Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min ble endelig prøvere for en måneds tid siden og er kjempespente på framtiden. Men samtidig så er jeg i en jobb jeg ikke trives i på grunn av arbeidsmiljøet og arbeidsoppgavene. Derfor søker jeg etter andre jobber og håper jeg skal få meg en ny jobb. Spørsmålet mitt er da om burde vi stoppe med prøvingen til jeg har fått meg ny jobb? Er det dumt å begynne i en ny jobb og så eventuelt bli gravid kort tid etter? ;) Jeg og samboeren har ventet i mange år på at det skulle passe å få barn og vi vil egentlig ikke stoppe å prøve. Vi lever liksom i den troen at ting ordner seg uansett om jeg skulle bli gravid tidlig i en ny jobb :)

Og dessuten kan det jo ta sin tid å få en ny jobb også.

Hva mener dere? Hadde vært fint med noen synspunkter :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Når du er i svangerskapspermisjon, er du jo uansett ikke på jobben.

Jeg ville kanskje beholdt den jobben du er i, også heller se etter ny jobb mens du er hjemme med babyen.

Jeg har ventet med å skifte jobb selv, fordi jeg ønsker barn og vi prøver. Føler selv at jeg ikke ønsker å begynne i ny jobb for så å bli gravid med en gang. Du er jo ikke garantert å ikke være syk under graviditeten, og det er godt mulig vi har hatt uflaks med de graviditetene vi på jobb har opplevd, men der har det vært veldig mye fravær underveis. Ikke akkurat beste måte å starte ny jobb på

Men samtidig kan du jo være så heldig å ikke være syk under graviditeten i det hele tatt, men jeg ville uansett råde deg til å ikke skifte jobb dersom du ønsker å bli gravid

Skrevet

Takk for innspill :)

Det du sier virker fornuftig! Er bare redd for at det skal ta lang tid før jeg blir gravid og i mellomtiden må være i en jobb jeg mistrives i. Men det er vel bare en sjanse man må ta ;)

Skrevet

Jeg ble gravid omtrent samtidig som jeg begynte i ny jobb. (Har enda ikke fortalt det på jobben) Men da hadde vi prøvd i 13 måneder. Sånt kan ikke alltid planlegges, så jeg synes du skal gjøre som du selv vil. Du er jo ikke gravid enda, så ingen kan klandre deg "i tilfelle" du skulle bli gravid med en gang du har begynt i ny jobb. For all del ikke si på intervju at du planlegger å bli gravid.

Skrevet

Enig med Iselin22 og holdningen din; det ordner seg!

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Personlig har jeg valgt å gi det tid frem til sommeren; Er jeg ikke gravid innen sommeren, skal jeg se etter ny jobb. Men inntil da beholder jeg den gamle

Skrevet

Vi har ventet ett år nå med å flytte og søke nye jobber, for at jeg ikke skal komme i en ubehagelig situasjon i en ny jobb. Men nå har vi prøvd så lenge føler vi, at vi flytter uansett til våren - gravid eller ikke. Vi kan jo ikke sette hele livet på hold heller fordi vi prøver å lage et barn. Skulle jeg begynne i ny jobb som gravid eller bli gravid med en gang da, så forteller jeg heller at det har vært en lang og vanskelig vei å bli gravid, og håper at jeg møter forståelse for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...