Gå til innhold

Oppskrifter til brødbakemaskin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en brødbakemaskin jeg har fått låne av storesøster mens hun bor i utlandet, men fikk ikke med oppskriftshefte eller bruksanvisning. Noen som har noen gode oppskrifter å dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grovbrød i bakemaskin:

2 ts gjær

3,25 dl vann

2 ss olje

2 ss linfrø

1 ts salt

3,5 dl sammalt grov hvete

6,25 dl hvetemel

2 ss sukker

Skrevet

Kanskje det ligger på produsentens hjemmeside? Jeg har en wilfa, og i dette pdf-dokumentet er oppskrifter til min maskin (som sikkert kan brukes i andre maskiner også..) Side 12 og utover.

Skrevet
Kanskje det ligger på produsentens hjemmeside? Jeg har en wilfa, og i dette pdf-dokumentet er oppskrifter til min maskin (som sikkert kan brukes i andre maskiner også..) Side 12 og utover.

det var akurat det jeg skulle si...

Skrevet

http://www.martinvinje.com/text/view/4445.html

Her ligger kenwood sine oppskrifter. Under BM200 oppskrifter er den engelske kokeboka ihvertfall og der er det mange flere og mer spennede oppskrifter enn det som ligger på norsk i esken (på de som har fått norsk bruksanvisninger med..)

Skrevet

Hei og takk for tips. Jeg så denne da jeg søkte, men det er ikke samme som den jeg har. Men muligens kan jeg bruke noen av oppskriftene. Må prøve meg litt frem. :sjenert:

• 2 uker senere...
  • 3 år senere...
Gjest Grønlid
Skrevet

Noen som har en link til Melissa brødbakemaskin sin hjemmeside eller oppskrifter? :)

Mamma har ikke helt fått teken på å lage grovbrød ennå, og man blir fort lei loff...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...