Gå til innhold

Jeg unner henne ferie, men.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

:grine::grine:

Jeg vet jeg burde begynne å vaske snart :ironi:

I stedet sitter jeg her og tenker etter på hvor mye jeg savner vaskehjelpen min... Hun har hatt ferie i over 1 måned nå, og huset bærer preg av det.. :rodme::rodme::rodme:

For en elendig husmor jeg er... Jeg rett og slett HATER husarbeide... Synes det er deilig å ha det rent og ryddig rundt meg, men jeg hater å holde på med sånn pusling selv... Det er stor skam vettu, voksne dama!! :frustrert::frustrert: Burde jo bare se å få kommet i gang... men klarer jeg det? :rodme:

hmmmm... Kanskje dere kunne ha hjulpet meg litt med motivasjonen her også? :legrine: ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.flylady.net

Grunnen til at vi hater husarbeide er at vi tror alt tar mye lengre tid enn det faktisk gjør, og at vi mangler en plan for å gjøre det. Jeg gjør husarbeide i 15 minutter om gangen, og overlever fint (jeg hater også husarbeide i utgangspunktet!)

Mye av min aversjon mot husarbeide gikk på at jeg aldri klarte å holde det ryddig. Løsningen er å kvitte seg med alt unødvendig, for det går ikke an å holde orden på det likevel! Altså; jo flere ting, jo vanskeligere å holde orden (innlysende egentlig.)

Lykke til!

Skrevet

Har ikke satt meg inn i flylady, men har hørt såvidt om det...

Det jeg lurte på var dette med 15 minutter om dagen og å kvitte seg med ting man ikke har bruk for...

Hva slags argumenter bruker man overfor en ektemann hvis man vil kvitte seg med noe da? Mannen kan ikke kvitte seg med noenting her... og det flyter over av alt mulig...

Skrevet

15 minutter om dagen? Det er over halvparten av en Simpsons-episode. Slik har jeg da virkelig ikke tid til!

(Jeg klarer nok ikke å motivere deg pinnestol, men jeg skjønner veldig godt hva du mener! )

Skrevet (endret)
Har ikke satt meg inn i flylady, men har hørt såvidt om det...

Det jeg lurte på var dette med 15 minutter om dagen og å kvitte seg med ting man ikke har bruk for...

Hva slags argumenter bruker man overfor en ektemann hvis man vil kvitte seg med noe da? Mannen kan ikke kvitte seg med noenting her... og det flyter over av alt mulig...

Ja, fortell litt om hvordan dette fungerer :sjarmor: Setter de opp ett vaskeprogram for meg? Det hade jo passa fint...

Men nå har jeg heldigvis fått gode nyheter :) Min kjære, kjære vaskedame kommer neste fredag kl 12 for å ta seg av huset igjen... Å jeg gleder meg til å se henne. I mellomtiden skal jeg bruke 15 minutter HVER dag til å rydde og holde det pent her...

Endret av pinnestol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...