Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2003 #1 Skrevet 15. januar 2003 Hei Noen som har erfaring fra Ryanair fra Torp til London? Bra/dårlige? Alt av interesse Ryanair flyr jo til London Stansted, hvor langt er det inn til selve London? Er det enkelt å komme seg til og fra Stansted flyplass? Hjelp? 
maiaa Skrevet 15. januar 2003 #2 Skrevet 15. januar 2003 Vi var på juleshopping i London og fløy med Ryanair. Det var meningen at flyet skulle gå i 21-tiden, men det ble forsinket i tre timer...(uten noen informasjon vel å merke!) Dermed kom vi til Stansted i halv ett-tiden om natten. Da er det IKKE spesielt lett å komme seg til sentrum. Ellers er det veldig greit med tog eller buss. Det tar 45 min- 1 time. (Ville ha valgt toget hvis jeg var deg) Personalet til Ryanair er ikke av de mest serviceinstilte, de pratet sammen på flyet, småspiste bak en vegg og var veldig avslappet, men det var helt greit for meg, ettersom billetten var billig. Alt i alt er det helt ok å reise med Ryanair, men du får det du betaler for!
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2003 #3 Skrevet 17. januar 2003 Jeg har reist med RyanAir både til Glasgow og London, og synes det er helt ok, jeg! Klart at det ikke er like bra service som feks på Singapore Airlines eller lignende, men når prisene er så lave, kan man klare seg med lite også! Men det må sies at servicen har vært helt ok når jeg har reist - aldri vært forsinket, alt har gått fint med bagasjen, ja til og med den gangen vi kom til Stanstead ti minutter før flyet skulle lette, gikk det fint.... Bagasjen kom fram, og vi ble ekspedert inn på flyet i full fart. Så jeg anbefaler alle å reise med RyanAir!! B-b-b-b-billig!!!
Gjest Liten Skrevet 19. januar 2003 #4 Skrevet 19. januar 2003 jeg har reist mye med ryanair fra torp til stansted og anbefaler dem gjerne! prisene varierer stort sett fra billig til sinnsykt billig, men som nevnt tidligere her, så får du ikke stort mer enn hva du betaler for. noe jeg egentlig synes er helt greit det er imidlertid et par ting du bør være obs på: hvis du skal dra videre med fly fra stansted, så vær klar over at du selv må hente bagasjen din på stansted og så sjekke inn på nytt - beregn tid til dette på flyet selger de billetter til stansted express train som går direkte inn til liverpool street i london. helt greit å kjøpe disse her, men vær klar over at om du kommer med siste flyet fra torp, så går det ofte ikke noe tog når du kommer til stansted, kun buss. kabinpersonalet opplyser imidlertid ikke om dette, men selger togbilletter uansett ettersom ryanair har provisjon på disse når du skal sjekke inn på stansted på vei tilbake, så vær obs på fristen for innsjekk (30 eller 40 minutter før avgang) ettersom de er temmelig rigide på disse tidene. og ikke stol på evt forsinkelser som kommer opp på monitorene i avgangshallen, sørg for å være ved gaten til den boarding tiden som står på billetten din. jeg har nemlig opplevd at det var varslet forsinkelse på skjermen og forholdt meg til denne, men da jeg kom til gaten var flyet dratt.... :x men du får det du betaler for - en plass på et fly som går både fram og tilbake!
Veslejenta Skrevet 19. januar 2003 #5 Skrevet 19. januar 2003 Det jeg har funnet ut er best er å ta et tidlig fly fra torp og et sent fly fra stansted. Dette er pga transporten fram og tilbake til stansted. Undegrunnen i London starter 5:30 og dette går dårlig når flyet tar av 7:20 og man må ta et tog fra London som går 5:30, så man ender opp med å ta taxi til togstasjonen. Buss fra Torp til Oslo er vanligvis ikke noe problem, da denne korresponderer med London-flyet. Jeg foretrekker å ta toget inn til London og ikke bussen. Man vet aldri åssen trafikken er rundt London. Ikke for det... Da jeg skulle møte søsteren min på Stansted på mandagen, så var den stasjonen jeg hadde tenkt å ta toget fra stengt. Når jeg endelig kom meg til en stasjon som toget gikk forbi, så klarte en dame å glemme igjen en barnevogn på stasjonen. Noen trakk i nødbremsen, og toget stanset, leeeenge. Var glad jeg skulle møte noen og ikke måtte rekke et fly akkurat da!
Gjest Dunkel Skrevet 23. januar 2003 #6 Skrevet 23. januar 2003 Mange bra tips over! Ville bare si hvordan det gikk for oss da vi kom med kveldsfly til London. Var litt forsinket (15 min), måtte vente en halvtime på tog inn til sentrum (det var det siste toget heldigvis) og da var undergrunnen stengt. Måtte ta taxt fra togstasjonen til hotellet og sto da i kø i over en time! Kjip start på turen. Det hadde vært en fordel med hotell i nærheten av Liverpool Street station i slike tilfeller (evt gåavstand og kart). Har ellers bare gode erfaringer med Ryanair. Det er absolutt verdt litt dårligere service når man kan få så billige billetter synes jeg. Å reise videre fra London er nok mye mer styr for det korresponderer dårlig (de turene jeg har sjekket i alle fall). Husk at du må betale for mat og drikke om bord. Togbillettene som selges på flyet er forresten billigere enn når du kommer frem etter det jeg husker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå