Gjest FrozenRose Skrevet 15. januar 2003 #1 Del Skrevet 15. januar 2003 Mest fordi jeg bruker endel internett (Kvinneguiden, qxl og Blink bl.a.) og mail da selvfølgelig, pluss word+excel. Har ikke peiling på data, og vet ikke hva jeg skal kjøpe. Trenger litt kyndige tips her. Er interessert i å få noe så billig som mulig, men ikke så jeg angrer meg etter et halvt år for at jeg ikke kjøpte noe bedre. Er det noe i veien for å kjøpe en pc med lav kapasitet (opp til 400 MHz)? Disse får man kjøpt brukt fra 1500 kr... Hvorfor skal jeg evt. IKKE gjøre det? Hva bør jeg se etter, og hva bør jeg passe på? Dette er en pc jeg bare skal bruke privat, og ikke til noen avanserte greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Skrevet 16. januar 2003 #2 Del Skrevet 16. januar 2003 Hei ja. Når det gjelder rimelige laptoper,så får du dem ned i 11.000,-.Disse holder mer enn nok til ditt bruk.Du bør kjøpe en til det bruket du skal ha.Jeg valgte f.eks bort DVD-spiller,der sparer du et par tusen med en gang. Alle produsentene har 2 serier,en for business-folk og en for alminnelig multimedia-hjemmebruk.Det er de samme komponentene i alle maskiner.Når de setter seg ned for å snekre sammen en laptop,prioriterer de forskjellig for hver modell.Noen satser mye på f.eks god batterikapasitet og lavt støynivå,da må de velge billigere komponenter til de andre tingene.Var du med på den? Når det gjelder brukte laptoper,har jeg ikke noe råd å gi.Men jeg tror at du vil oppleve,uansett merke og pris,at du vil ønske senere at du kjøpte en dyrere/Kraftigere pc enn den du valgte. Jeg tror jeg vil si til deg at du kan likegodt velge en rimelig laptop i dag,for om 2 år er den så utgått på dato at du vil ønske en ny uansett.Pga den rasende raske utviklingen altså. Vel,lykke til ihvertfall!(Gi beskjed om hva du valgte da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå