Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gifte meg i sommer, og tok akkurat nå en beslutning om at det må bli slutt på neglebitingen og at jeg må prøve å få pene negler til bryllupet! Problemet er at jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal holde neglene mine pene og sterke, i.o.m. at jeg har bitt negler så lenge jeg kan huske. Kan noen fortelle meg hvilket utstyr jeg trenger til neglepleie, samt hvilke "rutiner" jeg bør legge meg til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, en litt merkelig metode dette kanskje, men garantert effektiv for hardbarka neglbitere. Dersom du har for vane å sitte og bite neglene dine foran TV`n, etc, så ta på deg et par vanter.. Problem solved :lol:

Ellers er første bud en god håndkrem, gjerne en som også gir pleie til neglene. Jeg har også hørt at olivenolje skal ha fin effekt på flisete negler. Du bør file neglene regelmessig, fra begge kantene og mot midten, fil aldri frem og tilbake. Blank neglelakk er diskrèt og fint til hverdags og gjør dessuten neglene litt mer "robuste". Etter hvert som den store dagen nærmer seg kan du jo begynne å ta turer til manikyren.

Skrevet

Desverre er det slik at når man har bitt negler i mange år, tar det lang, lang tid før de blir ”normale” igjen og de rekker neppe å bli flotte på noen måneder. Jeg vil derfor anbefale deg å sette på løsnegler før bryllupet uansett. Dette gjør at man blir litt vant til å ha lange negler og ens egne negler vokser under de løse neglene. Jeg har bitt negler litt til og fra det siste året og satte på meg løsnegler før bryllupet vårt i sommer. NÅ har jeg endelig klart å få negler med litt lengde. Neglene er fortsatt preget av at jeg har bitt negler, men v.h.a. kremer og litt neglelakk så hjelper det stadig.

Vil forøvrig anbefale deg en krem som heter Juvena Nail Care som har hjulpet meg en god del.

Det viktigste er at man virkelig bestemmer seg for å slutte å bite negler og at man så klarer å spare littegrann. Deretter kan en negldesigner gjøre mye for deg. Man kan velge å bare gi sin egen negl en forsterkning, noe som er veldig smart når man har skjøre negler etter årelang neglbiting.

Skrevet

Nå skal det sies at jeg ikke er av de verste når det gjelder neglbiting. Bare litt smågnaging... Jeg har hatt påstøpte negler to ganger før, og synes det er veldig flott. Men problemet er at når jeg tar av løsneglene, så er mine egne negler helt myke! Tok iallefall flere uker før neglene mine var "seg selv" igjen. Men nå skal jeg iallefall prøve å pleie neglene mine skikkelig i månedene fremover, så får vi se om det hjelper!

Skrevet

Holder selv på å slutte å bite selv, og har brukt neem olje (helsekost) jeg kjøpte meg en sånn stift med olje, og smørte på negle båndet og rundt om kring, og den var helt genial. da fikk jeg litt dilla på å stelle de å få de til å vokse av det går faktisk greit. tar også kost tilskudd med b vitaminer og silisium for at de skal bli sterke og vokse fortere. det tar et par måneder før man ser noe effekt, men vær tålmodig.

Skrevet

Neglene til neglebitere vokser ofte mye fortere fordi bitingen stimulerer negleroten og fører til økt blodsirkulasjon og økt næringstilførsel.

Har du prøvd preparater man kan smøre på neglen så den smaker vondt? Dette hjalp meg, men jeg har varig skadde negler på grunn av neglebitingen. Stell dem godt, oppsøk en hudpleier eller neglesalong som kan hjelpe deg og tipse deg om bruk av produkter. Go`negl og lignende er en "lakk"som smøres på og smaker pyton, den kan du få kjøpt på apoteket.

Gjest Anonymous
Skrevet

Pappa kjøpte Go'Negl til meg da jeg bet mye negler i tenårene, og det er et helt håpløst prosjekt for meg iallefall. Først tar man det på neglene, så vasker man kanskje hendene, så tar man seg til munnen (noen ganger for å bite negler, noen ganger av andre grunner) og vips så har du smørja over ALT. Så får man da ubehagelige overraskelser når man skal f.eks dra tunga over leppene og leppene har fått go'negl på seg...

Jeg ble så frastøtt at jeg ville heller bite negler enn å spise det ekle der hele tiden..

Det som virker for meg, som biter negler uforvarende og ikke nevrotisk, er å ta vare på neglene, og pynte dem. File dem og lakke dem og leke litt med farger og sånn. Da har jeg jo ikke hjerte til å bite på dem! Da er de for fine til å spise opp.

Skrevet

Ja, lakkèr neglene med en gang du får litt lengde på dem; gjerne med en neglelakk man kan se godt. Ingenting er så grusomt stygt som lakkerte negler som er bitt på, og lakken begynner skalle av. Man blir rett og slett nødt til å la være med gnagingen!

Vibeke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...