så lenge siden. Nå har de lagt inn en annen.
Spirito Skrevet 16. september 2006 #5 Skrevet 16. september 2006 Ta det opp med dem, sånn skal det ikke være! En løsning kan være at ekstranøkkelen de har i tilfelle brann osv. blir puttet i en konvolutt som blir limt igjen og signert av dere. Dermed kan de ikke gå inn i leiligheten uten å bryte "forseglingen", samtidig som de har nøkkel i nødstilfelle.
Gjest gjesta Skrevet 16. september 2006 #6 Skrevet 16. september 2006 Leiligheten er møblert ja, men vi har bodd der i over ett år. Vi hev matta i gangen fordi den luktet hund for ikke så lenge siden. Nå har de lagt inn en annen. ← Ta det opp med dem, men da har de bare vært inne for å legge inn en ny en, og ikke med hensikt å snoke i tingene deres. fortell dem likevel at dere ikke ønsker at de er der når dere ikke er hjemme. Forseglet konvolutt er et bra forslag, burde strengt tatt ike være nødvendig da, dere leier der og de hra ikke noe der å gjøre.
Buster Skrevet 18. september 2006 #7 Skrevet 18. september 2006 Det er ikke bare at dette ikke er lov fra huseier sin side, men det er regelrett helt idiotisk å gjøre også. Hadde han truffet på de rette menneskene så kunne de anklaget ham for tyveri eller innbrudd, og han hadde ikke noe han skulle sagt . Jag hadde gitt klar beskjed som noen over her nevnte, og samtidig bedt om at nøkkelen heretter oppbevares i konvolutt som er signert fra dere. Dere skal ikke være flaue eller føle dere brydd over å kreve dette da dere har deres absolutte rett på privatliv. Vi er alle forskjellig, og hva om dere er av den typen som lar elskovshusken bli hengende med alle leketøyene liggende like ved siden av .
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #8 Skrevet 18. september 2006 Nei, de har ikke lov å gå inn. Vi leier ut selv, og jeg ble helt forskrekket da mannen min fortalte at han hadde gått inn i leiligheten og lukket et vindu som leieboeren hadde glemt åpent. Dette er i første etasje, ut mot gaten. Men likevel, jeg mener han skulle ringt leieboeren i stedet, og spurt om det var ok at han gikk inn og lukket vinduet før han reiste bort. Vi har beklaget overfor leietakeren, dette skjedde da vi akkurat hadde flyttet hit og var ferske utleiere. Kommer ikke til å bruke nøkkelen vår i utrengsmål mer. En jeg kjenner mistenkte noen ganger at huseier hadde vært innom. Han løste det enkelt ved å skifte lås i døra, og hørte aldri noe fra huseieren om det :-) Og huseieren spilte overrasket da han flyttet to år etterpå, og da fortalte at han hadde skiftet låsen.
Susannah Skrevet 18. september 2006 #9 Skrevet 18. september 2006 Litt på siden: En jeg kjenner leiet av en familie og oppdaget tiolfeldig at sønnen i huset gikk inn i utleiligheten og poppet popcorn! For de hadde jo ikke micro oppe....
Najs Skrevet 18. september 2006 #10 Skrevet 18. september 2006 I leiligheten jeg bodde før pleide huseieren å være innom av og til når jeg var på skolen, for å fikse vaskemaskina, lister o.l. Tenkte aldri noe særlig over det - han mente det jo godt, selv om han selvfølgelig kunne sagt fra. Er temmelig sikker på at han ikke var inne i leiligheten for å snoke, derfor tok jeg det aldri opp med dem. Hadde ikke akkurat hemmelige ting liggende rundt å slenge, uansett hadde vel huseier neppe brydd seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå